Μια μεγάλη καινοτομία στον κόσμο του σούπερ μάρκετ εγκαινιάζεται στην Ελλάδα μεταξύ της αλυσίδας supermarket, Bazaar και της γερμανικής viafintech, με την υπηρεσία viacash
Η συνεργασία αυτή θα επιτρέψει στους καταναλωτές της αλυσίδας, να καταθέτουν και να κάνουν ανάληψη μετρητών από τον τρέχοντα τραπεζικό τους λογαριασμό με απευθείας χρήση των smartphone τους σε περισσότερα από 110 σημεία.
Σύμφωνα με τον Αντώνη Πέππα, Γενικό Διευθυντή της viafintech Ελλάδας, «οι εταιρείες με υψηλή χρήση μετρητών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν μια αποτελεσματική και οικονομική υποδομή θα επωφεληθούν από τη συνεργασία με τη viacash. Επίσης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θέλουν να επεκτείνουν τη βασική προσφορά προϊόντων και να προσφέρουν υπηρεσίες επιπλέον αξίας στους τελικούς πελάτες τους μπορούν να ενσωματώσουν την υπηρεσία viacash».
Αντώνης Πέππας, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας της viafintech / πηγή: viafintech
Όπως συμπληρώνει ο κ. Πέππας στόχος είναι να επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου για τους πελάτες της αλυσίδας (αντί να χρειαστούν να μεταβούν σε ένα ATM ή κατάστημα της τράπεζας) και παράλληλα να ενισχυθεί η κίνηση στα καταστήματα (foot traffic).
Όπως συμπληρώνει ο κ. Πέππας στόχος είναι να επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου για τους πελάτες της αλυσίδας (αντί να χρειαστούν να μεταβούν σε ένα ATM ή κατάστημα της τράπεζας) και παράλληλα να ενισχυθεί η κίνηση στα καταστήματα (foot traffic).
Πώς λειτουργεί
Τα καταστήματα bazaar μετατρέπονται σε ATMs, διαθέσιμα για αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, εφόσον οι πελάτες έχουν λογαριασμό στην N26. Πρόκειται για μία γερμανική startup η οποία λειτουργεί στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να έχουν τραπεζικό λογαριασμό και κάρτα, που τα διαχειρίζονται αποκλειστικά μέσω του κινητού τους. Ο τραπεζικός λογαριασμός Ν26 είναι ένας ψηφιακός λογαριασμός, που απευθύνεται σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες.
Για την έναρξη μιας συναλλαγής, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα barcode του ποσού που επιθυμούν να καταθέσουν ή να κάνουν ανάληψη απευθείας από την εφαρμογή N26 στο κινητό τους τηλέφωνο. Η επικύρωση του ποσού θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία barcode που ο πελάτης πρέπει στη συνέχεια να παρουσιάσει στο ταμείο. Ο αριθμός του barcode θα πληκτρολογείται ή θα σαρώνεται όπως οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο για αγορά προϊόν και το ποσό θα ληφθεί ή θα κατατεθεί.
Τα καταστήματα bazaar μετατρέπονται σε ATMs, διαθέσιμα για αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, εφόσον οι πελάτες έχουν λογαριασμό στην N26. Πρόκειται για μία γερμανική startup η οποία λειτουργεί στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να έχουν τραπεζικό λογαριασμό και κάρτα, που τα διαχειρίζονται αποκλειστικά μέσω του κινητού τους. Ο τραπεζικός λογαριασμός Ν26 είναι ένας ψηφιακός λογαριασμός, που απευθύνεται σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες.
Για την έναρξη μιας συναλλαγής, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα barcode του ποσού που επιθυμούν να καταθέσουν ή να κάνουν ανάληψη απευθείας από την εφαρμογή N26 στο κινητό τους τηλέφωνο. Η επικύρωση του ποσού θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία barcode που ο πελάτης πρέπει στη συνέχεια να παρουσιάσει στο ταμείο. Ο αριθμός του barcode θα πληκτρολογείται ή θα σαρώνεται όπως οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο για αγορά προϊόν και το ποσό θα ληφθεί ή θα κατατεθεί.
Χωρίς προμήθεια
Σε αντίθεση με την ανάληψη από ΑΤΜ, αν ένας πελάτης το κάνει μέσω των bazaar, δεν θα χρεωθεί με κάποια προμήθεια, ενώ τονίζεται παράλληλα πως η αγορά προϊόντων δεν είναι αναγκαία για τη χρήση της viacash. Τέλος, ειδικά για τους πρώτους μήνες, οι πελάτες της Bazaar - όλοι οι χρήστες viacash και πελάτες της N26 - που θα χρησιμοποιήσουν τη cash26, θα πάρουν ένα κουπόνι με έκπτωση 5% σε όλες τις μελλοντικές τους αγορές, σαρώνοντας τον κωδικό που θα λαμβάνουν.
