Ο Leo Grasset, που έχει 1,17 εκατ. συνδρομητές στο YouTube, έγραψε στο Twitter ότι πελάτης «που θέλει να παραμείνει ανώνυμος» του υποσχέθηκε «κολοσσιαίο budget» για να κάνει αρνητικά σχόλια για το εμβόλιο της Pfizer. Όπως λέει, διαφημιστική εταιρεία που ισχυρίζεται ότι εδρεύει στη Βρετανία, τον προσέγγισε μέσω email για να του προτείνει συνεργασία. Όμως, η διεύθυνση στην οποία υποτίθεται ότι εδρεύει η εταιρεία αποδείχθηκε ψεύτικη, ενώ τα προφίλ των υποτιθέμενων εργαζόμενών της στο LinkedIn έδειχναν ότι όλοι είχαν εργαστεί στη Ρωσία, πριν να εξαφανιστούν μυστηριωδώς από την πλατφόρμα.
Ο Grasset έλαβε οδηγίες από τη διαφημιστική εταιρεία να μην χρησιμοποιήσει τις λέξεις «διαφήμιση» και «sponsored» στο βίντεό του. «Να παρουσιάσεις το υλικό σαν δική σου, ανεξάρτητη άποψη», του είπαν.
Ουσιαστικά, του ζητούσαν να διαδώσει στους followers του τον ψευδή ισχυρισμό ότι το ποσοστό των θανάτων ανάμεσα σε όσους έχουν εμβολιαστεί με Pfizer είναι τρεις φορές υψηλότερο σε σχέση με εκείνους που έχουν κάνει το εμβόλιο της AstraZeneca.
Άλλοι Γάλλοι influencers, που ασχολούνται με την υγεία και την επιστήμη, ισχυρίζονται ότι επίσης έγιναν αποδέκτες παρόμοιων προτάσεων.
Ο Et Ca Se Dit Medecin, ένας μαθητευόμενος σε νοσοκομείο που έχει περισσότερους από 85.000 followers στο Instagram, είπε στο γαλλικό BFMTV ότι του προσέφεραν 2.050 ευρώ για ένα story 30 δευτερολέπτων στο λογαριασμό του.
«Δεν γνωρίζω από πού έρχονται αυτές οι προτάσεις συνεργασίας, από τη Γαλλία ή από το εξωτερικό. Είναι αξιοθρήνητες, είναι επικίνδυνες, είναι ανεύθυνες και δεν έχουν αποτέλεσμα», τόνισε ο Γάλλος υπουργός Υγείας Olivier Veran.
Το εμβόλιο της Pfizer είναι αυτό που χρησιμοποιείται περισσότερο στη Γαλλία.
Τον Απρίλιο, έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προειδοποιούσε ότι ρωσικά και κινεζικά κρατικά media προσπαθούσαν συστηματικά να σπείρουν τη δυσπιστία στο κοινό απέναντι στα εμβόλια της Δύσης, με τη Μόσχα να αρνείται τους ισχυρισμούς αυτούς.
moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC