Τα απλά είδη ανάγκης όπως για παράδειγμα η ντομάτα και τα μαρούλια έχουν ανέβει σε αρκετά μεγάλο ποσοστό και δεν είναι μόνο αυτά…
Η διεθνής έκρηξη τιμών και η εκτίναξη στο κόστος της ενέργειας έχει συμπαρασύρει την τιμή σε δεκάδες προϊόντα στο καλάθι της νοικοκυράς και κυρίως στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σουπερμάρκετ έχουν επηρεαστεί από το μεγάλο κύμα ακρίβειας. Για το λόγο αυτόν έντονο είναι το ενδιαφέρον για το πώς καταγράφεται με επίσημο τρόπο η πορεία των ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται ότι με βάση την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) οι τιμές των τροφίμων είναι στα ύψη. Ενδεικτικό είναι ότι το 2019, ο Food Index ήταν στις 95 μονάδες, το 2020 στις 98 μονάδες και τον Σεπτέμβριο του 2021 στις 130 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 32,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Πιο αναλυτικά το τελευταίο διάστημα:
τα δημητριακά κατέγραψαν αύξηση 2,6% από τον Αύγουστο και 28,5% από τον Σεπτέμβριο του 2020
το σιτάρι ανέβηκε 4% σε ένα μήνα και 41% από πέρσι.
τα σπορέλαια (κυρίως φοινικέλαιο) ανέβηκαν 2,9% σε ένα μήνα και 60% από πέρσι
τα γαλακτοκομικά είχαν αύξηση 1,7% σε ένα μήνα και 15,2% από πέρσι
η ζάχαρη τον Αύγουστο ανέβηκε με ρυθμό 53,5% σε σχέση με πέρσι
Τα προϊόντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση
Από 1η Οκτωβρίου 2021 οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν τις νέες αυξημένες τιμές. Έλαια, χαρτικά, απορρυπαντικά, υλικά συσκευασίας και κονσέρβες είναι μερικά από τις κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση.
Η τιμή στο αλεύρι αυξήθηκε κατά 20% στα ζυμαρικά από 10 έως 18% με την αύξηση να φθάνει το 30% στα ιδιωτικής ετικέτας, απορρυπαντικά από 3% έως 8%, τα καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας 4,5%, αναψυκτικά από 4 έως 5%, τουρσιά από 6% έως 10% και στα τυροκομικά η φέτα πήρε αύξηση 5%.
Η διεθνής έκρηξη τιμών και η εκτίναξη στο κόστος της ενέργειας έχει συμπαρασύρει την τιμή σε δεκάδες προϊόντα στο καλάθι της νοικοκυράς και κυρίως στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια των σουπερμάρκετ έχουν επηρεαστεί από το μεγάλο κύμα ακρίβειας. Για το λόγο αυτόν έντονο είναι το ενδιαφέρον για το πώς καταγράφεται με επίσημο τρόπο η πορεία των ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σημειώνεται ότι με βάση την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) οι τιμές των τροφίμων είναι στα ύψη. Ενδεικτικό είναι ότι το 2019, ο Food Index ήταν στις 95 μονάδες, το 2020 στις 98 μονάδες και τον Σεπτέμβριο του 2021 στις 130 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 32,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Πιο αναλυτικά το τελευταίο διάστημα:
τα δημητριακά κατέγραψαν αύξηση 2,6% από τον Αύγουστο και 28,5% από τον Σεπτέμβριο του 2020
το σιτάρι ανέβηκε 4% σε ένα μήνα και 41% από πέρσι.
τα σπορέλαια (κυρίως φοινικέλαιο) ανέβηκαν 2,9% σε ένα μήνα και 60% από πέρσι
τα γαλακτοκομικά είχαν αύξηση 1,7% σε ένα μήνα και 15,2% από πέρσι
η ζάχαρη τον Αύγουστο ανέβηκε με ρυθμό 53,5% σε σχέση με πέρσι
Τα προϊόντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση
Από 1η Οκτωβρίου 2021 οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν τις νέες αυξημένες τιμές. Έλαια, χαρτικά, απορρυπαντικά, υλικά συσκευασίας και κονσέρβες είναι μερικά από τις κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση.
Η τιμή στο αλεύρι αυξήθηκε κατά 20% στα ζυμαρικά από 10 έως 18% με την αύξηση να φθάνει το 30% στα ιδιωτικής ετικέτας, απορρυπαντικά από 3% έως 8%, τα καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας 4,5%, αναψυκτικά από 4 έως 5%, τουρσιά από 6% έως 10% και στα τυροκομικά η φέτα πήρε αύξηση 5%.
Στο ίδιο πλαίσιο συγκαταλέγεται και το ψωμί με τους αρτοποιούς να υπποστηρίζουν ότι οι αυξήσεις σε έλαια, βούτυρο, αλεύρι και ζάχαρη είναι συνεχείς.