Από τον Αθανάσιο Γιαννόπουλο  
τ. Υφυπουργό Υγείας  

Είναι τραγικό το 2022, 25 εκατοστά χιόνι να διαλύσουνε ένα θρυλούμενο «ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ». Πουθενά στην Ευρώπη με μεγαλύτερες χιονοπτώσεις (και πιο ακραία καιρικά φαινόμενα) δεν έχουν συμβεί τέτοια επεισόδια. Επιθυμώ να σχολιάσω αυτά έχοντας μια μεγάλη εμπειρία από χιονοπτώσεις λόγω της καταγωγής μου (από το Περίβλεπτο της ορεινής Δυτικής Φθιώτιδος) που έχω ζήσει χιονοπτώσεις και χιονοπτώσεις.
Προχθές τη Δευτέρα είχα και εγώ την ατυχία να κλειστώ 3 ώρες στην Τατοϊου στη Κηφισιά για να επισκεφθώ το ΛΑΪΚΟ Νοσοκομείο, όπου με αγωνία και πόνο με περίμεναν οι ασθενείς. Ιδιαιτέρως δε ζήσαμε μια κατάσταση απερίγραπτη με τον Ηγούμενο της Μονής Αγίου Αθανασίου Περιβλέπτου Αρχιμανδρίτη Παρθένιο όπου τη Παρασκευή που πέρασε είχε υποβληθεί η μητέρα του σε μεταμόσχευση νεφρού. Και ναι μεν εμείς είχαμε την τύχη να απεγκλωβιστούμε σχετικά γρήγορα, αλλά θα πρέπει να σκεφθούμε αυτούς τους ανθρώπους που επί ένα 24ωρο γυναίκες, παιδιά, άρρωστοι, νεφροπαθείς, κ.α. ζητάγανε μια σανίδα σωτηρίας.
Τι συνέβη; Γιατί αυτή η ανεπάρκεια του επιτελικού κράτους, των επιτελών και επιτελαρχών αυτού; Δεν πίστεψαν σε όλους τους μετεωρολόγους που είχανε κοινή άποψη για το επερχόμενο κύμα και τα σημεία που θα χτυπούσε αυτή η μικρή χιονόπτωση; Μπορώ να πω όμως ότι παρά τις συσκέψεις όλων αυτών υπήρχε τραγική άγνοια αντιμετωπίσεως (ενδεχομένως και έλλειψη ενδιαφέροντος) όλων αυτών των συνθηκών και πιθανόν κάποιοι για πρώτη φορά στη ζωή τους να πάταγαν και χιόνι!!!
Οι συσκέψεις δεν γίνονται για να ανταλλάσουμε απόψεις ή να πίνουμε καφέ και τσάι, αλλά είναι επιτελικά να σχεδιάσουμε (αν ξέρουμε βέβαια) τον απεγκλωβισμό τέτοιων καταστάσεων αλλά και αν ξέρουμε πώς μπορούμε να αποφύγουμε τη συμφόρηση τη κυκλοφοριακή και τον εγκλωβισμό.
Απλά μέτρα :
1. Ρίψη αλατιού στους δρόμους πριν την έναρξη της χιονόπτωσης.
2. Ενημέρωση των πολιτών σε μια τέτοια κατάσταση να αποφύγουνε τις άσκοπες μετακινήσεις.
3. Κλείνουμε και μπλοκάρουμε τις εισόδους στην μεγαλύτερη κυκλοφοριακή αρτηρία που είναι η Αττική οδός.
4. Αν δε κάποιοι έχουνε ήδη μπει μέσα στην Αττική οδό προσπαθούμε με διάφορα μέσα να τους απεγκλωβίσουμε σε παράπλευρες εξόδους.
5. Έχουμε φροντίσει οι έξοδοι της Κάντζας, της Ραφήνας, της Πλακεντίας, της Κηφισίας, της Κύμης, Ηρακλείου, κλπ, να είναι ανοιγμένες ( με ευθύνη των αρμόδιων Δήμων) για να μπορέσουν κατά αυτόν τον τρόπο να αποσυμφορήσουν τα αυτοκίνητα που ήδη έχουν εγκλωβιστεί.
6. Κάνουμε ανάστροφη απεμπλοκή των οχημάτων χρησιμοποιώντας τα οχήματα που διαθέτουμε (εκχιονιστικά, αλατιέρες, γερανοί, ΜΠΟΜΠΚΑΤ, κλπ.). Το μόνο δε που είδαμε ήταν στρατιώτες όπου με φτυάρια προσπαθούσαν να απεγκλωβίσουν τα οχήματα.
