Σε συνδυασμό με τα χαμηλά ναύλα στα διαλυτήρια στέλνουν τα γερασμένα τους τάνκερ οι Έλληνες εφοπλιστές αφού τα ναύλα είναι χαμηλά αλλά και οι τιμές των scrap συμφέρουσες και περιμένουν .

Στην κατηγορία των τάνκερ ανήκουν τα περισσότερα πλοία που έχουν στείλει φέτος στα διαλυτήρια οι Έλληνες εφοπλιστές, εξέλιξη που συνδέεται με τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων των δεξαμενόπλοιων σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές των scrap στην Ασία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε για το mononews.gr η VesselsValue, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, τα ελληνόκτητα πλοία που έχουν πουληθεί για scrap ανέρχονται σε 40, εκ των οποίων τα 27 είναι τάνκερ και τα οκτώ bulkers.

Το σκηνικό έχει αλλάξει άρδην φέτος, αν λάβουμε υπόψη ότι στο σύνολο του 2020, οι ελληνικές ναυτιλιακές πούλησαν για scrap 54 πλοία, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 40 ήταν φορτηγά πλοία και containerships.


Σύμφωνα με την GMS, τον μεγαλύτερο αγοραστή πλοίων προς διάλυση με μετρητά, η άνοδος στις τιμές του χάλυβα το προηγούμενο τρίμηνο έχει αυξήσει το ενδιαφέρον στις μεγάλες αγορές ανακύκλωσης, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας. Η εξέλιξη αυτή ευνοεί τις ναυτιλιακές εταιρείες που πραγματοποιούν επενδύσεις σε νέα πλοία και λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ των διαλυτηρίων, μπορούν να πετύχουν υψηλότερες τιμές.



Ποιοι πούλησαν

Όσον αφορά τις εταιρείες που έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη κινητικότητα στις ανακυκλώσεις παλαιών πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV πρώτη είναι η ναυτιλιακή European Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Σπύρου Καρνέση, η οποία από τις αρχές του έτους έχει πουλήσει για scrap επτά πλοία του στόλου της.

Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την Golden Destiny, η εταιρεία έστειλε στο Πακιστάν τα δεξαμενόπλοια Elka Vassiliki (κατασκευής 2004) και Elka Aristotle (κατασκευής 2003), χωρητικότητας 94.143 dwt έκαστο.

Από τρία πλοία πούλησαν για ανακύκλωση η ναυτιλιακή Monte Nero Maritime και η εταιρεία IMS SA.

H New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη, έχει πουλήσει για scrap δύο πλοία φέτος, σύμφωνα με την VesselsValue. Το ένα ήταν το παλαιότερο VLCC του στόλου της εταιρείας, το χωρητικότητας 299,000 dwt, New Diamond, κατασκευής 2000, που σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πουλήθηκε έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Η Maran Tankers, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της έχει προχωρήσει στην πώληση αρκετών εκ των παλαιότερων πλοίων της ενώ έχει πετύχει υψηλές τιμές πώλησης. Ωστόσο, σύμφωνα με την VesselsValue ένα από αυτά οδηγήθηκε προς διάλυση.

O στόλος της Maran Tankers, αποτελείται, σύμφωνα με την εταιρική ιστοσελίδα της, από 53 τάνκερ, εκ των οποίων τα 36 είναι τύπου VLCC, τα 15 είναι suezmax και τα δύο aframax. H συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται στα 15,613,503 dwt.

Άλλες κινήσεις

H ναυτιλιακή Stealth Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά πούλησε φέτος ένα πλοίο για scrap.

Aντίστοιχα, η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου έστειλε σε διαλυτήριο του Μπαγκλαντές, το παλαιότερο τάνκερ του στόλου της, το χωρητικότητας 106,500 dwt, Niriis, κατασκευής 1998.

Η Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση πούλησε το χωρητικότητας 303,000 dwt τάνκερ Eurodestiny, ηλικίας 18 ετών, το οποίο κατέληξε στο Πακιστάν.

Σε διαλυτήριο του Μπαγκλαντές κατέληξε το χωρητικότητας 72,000 dwt φορτηγό πλοίο Rigel, κατασκευής 1998, που ανήκε στην ναυτιλιακή Bulkseas Marine Management, του εφοπλιστή Σταύρου Μεϊμέτη. 
 
Top