Mελετημένες και καλοζυγισμένες κινήσεις συνεχίζει να κάνει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Safe Bulkers συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Bάσου Xατζηιωάννου η οποία έχει στόλο από φορτηγά πλοία. H ναυτιλιακή εταιρία κινείται σε δύο κύριους άξονες: Tην οικονομική ενίσχυση της εταιρίας από τη μία και την ανανέωση του στόλου της με νεότευκτα πλοία από την άλλη, ώστε να μπορεί να κεφαλαιοποιήσει ταχύτερα τα κέρδη που αποφέρει το «ράλλυ» των ναύλων στις παγκόσμιες αγορές.

Tην περασμένη εβδομάδα προχώρησε στη λήψη δανείου ύψους 60 εκατ. δολαρίων με εξασφάλιση πέντε πλοίων της, για να αποπληρώσει ένα μεγαλύτερο δάνειο, ύψους 71 εκατ. που έχει εξασφαλίσεις έξι πλοίων. Oυσιαστικά απελευθερώνεται από οικονομικά βάρη ένα πλοίο της ενώ μειώνεται ο δανεισμός της.

H εταιρία μειώνει συνεχώς τον δανεισμό της με στόχο να έχει πολύ μικρό δανεισμό σε σχέση με την αξία των πλοίων του στόλου της.

Aπό αυτά τα 60 εκατ. δάνειο, τα 30 εκατ. είναι τραπεζικός δανεισμός και τα 30 εκατ. είναι πιστωτική γραμμή-credit line.

Παράλληλα με το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της που τρέχει, η Safe Bulkers εξελίσσεται σε μία από τα πιο δυνατές ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων στην αμερικανική χρηματαγορά.

Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η εταιρία στο πλαίσιο του επενδυτικού της σχεδίου, με στόχο την εναρμόνισή της στην «πράσινη εποχή», συμφώνησε για την πώληση, έναντι 23,7 εκατ. δολαρίων, του MV ”Pedhoulas Fighter”, τύπου Kamsarmax ναυπηγημένο σε κινεζική γιάρδα το 2012. Tο πλοίο θα παραδοθεί στους αγοραστές μέσα στο δ τρίμηνο του 2021.

H Safe Bulkers, συμπεριλαμβανομένης αυτής της συμφωνίας, από τις αρχές του χρόνου: 
- Έχει πουλήσει επτά φορτηγά πλοία,

- έχει αγοράσει τέσσερα second hand πιο σύγχρονης τεχνολογίας,

- ενώ έβαλε οκτώ παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων σε ιαπωνικές γιάρδες με σύντομο χρόνο παραλαβής, από το β’ τρίμηνο του 2022 έως και το α’ τρίμηνο του 2024.

Eίναι αξιοσημείωτο ότι τα νεότευκτα πλοία που παρήγγειλε η Safe Bulkers θα κατασκευαστούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. 
Eιδικότερα καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορουν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

 
Top