7. Κινητοποιούμε άμεσα τις στρατιωτικές μας δυνάμεις (χωρίς να περιμένουμε να συμβούν τραγικά αδιέξοδα. Βέβαια κάποιοι επειδή είναι αστράτευτοι και θα έλεγα και κομπλεξικοί προς τον στρατό αποφάσισαν να εμπλακούν οι στρατιωτικές δυνάμεις αργά και να υποστούν μια τραγική ταλαιπωρία όλοι οι εγκλωβισμένοι).
8. Με τον ανάστροφο απεγκλωβισμό δημιουργούμε σε πρώτη φάση ένα διάζωμα ελεύθερης διόδου και διελεύσεως των αυτοκινήτων και ο ανάστροφος απεγκλωβισμός γίνεται και στα δύο ρεύματα της μεγάλης αυτής οδικής αρτηρίας.
9. Έχουμε αμέσως με τις στρατιωτικές δυνάμεις που διαθέτουμε την διοικητική μέριμνα παροχής αναγκαίων υλικών (νερά, κουβέρτες, τρόφιμα, καύσιμα).
10. Άτομα τα οποία βρίσκονται εν κινδύνω όπως νεφροπαθείς, έγκυοι, υπερήλικες προωθούνται σε ξενοδοχειακούς σχηματισμούς που είναι ένθεν και ένθεν της Αττικής οδού και κατά αυτόν τον τρόπο σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό εκτονώνεται η κρίση και μειώνεται τραγικά το χρονικό διάστημα του εγκλωβισμού.
ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ 1,5 ΗΜΕΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ;
Διαπιστώθηκε περίτρανα μετά από αυτή την τραγωδία ότι το «ΕΠΙΤΕΛΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ» απέτυχε παταγωδώς. Η δε επιλογή της δημιουργίας Υπουργείου Κρίσεων με στελέχωση από άτομα που δεν έχουνε ιδέα μουσικής απεδείχθη ανεπαρκέστατη. Δεν θα πρέπει να προσπαθούμε να επιρρίψουμε ευθύνες σε όλους τους άλλους ιδιωτικό τομέα, παραχωρησιούχους, τον Περιφερειάρχη τον Γ. ΠΑΤΟΥΛΗ που έκανε υπεράνθρωπες προσπάθειες να κρατήσει το οδικό περιφερειακό δίκτυο ανοιχτό όπως επίσης και κάποιους Δημάρχους (π.χ. τον Δήμαρχο Γλυφάδας κ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ) που ανέλαβαν πρωτοβουλίες και δράσεις σημαντικές δια μισθώσεως μηχανημάτων από άλλες περιοχές της πατρίδας μας που δεν είχανε καιρικά φαινόμενα, αλλά να αναλάβουνε τις ευθύνες και να παραιτηθούν άμεσα.
Όφειλε ο κ. Στυλιανίδης να παραιτηθεί σαν ένα απλό δείγμα συνέπειας προς τον τίτλο αυτόν που του χορηγήθηκε και φάνηκε μικρότερος των προσδοκώμενων απαιτήσεων.
Ο ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ (ο οποίος τυγχάνει γνώστης αυτών των φαινομένων) θα ήταν στο μέτωπο, θα τα πήγαινε πολύ καλύτερα. Τουλάχιστον αυτό απέδειξε η προηγούμενή του θητεία.
Έπειτα επιθυμώ να σχολιάσω ότι ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης της Στερεάς Ελλάδος (Θανάσης Καρακάτζας), κράτησε ανοιχτό με την εμπειρία του τον οδικό άξονα της Νέας Οδού, της ΠΑΘΕ στη Ρούμελη που είναι το μεγαλύτερο κομμάτι από Κάστρο Βοιωτίας έως Πελασγία Φθιώτιδας (170 χλμ.). Δεν χρειάζεται φιλοσοφία. Χρειάζεται μια απλή γνώση των δεδομένων και μια επίκαιρη λήψη μέτρων.
Αυτά κ. Πρωθυπουργέ πότε θα γίνουν; Σας εξέθεσαν τραγικά αυτοί που σας πιπιλίζουν το μυαλό του «ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ» (ενδεχομένως με ιδίους σκοπούς). Καλές οι αποζημιώσεις όλων των ταλαιπωρηθέντων εκ μέρους της διαχειρίστριας Αττικής οδού, αλλά δεν φτάνουν μόνο αυτές. Τίποτα δεν σας έγινε μάθημα από τις περσινές καταστροφές και θα επανέλθω να σχολιάσω την ανεπάρκεια των εμπλεκομένων όσο αφορά τον ηλεκτρισμό και το εσωτερικό οδικό δίκτυο των Δήμων. Λυπάμαι αλλά έτσι εν ολίγοις η πραγματικότητα. ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΜΕ ΠΟΤΕ ΠΡΟΜΗΘΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΗΘΕΙΣ.


 
Top