Υπηρεσία προστιθέμενης αξίας
Από την πλευρά του, ο CFO των σούπερ μάρκετ Bazaar, Σπύρος Πετσάλης, είναι θετικός για την πορεία της συνεργασίας με τη viafintech, επισημαίνοντας ότι «το να είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία που εφάρμοσε το προϊόν viacash μας έκανε ιδιαίτερα περήφανους. Αλλά τώρα, έχοντας τον πρώτο ουσιαστικό τραπεζικό συνεργάτη στο πλάι μας, η συνεργασία θα δείξει την πραγματική της δύναμη: Προσφέροντας μια υπηρεσία προστιθέμενης αξίας την οποία θα απολαύσουν όλοι μας οι πελάτες, καθώς διευκολύνει την καθημερινή τους ζωή και βελτιώνει την αγοραστική τους εμπειρία στα σούπερ μάρκετ Bazaar. "
Η προμήθεια δεν είναι...αυτοσκοπός
Σύμφωνα με τον κ. Πέππα, η προμήθεια που παίρνουν οι συνεργαζόμενοι πελάτες, όπως π.χ. τα Bazaar, «δεν αποτελεί αυτοσκοπό για αυτούς, η προμήθεια είναι κάτι πρόσθετο για να καλύψουν τα δικά τους έξοδα. Ο βασικός λόγος που το κάνουν είναι για να φέρουν περισσότερο κόσμο στα καταστήματά τους. Η χρήση της viacash έχει προσθετικό χαρακτήρα, όσο περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στην πλατφόρμα».
Γιατί έγινε η αρχή από τα Bazaar
Σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν τα Bazaar για ξεκίνημα των συνεργασιών της εταιρείας ο κ. Παππάς σημείωσε ότι «εμείς μιλάμε με διάφορα supermarkets. Μπορεί να είναι τυχαίο μπορεί και όχι που ξεκινήσαμε με Bazaar. Οι πιο μεγάλες αλυσίδες δεν είναι first movers. Και στην Ιταλία ξεκινήσαμε με την PAM και πρόσφατα κάναμε συμφωνία με την Carrefour. Οι πιο μικρές υιοθετούν πιο καινοτόμες υπηρεσίες για να πετύχουν διαφοροποίηση στην αγορά».
«Μιλάμε και με άλλους retailers»
Παραδέχτηκε πάντως ότι υπάρχουν συζητήσεις και με άλλους retailers, εκ των οποίων άλλες είναι σε προχωρημένο και άλλες σε αρχικό στάδιο.
Η εταιρεία γενικότερα μιλάει με εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο δίκτυο πελατών όπως π.χ. super markets, καφετέριες, εταιρείες λιανεμπορίου, πρατήρια καυσίμων κ.ά.
«Να κάνουμε εύκολη και πρακτική την τραπεζική εμπειρία»
Η υπηρεσία κατάθεσης και ανάληψης, viacash, της viafintech ενσωματώνεται στην εφαρμογή N26 ως λύση λευκής ετικέτας (white label solution) και φέρει την επωνυμία CASH26. Η ενσωμάτωση της viacash στην εφαρμογή N26 λανσαρίστηκε σε άλλες αγορές στο παρελθόν όπως τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.
"Το λανσάρισμα της υπηρεσίας CASH26 στην Ελλάδα είναι μέρος του κύριου στόχου μας: να κάνουμε την τραπεζική εμπειρία εύκολη και πρακτική για όλους τους Έλληνες πελάτες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας που αναπτύχθηκαν με τοπικούς συνεργάτες " ανέφερε ο Andrea Isola, Γενικός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης της N26 ο οποίος πρόσθεσε «Εάν ισχύει ότι υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για πληρωμές χωρίς μετρητά, τότε οι Έλληνες χρήστες εξακολουθούν να είναι πολύ συνδεδεμένοι με αυτά. Για αυτό το λόγο, είμαστε περήφανοι που αποτελούμε την πρώτη ψηφιακή τράπεζα που λάνσαρε την CASH26 στην Ελλάδα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία μας να κάνουμε την εμπειρία κατάθεσης και ανάληψης ολοένα πιο άνετη και γρήγορη».
Σε αντίθεση με την ανάληψη από ΑΤΜ, αν ένας πελάτης το κάνει μέσω των bazaar, δεν θα χρεωθεί με κάποια προμήθεια, ενώ τονίζεται παράλληλα πως η αγορά προϊόντων δεν είναι αναγκαία για τη χρήση της viacash. Τέλος, ειδικά για τους πρώτους μήνες, οι πελάτες της Bazaar - όλοι οι χρήστες viacash και πελάτες της N26 - που θα χρησιμοποιήσουν τη cash26, θα πάρουν ένα κουπόνι με έκπτωση 5% σε όλες τις μελλοντικές τους αγορές, σαρώνοντας τον κωδικό που θα λαμβάνουν.
Υπηρεσία προστιθέμενης αξίας
Από την πλευρά του, ο CFO των σούπερ μάρκετ Bazaar, Σπύρος Πετσάλης, είναι θετικός για την πορεία της συνεργασίας με τη viafintech, επισημαίνοντας ότι «το να είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία που εφάρμοσε το προϊόν viacash μας έκανε ιδιαίτερα περήφανους. Αλλά τώρα, έχοντας τον πρώτο ουσιαστικό τραπεζικό συνεργάτη στο πλάι μας, η συνεργασία θα δείξει την πραγματική της δύναμη: Προσφέροντας μια υπηρεσία προστιθέμενης αξίας την οποία θα απολαύσουν όλοι μας οι πελάτες, καθώς διευκολύνει την καθημερινή τους ζωή και βελτιώνει την αγοραστική τους εμπειρία στα σούπερ μάρκετ Bazaar. "
Η προμήθεια δεν είναι...αυτοσκοπός
Σύμφωνα με τον κ. Πέππα, η προμήθεια που παίρνουν οι συνεργαζόμενοι πελάτες, όπως π.χ. τα Bazaar, «δεν αποτελεί αυτοσκοπό για αυτούς, η προμήθεια είναι κάτι πρόσθετο για να καλύψουν τα δικά τους έξοδα. Ο βασικός λόγος που το κάνουν είναι για να φέρουν περισσότερο κόσμο στα καταστήματά τους. Η χρήση της viacash έχει προσθετικό χαρακτήρα, όσο περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στην πλατφόρμα».
Γιατί έγινε η αρχή από τα Bazaar
Σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν τα Bazaar για ξεκίνημα των συνεργασιών της εταιρείας ο κ. Παππάς σημείωσε ότι «εμείς μιλάμε με διάφορα supermarkets. Μπορεί να είναι τυχαίο μπορεί και όχι που ξεκινήσαμε με Bazaar. Οι πιο μεγάλες αλυσίδες δεν είναι first movers. Και στην Ιταλία ξεκινήσαμε με την PAM και πρόσφατα κάναμε συμφωνία με την Carrefour. Οι πιο μικρές υιοθετούν πιο καινοτόμες υπηρεσίες για να πετύχουν διαφοροποίηση στην αγορά».
«Μιλάμε και με άλλους retailers»
Παραδέχτηκε πάντως ότι υπάρχουν συζητήσεις και με άλλους retailers, εκ των οποίων άλλες είναι σε προχωρημένο και άλλες σε αρχικό στάδιο.
Η εταιρεία γενικότερα μιλάει με εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο δίκτυο πελατών όπως π.χ. super markets, καφετέριες, εταιρείες λιανεμπορίου, πρατήρια καυσίμων κ.ά.
«Να κάνουμε εύκολη και πρακτική την τραπεζική εμπειρία»
Η υπηρεσία κατάθεσης και ανάληψης, viacash, της viafintech ενσωματώνεται στην εφαρμογή N26 ως λύση λευκής ετικέτας (white label solution) και φέρει την επωνυμία CASH26. Η ενσωμάτωση της viacash στην εφαρμογή N26 λανσαρίστηκε σε άλλες αγορές στο παρελθόν όπως τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.
"Το λανσάρισμα της υπηρεσίας CASH26 στην Ελλάδα είναι μέρος του κύριου στόχου μας: να κάνουμε την τραπεζική εμπειρία εύκολη και πρακτική για όλους τους Έλληνες πελάτες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας που αναπτύχθηκαν με τοπικούς συνεργάτες " ανέφερε ο Andrea Isola, Γενικός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης της N26 ο οποίος πρόσθεσε «Εάν ισχύει ότι υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για πληρωμές χωρίς μετρητά, τότε οι Έλληνες χρήστες εξακολουθούν να είναι πολύ συνδεδεμένοι με αυτά. Για αυτό το λόγο, είμαστε περήφανοι που αποτελούμε την πρώτη ψηφιακή τράπεζα που λάνσαρε την CASH26 στην Ελλάδα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία μας να κάνουμε την εμπειρία κατάθεσης και ανάληψης ολοένα πιο άνετη και γρήγορη».
Γιατί μπαίνει στην Ελλάδα
Ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία επέλεξε να μπει και στην Ελλάδα είναι σύμφωνα με τον κ. Πέππα, το γεγονός ότι πάνω από το 75% των συναλλαγών στην Ελλάδα εξακολουθούν να γίνονται με μετρητά, το 60% των πληρωμών γίνεται με αντικαταβολή, ενώ οι συνεχείς προσπάθειες των τραπεζών για περιορισμό του κόστους τους έχουν οδηγήσει σε μείωση κατά -38,9% του δικτύου ΑΤΜ τα τελευταία 10 χρόνια (στα 5.500 το 2018 από 9.000 το 2009).
Ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία επέλεξε να μπει και στην Ελλάδα είναι σύμφωνα με τον κ. Πέππα, το γεγονός ότι πάνω από το 75% των συναλλαγών στην Ελλάδα εξακολουθούν να γίνονται με μετρητά, το 60% των πληρωμών γίνεται με αντικαταβολή, ενώ οι συνεχείς προσπάθειες των τραπεζών για περιορισμό του κόστους τους έχουν οδηγήσει σε μείωση κατά -38,9% του δικτύου ΑΤΜ τα τελευταία 10 χρόνια (στα 5.500 το 2018 από 9.000 το 2009).
Πιο ευέλικτη
Ο κ. Πέππας πρόσθεσε ότι «επειδή εμείς δεν έχουμε δικό μας δίκτυο, είμαστε πιο ελαστικοί και πιο ευέλικτοι και μπορούμε να επιλέξουμε στρατηγικά που να πάμε, στοχεύοντας να καλύψουμε τις ανάγκες των πωλητών σε τομείς όπως είναι π.χ. τα Super market, οι καφετέριες, τα πρατήρια καυσίμων και γενικότερες εταιρείες του λιανεμπορίου με μεγάλα δίκτυα».
Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετές από τις τράπεζες προκειμένου να ξεκινήσουν συνεργασίες.
Τι προσφέρει
Η viafintech ενώνει το λιανικό εμπόριο, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας της με σκοπό την προσφορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας
Το API της εταιρείας συνδέει τις επιχειρήσεις με πάνω από 20.000 εμπόρους λιανικής στην Ευρώπη όπως
Bazaar
REWE
Rossman
PENNY
BILLA
SBB
Pam
Dm
Σε γενικές γραμμές η υποδομή πληρωμών της viafintech επιτρέπει ποικίλλες υπηρεσίες όπως τραπεζικές υπηρεσίες που βασίζονται στα μετρητά πχ. αναλήψεις, καταθέσεις και μεταφορές χρημάτων, μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, προπληρωμένες λύσεις π.χ. δωροκάρτες και πολλά άλλα
Το προφίλ
Η viafintech είναι γνωστή με την επωνυμία Barzahlen / viacash στη Γερμανία και την Αυστρία, καθώς και ως viacash στην Ελβετία, την Ιταλία, την Ελλάδα και την Ισπανία. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2011 στη Γερμανία (ως Cash Payment Solutions GmbH) και διοικείται από τους Achim Bönsch, Sebastian Seifert, Junichi Takemura και Andreas Veller.
Ο κ. Πέππας πρόσθεσε ότι «επειδή εμείς δεν έχουμε δικό μας δίκτυο, είμαστε πιο ελαστικοί και πιο ευέλικτοι και μπορούμε να επιλέξουμε στρατηγικά που να πάμε, στοχεύοντας να καλύψουμε τις ανάγκες των πωλητών σε τομείς όπως είναι π.χ. τα Super market, οι καφετέριες, τα πρατήρια καυσίμων και γενικότερες εταιρείες του λιανεμπορίου με μεγάλα δίκτυα».
Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετές από τις τράπεζες προκειμένου να ξεκινήσουν συνεργασίες.
Τι προσφέρει
Η viafintech ενώνει το λιανικό εμπόριο, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας της με σκοπό την προσφορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας
Το API της εταιρείας συνδέει τις επιχειρήσεις με πάνω από 20.000 εμπόρους λιανικής στην Ευρώπη όπως
Bazaar
REWE
Rossman
PENNY
BILLA
SBB
Pam
Dm
Σε γενικές γραμμές η υποδομή πληρωμών της viafintech επιτρέπει ποικίλλες υπηρεσίες όπως τραπεζικές υπηρεσίες που βασίζονται στα μετρητά πχ. αναλήψεις, καταθέσεις και μεταφορές χρημάτων, μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, προπληρωμένες λύσεις π.χ. δωροκάρτες και πολλά άλλα
Το προφίλ
Η viafintech είναι γνωστή με την επωνυμία Barzahlen / viacash στη Γερμανία και την Αυστρία, καθώς και ως viacash στην Ελβετία, την Ιταλία, την Ελλάδα και την Ισπανία. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2011 στη Γερμανία (ως Cash Payment Solutions GmbH) και διοικείται από τους Achim Bönsch, Sebastian Seifert, Junichi Takemura και Andreas Veller.