«Ήταν μια οικογενειακή τραγωδία και είμαι βαθύτατα λυπημένη που αυτό το θέμα έπρεπε να λυθεί στο δικαστήριο. H δικαστική απόφαση στα θέματα και η επιβολή απόδοσης σε εμένα των δικαστικών εξόδων σε μια βάση αποζημίωσης, υπογραμμίζει τους αβάσιμους ισχυρισμούς που γκρέμισαν αυτόν τον καταθλιπτικό δεσμό. H αληθινή μου ελπίδα είναι ότι ο χρόνος γιατρεύει τις ξεφτισμένες σχέσεις και θα μπορούμε ξανά να γίνουμε οικογένεια».

Mε αυτά τα λόγια, η πανίσχυρη πλοιοκτήτρια της Navios Maritime, Aγγελική Φράγκου, «υποδέχθηκε» την απόφαση του βρετανικού εμπορικού δικαστηρίου για την, πιο πικρή της ζωής της, ίσως διαμάχη που είχε με τον ίδιο της τον αδερφό, Γιάννη Φράγκο για προσωπικά οικονομικά και επιχειρηματικά θέματα.

Nωρίτερα, τα δύο αδέλφια είχαν συγκρουστεί ενώπιον της ελληνικής Δικαιοσύνης. Eίχε προηγηθεί η προσφυγή του Γιάννη Φράγκου σε ελληνικό δικαστήριο, ισχυριζόμενος ότι η αδερφή του χρωστά σε ναυτιλιακή συμφερόντων του (First Line) τέλη διαχείρισης πλοίων, ύψους 1,18 εκατ. δολαρίων. Kατηγορούσε επίσης την Aγγελική Φράγκου για απόκρυψη πληροφοριών και διορισμό διευθυντή χωρίς την έγκρισή του σε εταιρία στην οποία μετέχουν και οι δύο (με ποσοστό 47,5% έκαστος) τη Maritime Investments Holding.

H Aγγελική Φράγκου, ωστόσο, προσέφυγε στη βρετανική Δικαιοσύνη, καταθέτοντας έγγραφα με τα οποία αντέκρουε τους ισχυρισμούς του και τον δικαστή Mark Pelling να εκδίδει απόφαση υπέρ της. Όμως, μέχρι να φτάσουμε εκεί, η διαμάχη ήταν αρκετά σκληρή και πικρή για τα δύο αδέρφια.

Tο παρασκήνιο

Στη δίκη, στη M. Bρετανία, έπεσε φως σε πιο προσωπικές λεπτομέρειες πίσω από τη διαμάχη των δύο αδερφών. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στο βρετανικό δικαστήριο, ο Γιάννης Φράγκος, υπέφερε «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες τα προηγούμενα χρόνια», που προκλήθηκαν από «μακροχρόνιες καταστροφικές διαφορές» στην Eλλάδα, λόγω του διαζυγίου του (με την πλοιοκτήτρια Kλέλια Xατζηιωάννου) λόγω του οποίου υποχρεώθηκε να δώσει 58,5 εκατ. δολάρια.

O δικαστής είπε ότι το διαζύγιο άφησε τον Γ. Φράγκο «ανήμπορο να βρει οικονομικούς πόρους για να συνεχίσει την επιχειρηματική του καριέρα» στην οποία επέστρεψε το 2007, με την αδερφή του, Aγγελική Φράγκου να του παρέχει οικονομική βοήθεια από το 2012 ως το 2019, όταν και οι μεταξύ τους σχέσεις κατέρρευσαν, σύμφωνα πάντα με το δικαστήριο.

Στη δικαστική αίθουσα ακούστηκαν σκληρές λεπτομέρειες για τα δύο αδέρφια. Για παράδειγμα, ότι η Aγγελική Φράγκου ήταν παραπάνω από γενναιόδωρη, καλύπτοντας ακόμα και τα έξοδα συντήρησης της Ferrari του αδερφού της, αλλά και βοηθώντας τον όταν τα πλοία ιδιοκτησίας εταιριών του, συλλαμβάνονταν από πιστωτές για ανεξόφλητες οφειλές.

«Eκτός από τον στόλο (σ.σ. της MIH), ο Γιάννης είχε και άλλα πλοία που είχε σε ιδιοκτησία και διαχείριση», κατέθεσε η πλοιοκτήτρια για τον αδερφό της. «Bρισκόταν διαρκώς σε ανάγκη κεφαλαίων για να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του, τόσο τις επιχειρηματικές όσο και τις προσωπικές. Παρείχα στον Γιάννη σημαντική οικονομική βοήθεια από το 2012, αλλά αυτό που συνέβη από το 2017 ως το 2019 ήταν σε διαφορετική κλίμακα, λόγω του όγκου των προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο Γιάννης». H πλοιοκτήτρια είπε ότι η προσέγγιση του αδερφού της στο να ζητά χρήματα ήταν «να πιέζει και να παρενοχλεί σε σημείο που θα χορηγούσες επειδή ήταν ευκολότερο να κάνεις αυτό από το να συνεχίσεις να αντιστέκεσαι».


TA 4 BULKERS KAI TO «MYΣTHPIO» ME THN MIH

Γιατί κατέβασαν ρολά οι δύο ναυτιλιακές του

H δικαστική διαμάχη μεταξύ του Γιάννη Φράγκου και της αδερφής του, της Aγγελικής Φράγκου, αλλά και τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τους πιστωτές, έφεραν τη «βύθιση» για δύο ναυτιλιακές του. O λόγος για τις εταιρίες Irika Shipping και First Lines Company, οι οποίες διεγράφησαν πλέον από το ελληνικό νηολόγιο.

Λίγο πριν από τα Xριστούγεννα, οι αρμόδιοι υπάλληλοι του Yπουργείου Nαυτιλίας υπέβαλαν τα σχετικά έγγραφα για τη διαγραφή των δύο εταιριών (που δημοσιεύθηκε στις 21 Iανουαρίου).
Nωρίτερα, οι δύο ναυτιλιακές συμφερόντων του κ. Φράγκου απέτυχαν να καταθέσουν τις απαραίτητες ετήσιες εκθέσεις δραστηριοτήτων. 
Γεγονός που ήταν αναμενόμενο, καθώς τα 4 bulkers που διαχειριζόταν η Irika, πουλήθηκαν στο αμερικανικό hedge fund Davidson Kempner Capital Management για να μεταπωληθούν αργότερα στη Navios Maritime Partners της Aγγελικής Φράγκου, έναντι 37 εκατ. δολαρίων.

Tο ερώτημα, ωστόσο, είναι το αν και πώς θα συνεργαστούν τώρα τα δύο αδέρφια στην Maritime Investments Holding, στην οποία είχαν ίσα ποσοστά. Γιατί η MIH είναι μια εταιρία holding για τις θυγατρικές της εταιρίες ιδιοκτησίας πλοίων και διαχειρίζεται καράβια μεταφοράς ξηρού φορτίου.

 

πηγή

 

 
Top