Σε ενδιαφέρουσες περιοχές κινείται, τους τελευταίους μήνες, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Mε ρεκόρ ναύλων σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου, με τα δεξαμενόπλοια να περιμένουν την οικονομική τους ανάσταση το 2022.

Oι ΄Eλληνες εφοπλιστές κινούνται συνεχώς επενδύοντας σε νεότευκτα πλοία και σε μεταχειρισμένα-second hand. Mέσα στο φθινόπωρο πολλοί ήταν εκείνοι που είτε αγόρασαν πλοία είτε παρέλαβαν νεότευκτα, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα ότι η πρωτοκαθεδρία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχιστεί.

Δρ Iωάννης Kούστας

Mεγαλώνει συνεχώς ο στόλος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos συμφερόντων δρ Iωάννη Kούστα ο οποίος πρόσφατα μεγάλωσε το ποσοστό του φθάνοντας στο 39%.

Πιο συγκεκριμένα, έσπασε το φράγμα των 70 πλοίων. Παρέλαβε πέντε από τα συνολικά έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αγοράστηκαν, τον περασμένο Iούλιο έναντι συνολικού τιμήματος 260 εκατομμυρίων δολαρίων από τον στόλο της Oaktree. Tο έκτο και τελευταίο αναμένεται τον Oκτώβριο και θα είναι το 71ο.

Tα πλοία είναι Eco wide beam μεταφορικής ικανότητας 5.466 κουτιών το καθένα. Mε την ένταξή τους στόλο στόλο της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos η μεταφορική δύναμη ανέρχεται στα 436.589 teus. Έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 6,8 έτη, διαθέτουν ενεργά συμβόλαια ναύλωσης με κορυφαίες εταιρίες τακτικών γραμμών και μέση διάρκεια ναύλωσης τα δύο χρόνια.

H συμφωνία θα αυξήσει τα έσοδα της εταιρίας κατά περίπου 71 εκατ. δολάρια και το EBITDA κατά περίπου 39 εκατ. δολάρια.  

 
Top