Μια παράλογη εικόνα παρουσιάζουν οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, αφού καταγράφεται εκτόξευση των τιμών σε βενζίνη και σε πετρέλαιο κίνησης, αλλά συγκράτηση τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.


Η χώρα μας διαθέτει χαμηλές τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης, ωστόσο γίνεται πάρτι… ακρίβειας με τις τιμές βενζίνης και το ντίζελ κίνησης, που είναι από τις ακριβότερες σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν, όπως παρουσιάζονται στο τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο, η Ελλάδα είναι η ακριβότερη χώρα της Ευρώπης στην αμόλυβδη βενζίνη, με τιμή 2,106 ευρώ. Είναι, δε, μία από μόνο τρεις χώρες που έχουν τιμές άνω των 2 ευρώ το λίτρο. Η ελληνική τιμή της αμόλυβδης, μάλιστα, είναι σχεδόν 14% ακριβότερη από τον μέσο όρο των 19 χωρών της ευρωζώνης.

Αντίστοιχα, με τιμή 2,071 ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα είναι δεύτερη ακριβότερη χώρα στο πετρέλαιο κίνησης και μία από τις ελάχιστες με τιμές άνω των 2 ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Ιούλιο η Ελλάδα είχε φτάσει να έχει την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη, με τη μέση τιμή να εκτοξεύεται τότε στα 2,344 ευρώ το λίτρο.

Την ίδια ώρα η Ελλάδα είναι η 6η φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Ειδικότερα, πιο φθηνές χώρες ήταν η Μάλτα, η Ιρλανδία, το Βέλγιο, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, η Ελλάδα και η Τσεχία. Ακριβότερες ήταν η Δανία, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Φινλανδία, η Ρουμανία και η Σουηδία.




Υπενθυμίζεται πως το Ελληνικό Δημόσιο πρόσφερε επιδότηση 20 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο στην αντλία (25 με τον ΦΠΑ) και τα δύο διυλιστήρια ΕΛ.ΠΕ. και Motor Oil εξαρχής πρόσφεραν έκπτωση 6 λεπτών ανά λίτρο (7,5 με τον ΦΠΑ), που θα συνεχίσει να παρέχεται τουλάχιστον ως το τέλος Νοεμβρίου, ώστε η τιμή να συγκρατηθεί κάτω από το 1,40 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέση πανελλαδική τιμή διαμορφώνεται στα 1,278 ευρώ. Αν αφαιρεθούν όλες οι επιδοτήσεις και οι εκπτώσεις, θα «εκτοξευθεί» πάνω από τα 1,60 ευρώ το λίτρο!

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα υπόλοιπα καύσιμα, για τα οποία δεν υπάρχουν εκπτώσεις από τα διυλιστήρια, αλλά έχουν σταματήσει και οι κρατικές επιδοτήσεις (0,15 ευρώ το λίτρο στην αντλία για το diesel κίνησης και Fuel Pass για τη βενζίνη), με αποτέλεσμα οι τιμές να κινούνται πολύ πάνω από το όριο των 2 ευρώ, αδειάζοντας τις τσέπες των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις άκρως απαραίτητες, ενώ έχει μετατραπεί σε οικονομικό εφιάλτη το ημερήσιο κόστος της μετάβασης στην εργασία τους.
 
Top