«Εκεί που νομίζει κάποιος ότι ο δείκτης έχει φθάσει στο «ταβάνι» του, ανεβαίνει ακόμη περισσότερο επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές.
Η ατμομηχανή είναι τα μεγάλα φορτηγά πλοία, τα capesize, η ναυλαγορά των οποίων ανέβηκε σε μία εβδομάδα κατά 25% με τον ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται στα 50.000 δολάρια, συμπαρασύροντας προς τα πάνω και τα πλοία μικρότερης χωρητικότητας. Ειδικά στην εμπορική γραμμή Ευρώπη-Άπω Ανατολή ο ημερήσιος ναύλος για τα Capes φθάνει τα 74.850 δολάρια.
Η ατμομηχανή είναι τα μεγάλα φορτηγά πλοία, τα capesize, η ναυλαγορά των οποίων ανέβηκε σε μία εβδομάδα κατά 25% με τον ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται στα 50.000 δολάρια, συμπαρασύροντας προς τα πάνω και τα πλοία μικρότερης χωρητικότητας. Ειδικά στην εμπορική γραμμή Ευρώπη-Άπω Ανατολή ο ημερήσιος ναύλος για τα Capes φθάνει τα 74.850 δολάρια.
Ο γενικός δείκτης έφθασε τις 4.092 μονάδες από 3.566 ποσοστό αύξησης 14,8%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research:
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research:
Στα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ο δείκτης, αυξήθηκε κατά 25,8% από τις 4.766 μονάδες στις 5.997. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 47.236 δολάρια την ημέρα έως τα 74.850 δολάρια στη γραμμή Ευρώπη-Άπω Ανατολή.
Στα Panamax ο δείκτης της ναυλαγοράς αυξήθηκε κατά 6,1% από τις 3.566 μονάδες στις 3.785. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.778 δολάρια την ημέρα έως τα 50.723 δολάρια.
Στα Supramax η αύξηση που σημειώθηκε ήταν η μικρότερη σε ποσοστό σε σύγκριση με τις άλλες δύο κατηγορίες. Κυμάνθηκε στο 5,7% από τις 3.098 μονάδες στις 3.276. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 30.400 δολάρια την ημέρα έως τα 56.718 δολάρια.
Στα Handysize σημειώθηκε αύξηση του δείκτη κατά 3,4% από τις 1.816 μονάδες στις 1.878. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 29.921 δολάρια την ημέρα έως τις 39.517 δολάρια.
Η συνεχής άνοδος της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, έχοντας αγοράσει τα 172 από τα 626 φορτηγά πλοία ποσοστό 27,4% και έχοντας δώσει 2,819 δισεκατομμύρια δολάρια, ήτοι το 31,4% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα στα φορτηγά πλοία που ανέρχονται στα 8,9.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,066 δισ. για 155 φορτηγά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 22 Αυγούστου του 2021 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 4,7 δισ. δολάρια για την απόκτηση 272 πλοίων. Από αυτά τα 172 είναι φορτηγά, 63 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,2 δισ. δολαρίων, 27 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 369 εκατ., τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.
Στα Handysize σημειώθηκε αύξηση του δείκτη κατά 3,4% από τις 1.816 μονάδες στις 1.878. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 29.921 δολάρια την ημέρα έως τις 39.517 δολάρια.
Η συνεχής άνοδος της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, έχοντας αγοράσει τα 172 από τα 626 φορτηγά πλοία ποσοστό 27,4% και έχοντας δώσει 2,819 δισεκατομμύρια δολάρια, ήτοι το 31,4% των συνολικών κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί έως τώρα στα φορτηγά πλοία που ανέρχονται στα 8,9.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,066 δισ. για 155 φορτηγά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 22 Αυγούστου του 2021 οι Έλληνες έχουν βγάλει από τα ταμεία τους συνολικά 4,7 δισ. δολάρια για την απόκτηση 272 πλοίων. Από αυτά τα 172 είναι φορτηγά, 63 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,2 δισ. δολαρίων, 27 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 369 εκατ., τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.