Καθαρίζει τις παραλίες απο τις γόπες ,πουλάει σταχτοδοχεία τσέπης στους λουόμενους καπνιστές και ειναι διπλά ευχαριστημένος.

Ο Τζούλιαν Μέλσερ μαζεύει μια-μια τις γόπες τσιγάρων από μια παραλία του Τελ Αβίβ.
“Χτενίζοντας” την παραλία με μια μεγάλη τσάντα στο χέρι, ο 26χρονος Ισραηλινός γιορτάζει καθημερινά την Παγκόσμια Ημέρα της Γης μαζεύοντας γόπες και πουλώντας “σταχτοδοχεία τσέπης”, όπως ο ίδιος τα χαρακτηρίζει, σε καπνιστές για να τους αποτρέψει από το να μολύνουν τις ακτές.




“Είμαι εδώ για να προστατεύσω τον κόσμο. Με καίει στην ψυχή μου, με καίει στα κόκαλά μου, καίγονται τα μάτια μου όταν βλέπω σκουπίδια στην παραλία”, εξηγεί. Όπως λέει μάλιστα, με αυτό τον τρόπο βγάζει και τα προς το ζην αφού στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών κερδίζει περίπου 2.500 με 3.300 ευρώ τον μήνα από την πώληση των σταχτοδοχείων τσέπης έναντι σχεδόν πέντε ευρώ.




Ο κάτοικος του Τελ Αβίβ κάνει αυτή την δουλειά την τελευταία τριετία έχοντας ξεκινήσει με την κατασκευή έργων τέχνης από τις γόπες τσιγάρων που είχε μαζέψει και στη συνέχεια βρίσκοντας έναν τρόπο να ανακυκλώνει την “λεία” του.

Βάζοντας σε κούτες τις τσάντες γεμάτες από αποτσίγαρα, ο Μέλσερ τις αποστέλλει ταχυδρομικώς στην οργάνωση NoButts, στην Ιρλανδία, η οποία εξάγει τα φίλτρα τους για να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Εκτιμά ότι μαζί με άλλα μέλη της εθελοντικής του ομάδας στο Ισραήλ έχουν συλλέξει περίπου ένα εκατομμύριο αποτσίγαρα.



Στην ιστοσελίδα της, η NoButts λέει ότι τα φίλτρα από τα τσιγάρα είναι “τα περισσότερο τοξικά πλαστικά μιας χρήσης στον πλανήτη”.

Εκτιμά ότι περίπου έξι τρισεκατομμύρια γόπες τσιγάρων πετιούνται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο.

“Είναι υπερβολικά σημαντική γιατί τα τσιγάρα βλάπτουν τη φύση, βλάπτουν την παραλία και εγώ αγαπώ την παραλία, είναι το σπίτι μου”, λέει ο Μέλσερ περιγράφοντας την εκστρατεία του.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: REUTERS
 
Top