Η ανθρωπότητα φορά μάσκα και βυθίζεται στην αγωνία για το παρόν και το μέλλον, ο Μασκ όμως προχωρά ακάθεκτος προς νέες, όλο και ανώτερα επιτεύγματα: Σύμφωνα με την τελευταία κατάταξη των υπερ-δισεκατομμυριούχων του πλανήτη, ο Έλον Μασκ βρίσκεται πλέον στη 2η θέση, καθώς η περιουσία του αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 100 δισ. εν μέσω πανδημίας.
Ως εκ τούτου, με κατ' εκτίμησιν 127,9 δισ. δολάρια στο «πορτοφόλι», ο Μασκ είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Μπροστά του είναι μόνο ο Τζεφ Μπέζος της Amazon, με 181,4 δισ. δολάρια, ενώ ο Γκέιτς έπεσε στην 3η θέση -αν και με μικρή διαφορά, μόλις μερικών εκατομμυρίων δολαρίων από τον Μασκ. Ωστόσο, η υποχώρηση του Μπιλ Γκέιτς στα 127,7 δισ. δολάρια ενδεχομένως οφείλεται στις ογκώδεις δωρεές που πραγματοποιεί συνεχώς, μέσω του φιλανθρωπικού Ιδρύματος Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς.




Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι τον Ιανουάριο του 2020 ο Μασκ βρισκόταν στην 35η θέση του κατά Bloomberg rich list. Έκτοτε κυριολεκτικά εκτοξεύτηκε -αν και όχι ακριβώς στο υπερπέραν όπως ονειρεύεται μέσω των παράτολμων εγχειρημάτων της διαστημικής εταιρείας του, της SpaceX. Αντιθέτως, ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία του, η Tesla των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία πάτησε γκάζι και ανέβασε τον ιδιόρρυθμο 49χρονο ιδιοκτήτη της κοντά στην κορυφή των κροίσων του πλανήτη.

Γενικότερα, αυτό σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αντεπιτίθεται, προσπερνώντας σε κερδοφορία και χρηματιστηριακή αξία άλλους κλάδους οι οποίοι μονοπωλούν τον πλούτο τα τελευταία χρόνια, όπως η ψηφιακή τεχνολογία. Επ' αυτού είναι χαρακτηριστικό ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook βρίσκεται στην 5η θέση του καταλόγου των μεγιστάνων του πλούτου, με 102 δισ. δολ.

Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο, ιδιαίτερα εάν η σημερινή εικόνα της Tesla και τα αμύθητα πλούτη του Έλον Μασκ συγκριθούν με την οικτρή κατάσταση στην οποίαν είχαν περιέλθει προ δεκαετίας πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, στις ΗΠΑ και όχι μόνον.




Τα ηλεκτροκίνητα Tesla αναπτύσσουν ταχύτητα προς το μέλλον, γεγονός το οποίο αποτυπώνεται στην ξέφρενη κούρσα της εταιρείας στη Γουόλ Στριτ. Από την περασμένη εβδομάδα και αφ' ότου συμπεριελήφθη στον δείκτη S&P 500 με τις πιο ισχυρές αμερικανικές επιχειρήσεις, η αξία της Tesla αποτιμάται στα 500 δισ. δολάρια. Ως κάτοχος μεριδίου 20,8% της εταιρείας, ο Μασκ δικαιωματικά επωφελείται από το «ράλι», ενώ οι προοπτικές να αυξήσει ακόμη περισσότερο την περιουσία του είναι κάτι περισσότερο από ευοίωνες.

Η Tesla έχει ήδη κατακτήσει την κορυφή του αυτοκινητικού κλάδου, θεωρούμενη ως η πολυτιμότερη μάρκα, παρόλον ότι η συνολική της παραγωγή είναι ένα κλάσμα γιγάντων όπως π.χ. η Toyota. Για την ακρίβεια, η διαφορά ανάμεσά τους είναι χαοτική: Εφέτος η Toyota παρήγαγε 10 εκατ. αυτοκίνητα και η Tesla μόλις 500.000. Όμως, αυτό που έχει πετύχει ο Έλον Μασκ, είναι να δημιουργήσει έναν θρύλο, ένα καινούργιο σταθμό στην τεχνολογική ιστορία του κόσμου, ας πούμε, τηρουμένων των αναλογιών, μια «Apple» με τέσσερις ρόδες και αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη. Και για το μοναδικό αυτό ανδραγάθημα, ο Έλον Μασκ αποζημιώνεται σε μεγέθη αστρονομικής κλίμακας.   
 
Top