Νέα καταστήματα, αναβάθμιση ηλεκτρονικών καταστημάτων και logistics είναι οι βασικοί πυλώνες των επενδύσεων τις οποίες έχουν προγραμματίσει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το 2021 με τον «αέρα», βεβαίως, των περίπου 11,3 δισεκατομμυρίων ευρώ τζίρο που υπολογίζεται ότι συγκέντρωσαν συνολικά τη χρονιά που πέρασε. Τζίρος, υπενθυμίζεται, κατά 9,7% υψηλότερος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, σε σύγκριση με το 2019.
Ο ηγέτης της αγοράς, η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) προγραμματίζει εντός του 2021 την ίδρυση 7 νέων καταστημάτων (δύο εκ των οποίων πρόκειται για μετεγκατάσταση σε άλλο ακίνητο και αφορά στις περιοχές των Τρικάλων και της Καρδίτσας). Τα άλλα νέα καταστήματα πρόκειται να λειτουργήσουν sτην Πάτρα, τη Σκιάθο, τη Σπάρτη και τη Νάουσα, ενώ σήμερα ξεκινά τη λειτουργία του το νέο κατάστημα της αλυσίδας στα Γιαννιτσά. Επίσης, προγραμματίζονται ανακαινίσεις περίπου 40 υφιστάμενων καταστημάτων της αλυσίδας. Η αρχή έγινε με το κατάστημα «Σκλαβενίτης» στην Ακτή Μουτσοπούλου, στο Πασαλιμάνι, το οποίο λειτουργεί από το 1969. Οι εργασίες ανακαίνισης ξεκίνησαν στις 18 Ιανουαρίου και από την Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου λειτουργεί πάλι κανονικά. Επίσης, μες στο 2021 θα ξεκινήσουν οι ανακαινίσεις των καταστημάτων του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» στην Κύπρο. Πρόκειται για ανακαινίσεις που είχαν προγραμματισθεί για το 2020, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας προκάλεσε καθυστερήσεις και αλλαγή στην ιεράρχηση των επενδύσεων της εταιρείας.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΥΣ περιλαμβάνει ακόμη τη δημιουργία δύο hubs στην Αττική και ενός στη Θεσσαλονίκη για την εξυπηρέτηση του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας.
Στο επίπεδο των 50 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθούν οι επενδύσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» το 2021 με το πλάνο της εταιρείας να περιλαμβάνει επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου της, συνέχιση της ένταξης των διαφόρων concepts της εταιρείας στα καταστήματά της, εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους χώρους στάθμευσης των καταστημάτων της. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, το πλάνο της εταιρείας σταθερά προβλέπει την προσθήκη κάθε χρόνο σχεδόν δέκα νέων σημείων πώλησης.
Την προσθήκη τεσσάρων νέων καταστημάτων στο δίκτυό της το 2021 σχεδιάζει η Lidl Ελλάς, επένδυση που εντάσσεται στο τριετές επενδυτικό της πλάνο της περιόδου 2021-2023 συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Ο επενδυτικός σχεδιασμός της αλυσίδας περιλαμβάνει και τη δημιουργία νέου logistics center.
Επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ προγραμματίζει ο όμιλος Metro AEBE (Μy Market και Metro Cash & Carry) για το 2021. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν την επέκταση του κέντρου διανομής του ομίλου στη Θεσσαλονίκη κατά 15.550 τ.μ. (στα 38.550 τ.μ.), έργο που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021, την επέκταση κατά 20.000 τ.μ. του κέντρου διανομής στα Οινόφυτα, με τις σχετικές εργασίες να αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2022, την ίδρυση 6-8 νέων καταστημάτων, αλλά και τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, στην ουσία πλατφόρμας B2B για τις ανάγκες των πελατών χονδρικής που σήμερα εξυπηρετούνται μέσω των καταστημάτων Metro Cash & Carry.
Νέα καταστήματα κυρίως στην Αττική και την Πάτρα καθώς και 30 ριζικές ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων περιλαμβάνει το επενδυτικό πρόγραμμα της «Μασούτης» για το 2021, ένα πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Περί τα 20 εκατ. ευρώ επενδύσεις περιλαμβάνει για το 2021 και ο σχεδιασμός της Πέντε ΑΕ που αναπτύσσεται με το σήμα «Γαλαξίας». Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν ανακαινίσεις καταστημάτων της αλυσίδας, κυρίως σε αυτά που βρίσκονται στη Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Θράκη και δημιουργία δύο νέων καταστημάτων έως το Πάσχα, σε Λαύριο και Αχαρνές.
moneyreview.gr
Home
»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ
»
ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
»
NEWS
» Σούπερ μάρκετ: Πού επενδύουν οι μεγάλες αλυσίδες τον «φουσκωμένο» τζίρο