Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Frontline του Νορβηγού μεγιστάνα John Fredriksen, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά έξι υπό κατασκευή τάνκερ VLCC τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες είχε παραγγείλει αρχικά η Central Mare, του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.
Η Frontline ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για την απόκτηση των έξι οικολογικού τύπου δεξαμενόπλοιων που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) της Νοτίου Κορέας, έναντι 565,8 εκατ. δολαρίων. Αν και η εταιρεία του Fredriksen δεν ανέφερε το όνομα του πωλητή, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue η Central Mare του Ευάγγελου Πιστιόλη είναι η μοναδική εταιρεία που έχει υπό κατασκευή έξι VLCC, στο ναυπηγείο HHI.
Στην πώληση τεσσάρων υπό κατασκευή containerships προχώρησε κατά πληροφορίες και η Capital Maritime & Trading του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Σύμφωνα με την VesselsValue, η ταϊβανέζικη Wan Hai Lines εξαγόρασε έναντι 445,6 εκατ. δολαρίων τέσσερα neo-panamax που είχε παραγγείλει η ελληνική ναυτιλιακή, στην τιμή των 103,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Με την κίνηση αυτή η Capital Maritime & Trading, εξασφαλίζει κέρδη σχεδόν 32 εκατ. δολαρίων.
Τα χωρητικότητας 13,100 teu πλοία –Hull No 2428, 2429, 2442 και 2443– κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries.
Άλλες πωλήσεις
Στην πώληση τριών τάνκερ LR2 του στόλου της προχώρησε σύμφωνα με ανακοίνωση της, η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πούλησε στην Torm, τα LR2 Nissos Therassia, Nissos Heraclea και Nissos Schinoussa (χωρητικότητας 114,300 dwt), τα οποία κατασκευάστηκαν το 2015 στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, στη συνολική τιμή των 120,75 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του εκτιμάται στα 116,37 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η International Maritime Enterprises (IMΕ), συμφερόντων οικογένειας Εμπειρίκου, πούλησε τα Post Panamaxes Skyros και Symi I (8,666 teu) που κατασκευάστηκαν το 2014 στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries, στην Mediterranean Shipping (MSC) στην τιμή των 200,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους σύμφωνα με την VesselsValue, υπολογίζεται στα 187,01 εκατ. δολάρια.
Οι αγοραστές
Οι ελληνικές ναυτιλιακές πραγματοποίησαν εντός του Μαΐου αγορές συνολικής αξίας 360 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Μεταξύ άλλων, η VV αναφέρει ότι η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, εξαγόρασε το VLCC New Creation (χωρητικότητας 297,300 dwt και κατασκευής 2009 στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry), έναντι 37,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,89 εκατ. δολάρια.
H Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου προχώρησε στην αγορά δύο νεότευκτων post panamax bulkers, μεταφορικής δυνατότητας 87.000 τόνων, από ιαπωνικά ναυπηγεία, σε ελκυστικές τιμές.
Με ένα ακόμη πλοίο ενίσχυσε πρόσφατα τον στόλο της η ναυτιλιακή Seanergy Maritime Holdings, ενώ από τις αρχές του έτους έχει πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις 134,3 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία ανακοίνωσε τη συμφωνία εξαγοράς ενός capesize, που κατασκευάστηκε το 2012 σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, χωρητικότητας περίπου 181,000 dwt.
Σύμφωνα με την Allied Shipbrοking, πρόκειται για το Cape Australia Maru, το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubber και η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 33,3 εκατ. δολάρια. Το bulker θα μετονομαστεί σε Worldship.
Η ναυτιλιακή Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη στις αρχές Μαΐου εξαγόρασε ένα φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax, κατασκευασμένο το 2013 σε ιαπωνικό ναυπηγείο έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Λίγο αργότερα, απέκτησε δύο ακόμη bulkers panamax, κατασκευής 2013 και 2014, στις τιμές 19,06 εκατ. δολάρια και 21 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Με την Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την εξαγορά δύο kamsarmax bulkers. Οι εταιρείες Advanced Shipping & Trading και Seasure Shipbroking αναφέρουν τη ναυτιλιακή ως αγοραστή των χωρητικότητας 81,500 dwt φορτηγών πλοίων Pedhoulas Builder και Pedhoulas Farmer, που κατασκευάστηκαν το 2012, στην συνολική τιμή των 44 εκατ. δολαρίων -22 εκατ. δολάρια έκαστο-.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 23 Μαΐου, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρωταθλητές στις αγορές μεταχειρισμένων, καθώς έχουν δαπανήσει συνολικά σχεδόν 3 δισ. δολάρια για την εξαγορά 187 πλοίων, εκ των οποίων τα 111 bulkers, 48 τάνκερ, και 20 containerships.
Ακολουθεί η Κίνα, με εξαγορές 148 πλοίων αξίας σχεδόν 2 δισ. δολαρίων.