Σύμφωνα με την Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους τα αναδρομικά υπολογίζονται συνολικά σε 4 δισ. ευρώ τα οποία καλείται να επιστρέψει η κυβέρνηση σε 500.000 συνταξιούχους.
Και αφού εξάντλησαν κάθε ευρώ των κρατικών ταμείων ή με ένα νέο "τρικ"-νομοθέτημα η κυβέρνηση δεν θα τα δώσει ή απλά αν μπορέσει να δανειστεί θα φορτώσει στις πλάτες του λαού πάλι αυτό το ποσό για να εκπληρώσει την δικαστική απόφαση.
Βέβαια από την άλλη κανείς μπορεί να πει ότι "παλιά τους τέχνη κόσκινο" και να έρθει ακόμα ένα μνημόνιο!
Δικαιούχοι των αναδρομικών της ΕΑΣ είναι και οι κληρονόμοι, σύμφωνα με πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, αναφέρει η ΕΝΥΠΕΚΚ.
Το ανώτατο ακυρωτικό δημοσιονομικό δικαστήριο έκρινε αγωγή στρατιωτικών συνταξιούχων του ΕΦΚΑ οι οποίοι ζήτησαν να αναγνωριστεί η υποχρέωση του εναγόμενου Ελληνικού Δημοσίου να τους καταβάλει αποζημίωση προς αποκατάσταση της ζημίας την οποία υπέστησαν από την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης από τη σύνταξή τους, κατά την πενταετία 24.8.2012 μέχρι 29.11.2017.
Σύμφωνα με τους μνημονιακούς νόμους που ίσχυαν παρακρατούνταν ανάλογα το ύψος των συντάξεων, το 3 έως 14% τους υπέρ της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων.
Δικαίωμα στη λήψη αναδρομικών θα έχουν και όσοι δεν είχαν καταθέσει προσφυγές, αλλά για μικρότερο χρονικό διάστημα. Ενώ με βάση πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, δικαιούχοι των αναδρομικών μπορούν να είναι οι κληρονόμοι των συνταξιούχων από τους οποίους παρακρατήθηκε η εισφορά αλληλεγγύης από τις συντάξεις τους.
Τα αναδρομικά θα είναι πενταετίας και πλέον, με τόκο 6%, για όσους είχαν ασκήσει αγωγή ή είχαν υποβάλλει την αίτηση της ΕΝΥΠΕΚΚ για διακοπή της παραγραφής.
Το σκεπτικό του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Με την 504/2021 απόφαση της, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκρινε πως η παρακράτηση είναι αντισυνταγματική, αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Η Ολομέλεια, έχοντας εκθέσει το σύνολο των κανόνων που διέπουν τα επίδικα ζητήματα, αποφαίνεται επί του δεύτερου προδικαστικού ερωτήματος, ότι η παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης από τις συντάξεις των πρώην υπαλλήλων του Δημοσίου, στους οποίους αφορά το παραπεμφθέν ζήτημα, για τη χρηματοδότηση του ελλείμματος του συνταξιοδοτικού κεφαλαίου, κατά το χρονικό διάστημα από την υπαγωγή τους στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης έως τις 31.12.2018 δεν ενσωματώνεται με συνεκτικότητα στη ριζική, κατά τα ανωτέρω, μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που επήλθε με τον ν. 4387/2019, και τούτο διότι δεν αιτιολογείται παντάπασιν, σε συνάρτηση με την εν λόγω μεταρρύθμιση, η αναγκαιότητα διατήρησης της εισφοράς αυτής για τον σκοπό για τον οποίο θεσμοθετήθηκε ούτε η επιλογή των βαρυνομένων με την παρακράτησή της προσώπων» σημειώνεται στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
« η παρακράτηση της εισφοράς, για το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε πιο πάνω, αντίκειται στην αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη (άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος), καθώς και στην αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος), καθόσον δεν τεκμηριώνεται, ως στοιχείο της νέας συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης, η προσφορότητά της ως προς τα βαρυνόμενα πρόσωπα, τη βάση υπολογισμού και την κλιμάκωσή της».