Ο εφιάλτης του big brother γίνεται πραγματικότητα.

της Μπαρμπ Ντάροου

Η είδηση μπορεί να σας ενθουσιάσει ή να σας ανησυχήσει, ανάλογα με τις πεποιθήσεις σας γύρω από την τεχνολογία: μια εταιρεία με έδρα το Ουισκόνσιν είναι έτοιμη να εμφυτεύσει τσιπάκια σε σχεδόν 50 εργαζομένους της.

Ο στόχος του προγράμματος, που είναι το πρώτο του είδους στις ΗΠΑ, είναι να επιτρέψει στους εργαζομένους να αγοράζουν σνακ από συγκεκριμένα σημεία πώλησης χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας, ρευστού, ή κινητού τηλεφώνου.

Η εταιρεία, με την επωνυμία Three Square Market, σχεδιάζει σύγχρονους αυτόματους πωλητές – ή «μικρο-καταστήματα», όπως τους αποκαλεί – τους οποίους οι εταιρείες τοποθετούν στις κουζίνες τους προς χρήση από τους εργαζομένους.


Για το τσιπάκι, η εταιρεία συνεργάζεται με τη Biohax International, μία σουηδική εταιρεία που εξειδικεύεται στους «έξυπνους βιομετρικούς αισθητήρες».

Το ενσωματωμένο τσιπάκι χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίου που επιτρέπει στους ανθρώπους να κρατάνε τα τηλέφωνά τους δίπλα σε μια συσκευή για να κάνουν πληρωμές. Τα τσιπάκια βασίζονται επίσης στην τεχνολογία αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση μεταφερόμενων πακέτων.

Το τσιπάκι, το μέγεθος του οποίου δεν ξεπερνάει έναν κόκκο ρυζιού, εμφυτεύεται μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη, και κοστίζει περίπου 300 δολάρια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Three Square Market, Τοντ Γουέστμπι, δήλωσε ότι το προαιρετικό πρόγραμμα θα επιτρέπει στους χρήστες που θα φέρουν το τσιπάκι αυτό να πληρώνουν για τα σνακ τους βάζοντας τα χέρια τους πλάι στα σημεία πώλησης.

Η εταιρεία λέει ότι θα καλύψει το κόστος για κάθε τσιπάκι.

Τα δεδομένα που θα μεταδίδονται από το εμφύτευμα στον ανιχνευτή θα είναι κρυπτογραφημένα, προσθέτει ο Γουέστμπι, και δεν μπορούν να συνδεθούν με GPS, γεγονός που σημαίνει ότι τα τσιπάκια δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση ανθρώπων.

Το γεγονός αυτό μπορεί να καθησυχάσει αυτούς που ανησυχούν για την ιδιωτικότητα των εργαζομένων, αλλά μπορεί και όχι…

 
Top