Kι αυτό γιατί η ένταξη της Ελλάδας στην πορτοκαλί λίστα ήρθε να διαψεύσει τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ότι θα εξασφάλιζε μία θέση ανάμεσα στους πράσινους προορισμούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί Βρετανοί τουρίστες έκλεισαν τις διακοπές τους για την Ελλάδα και ξαφνικά βρέθηκαν αναγκασμένοι να μπουν σε 10ήμερη καραντίνα (ευτυχώς στα σπίτια τους και όχι στα ειδικά ξενοδοχεία που προβλέπονται για όσους επιστρέφουν από τους κόκκινους προορισμούς) κατά την επιστροφή τους.
Και ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που αναγκάζονται να αλλάξουν τα σχέδιά τους, αφού δεν μπορούν να λείψουν τόσο πολλές μέρες από τις δουλειές, τα σχολεία κτλ, κάποιοι επιλέγουν να έρθουν στην Ελλάδα έτσι και αλλιώς, όπως δείχνει το γεγονός ότι μόνο τη Δευτέρα, περισσότερες από 150 πτήσεις αναχώρησαν από τη Βρετανία για τους πορτοκαλί προορισμούς (Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, ΗΠΑ κ.ά.).
Η ξεκάθαρη προειδοποίηση του Μπόρις Τζόνσον ότι οι Βρετανοί δεν θα πρέπει να ταξιδεύουν στους πορτοκαλί προορισμούς εκτός και αν συντρέχει πολύ σοβαρός λόγος, όπως για παράδειγμα μία οικογενειακή ή επαγγελματική ανάγκη, έρχεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο το τοπίο.
Οδηγία και όχι νομική υποχρέωση ( ; )
Με δεδομένο ότι το σύστημα του «φωτεινού σηματοδότη» αποτελεί μια οδηγία και όχι μια νομική υποχρέωση, ορισμένες ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν επιλέξει να συνεχίσουν να προσφέρουν πακέτα διακοπών προς την Ελλάδα και τις υπόλοιπες «πορτοκαλί» χώρες, όπως για παράδειγμα ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας της Ευρώπης, η Tui.
Αυτό σημαίνει, ωστόσο, ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες αρνούνται να αποζημιώσουν όσους έχουν ήδη κάνει κρατήσεις για τους συγκεκριμένους προορισμούς, παρά το γεγονός ότι εντάσσονται στην «πορτοκαλί» κατηγορία.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Σάντρα Νόρμαν, η οποία πλήρωσε σχεδόν 5.000 λίρες, προκειμένου να ταξιδέψει στη Ρόδο στα τέλη Μαΐου μαζί με την οικογένειά της. Το γεγονός ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην «πορτοκαλί» κατηγορία του Ηνωμένου Βασιλείου σηματοδοτεί ότι κατά τον επαναπατρισμό της, θα πρέπει να τεθεί σε 10ήμερη καραντίνα.
Έτσι, η Σάντρα ρώτησε το ταξιδιωτικό γραφείο, αν μπορεί να αναβάλει το ταξίδι της για το 2022. Κατά την ίδια, η απάντηση που έλαβε ήταν η εξής: Δεν γίνεται να αλλάξει ή κράτηση ή να εκδοθεί πίστωση και επομένως πρέπει να ταξιδέψει στην προγραμματισμένη ημερομηνία. Διαφορετικά, θα χάσει και τα λεφτά της και τις διακοπές της.
Τα ερωτηματικά των Βρετανών
Από την πλευρά της, η Tui παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες να αλλάξουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αλλά τους υποχρεώνει να καταβάλλουν την οποιαδήποτε διαφορά στην τιμή, η οποία μπορεί να προκύψει είτε από την αλλαγή ημερομηνιών είτε από την αλλαγή του προορισμού.
Ως εκ τούτου, εγείρεται πλήθος ερωτημάτων γύρω από το σύστημα του «φωτεινού σηματοδότη» και κατά πόσο αυτό είναι υποχρεωτικό ή προαιρετικό, δεδομένου ότι αρκετές ταξιδιωτικές εταιρείες το εκλαμβάνουν ως παραίνεση και όχι ως νομική πράξη.
Με τη σειρά τους, οι Βρετανοί ταξιδιώτες έχουν ήδη αρχίσει να διερωτώνται κατά πόσο υποχρεωτική είναι η 10ήμερη αυτο-απομόνωση, αν προβλέπονται πρόστιμα σε περίπτωση μη τήρησής της κ.α.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη -μετά τη Γερμανία- για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς η Ελλάδα προσέλκυσε 3,5 εκατ. Βρετανούς ταξιδιώτες το 2019 και 1 εκατ. το 2020, αποφέροντας έσοδα 2,5 δισ. και 749 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC
Από την πλευρά της, η Tui παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες να αλλάξουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αλλά τους υποχρεώνει να καταβάλλουν την οποιαδήποτε διαφορά στην τιμή, η οποία μπορεί να προκύψει είτε από την αλλαγή ημερομηνιών είτε από την αλλαγή του προορισμού.
Ως εκ τούτου, εγείρεται πλήθος ερωτημάτων γύρω από το σύστημα του «φωτεινού σηματοδότη» και κατά πόσο αυτό είναι υποχρεωτικό ή προαιρετικό, δεδομένου ότι αρκετές ταξιδιωτικές εταιρείες το εκλαμβάνουν ως παραίνεση και όχι ως νομική πράξη.
Με τη σειρά τους, οι Βρετανοί ταξιδιώτες έχουν ήδη αρχίσει να διερωτώνται κατά πόσο υποχρεωτική είναι η 10ήμερη αυτο-απομόνωση, αν προβλέπονται πρόστιμα σε περίπτωση μη τήρησής της κ.α.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη -μετά τη Γερμανία- για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς η Ελλάδα προσέλκυσε 3,5 εκατ. Βρετανούς ταξιδιώτες το 2019 και 1 εκατ. το 2020, αποφέροντας έσοδα 2,5 δισ. και 749 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC