Σε αυτό συμβάλουν και άλλοι παράγοντες.
Πιο συγκεκριμένα, οι παραγγελίες για να ναυπηγήσεις πλοίων βρίσκονται σε ιστορικό χαμηλό o χαμηλότερο ακόμη και από τη δεκαετία του '90 σε όλους τους τύπους πλοίων. Επιπροσθέτως οι νέοι κανονισμοί για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου πιέζουν την βιομηχανία και συμβάλλουν στη διατήρηση σε χαμηλό επίπεδο του ρυθμού ανάπτυξης του στόλου. Η μειωμένη προσφορά χωρητικότητας έχει ως αποτέλεσμα η έστω και μικρή αύξηση της προσφορά φορτίων για μεταφορά να αποφέρει κέρδη στις ναυτιλιακές εταιρείες. Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι το 2021 έχει όλα τα εφόδια να είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας. Την εβδομάδα 5-11 Απριλίου στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίστηκε η καθοδική πορεία δημιουργώντας αρνητική ψυχολογία με την ασφυκτική πίεση μηνών να προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 7,6% από τις 699 μονάδες στις 646. Ο μέσος όρος είναι οι 612 μονάδες με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 να ήταν στις 722 μονάδες. Καθοδική πορεία έχει και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» κατά 9,1% από τις 624 μονάδες στις 567. Ο μέσος όρος είναι οι 528 ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 η ναυλαγορά ήταν στις 586 μονάδες. Η πίεση όμως συνεχίζεται στα VLCC δεξαμενόπλοια. Η χασούρα έχει φθάσει τα 7.272 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο από τα 5.705 μία εβδομάδα νωρίτερα, μείωση 27,5% που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “μπαίνουν μέσα” στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία τους.
Για τα Suezmax οι ναύλοι μειώθηκαν στα 5.444. δολάρια την ημέρα από 9.275 (-41,3%). Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν από τα 9.991 δολάρια την ημέρα στα 4.849 δολάρια ποσοστό -51,5%.
Ναυλαγορά φορτηγών
Στα φορτηγά πλοία η χρονιά που έχει ανατείλει είναι καλύτερη. Καταρχήν στηρίζονται στο γεγονός ότι θα υπάρξει ισορροπία μεταξύ προσφοράς χωρητικότητας και ζήτησης. Η αύξηση του στόλο ήταν συγκρατημένη φθάνοντας όσο αφορά τον αριθμό πλοίων στο 3% ενώ οι παραγγελίες που δόθηκαν στα ναυπηγεία μειώθηκαν κατά 38%. Ο βραχνάς της υπερπροσφοράς χωρητικότητας φαίνεται να απαλύνεται. Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 0,5% την εβδομάδα 5-11 Απριλίου 2021 εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2021 και από τις 2.072 μονάδες έκλεισε στις 2.085. Ο μέσος όρος είναι 1.768 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.
Τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά βρίσκονται ζουν τον «μήνα του μέλιτος». Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 20,4% από τις 2.394 μονάδες στις 2.883. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 15.889 δολάρια την ημέρα έως τις 33.944 δολάρια.
Στα Panamax υπήρξε μείωση της ναυλαγοράς κατά 19,4% από τις 2.484 μονάδες στις 2.003. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 13.542 δολάρια την ημέρα έως τις 31.155 δολάρια.
Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 3,3% από τις 1.840 μονάδες στις 1.780. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.204 δολάρια την ημέρα έως τα 27.733 δολάρια.
Στα Handysize σημειώθηκε και εκεί μείωση του δείκτη κατά 7,7% από τις 1.137 μονάδες στις 1.049. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 15.208 δολάρια την ημέρα έως τις 23.950 δολάρια.