Η I-Pace της Jaguar ήταν ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αν και αθόρυβο… είχε κάνει πάταγο από τα πρώτα της κιόλας review με διθυραμβικά σχόλια για το σύνολό της. Ήταν ένα από τα EV που έδειξαν πως ένα εξαιρετικά καλοστημένο ηλεκτρικό με καταιγιστικές επιδόσεις δεν είναι μόνο αυτό που φορούσε τα λογότυπα της Tesla.

Τι καινούργιο υπάρχει στην ανανεωμένη I-Pace; Ουσιαστικά, λίγα αλλά σημαντικά. Όπως για παράδειγμα το γεγονός πως είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων Pivi Pro που προσφέρει νέες δυνατότητες και με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά τόσο σε ποιότητα γραφικών, όσο και σε απόκριση στην αφή.

Όσον αφορά στην διάταξη του ταμπλό η high-tech εικόνα παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη αντικρίζοντας ένα χωστό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και τις δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα, την μεγαλύτερη 10’’ και την μικρότερη 5’’. Εννοείται πως υπάρχουν όλα τα σχετικά καλούδια, από θέση ασύρματης φόρτισης για smartphone και νέα 3D κάμερα περιμετρικού ελέγχου, μέχρι και φίλτρο μικρό-σωματιδίων PM2.5.





Σε ότι αφορά στο αμάξωμα υπάρχουν κάποιες διακριτικές επεμβάσεις στο πρότυπο ενός facelift που αφορούν κυρίως στην μάσκα. Ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει σε νέα χρώματα, νέας σχεδίασης τροχούς και κάποιες εξατομικευμένες επιλογές ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού.

Πλέον, η I-Pace έχει από τον βασικό της εξοπλισμό τον on-board φορτιστή 11 kW ώστε να μπορεί σε ένα αντίστοιχης ισχύος wallbox με τριφασικό ρεύμα να δίνει 50+ χιλιόμετρα αυτονομίας σε μια ώρα φόρτισης. Για μία πλήρη φόρτιση απαιτούνται περίπου 8,5 ώρες. Όσο για το ταξίδι μπορεί κανείς να ωφεληθεί από την μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης στα 100 kW (αρκεί βέβαια να βρει σημείο που να την υποστηρίζει, π.χ. σε DC 50 kW 15 λεπτά της ώρας δίνουν 60+ χλμ.) και να γεμίσει την μπαταρία μέχρι τον προορισμό του ή κάποιο άλλο οικονομικότερο AC σημείο φόρτισης.



Στην ουσία

Από εκεί και πέρα το σύστημα πρόωσης με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ παραμένει ως είχε και αποδίδει 400 συνδυαστικά άλογα. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από καταιγιστικές με τους Βρετανούς να έχουν κάνει τρομερή δουλειά στα ηλεκτρονικά ισχύος. Αν και το «0-100» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν λέει και πολλά, τα μόλις 4,8 sec είναι ενδεικτικά για τον ρυθμό που επιταχύνει η I-Pace με την τελική να φτάνει τα 200 km/h. Όσο για την κατανάλωση ενέργειας αυτή βρίσκεται κάπου στις 23 kWh. Κάτι που μεταφράζεται σε μια αυτονομία στα περίπου 380+ χιλιόμετρα βάσει της μπαταρίας που έχει χωρητικότητα στις 90 kWh.




Η I-Pace προφανώς και απευθύνεται σε οδηγούς… που θέλουν να μπαίνουν στην πρίζα και που στον δρόμο θέλουν να κοιτούν τους άλλους από τους καθρέπτες τους. Κάτι που ισχύει και στην πράξη με την ηλεκτρική Jaguar να σε κολλά στο κάθισμα ξεκινώντας από τα φανάρια. Ειδικά στο Dynamic, να προσπερνά άλλους σαν σταματημένους και ταυτόχρονα να ταξιδεύει σαν Lear-jet των 2,2 τόνων. Μάλιστα, το αυτοκίνητα της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με αερανάρτηση ανάγοντας σε άλλο επίπεδο τα επίπεδα άνεσης αν σκεφτεί κανείς πως υπάρχουν 40άρια λάστιχα με 22άρες ζάντες.

Συνοψίζοντας

Η Jaguar I-Pace εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ξεχωριστό ηλεκτρικό crossover. Τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και τεχνολογικά. Και παρόλο που μετρά περί τα τρία χρόνια στο κουρμπέτι, θαρρείς και βγήκε ψες από την γραμμή παραγωγής της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας.

*Για όσους τους πέφτουν τα σάλια: Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 89.000 ευρώ και φτάνουν έως τις 105.100 ευρώ στην κορυφαία της έκδοση.

*Για όσους είναι έτοιμοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη: να τους ευχηθώ καλή απόλαυση. Οι υπόλοιποι, ας σκουπιστούμε…



Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Jaguar I-Pace EV400
Κινητήρας: Δύο ηλεκτρικοί σύγχρονοι εμπρός/ πίσω
Ισχύς: 400 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 696 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 90 kWh
On-board φορτιστής: 11 kW
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,8 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 22,0 / 25,0 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 470 / 380+ km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.682 x 1.895 x 1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.990 mm
Βάρος: 2.208 kg
Χώρος αποσκευών: 656 (+27 μπροστά) – 1.163 lt
Τιμή: Από 89.000 ευρώ






 
Top