Πάντα εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά αντιλαμβάνονται σημαντικά γεγονότα, ιστορικά και μη. Κι αυτό γιατί η οπτική τους γωνία χαρακτηρίζεται κυρίως από τον αυθορμητισμό και την αθωότητα της ηλικίας. Πώς βλέπουν λοιπόν τα παιδιά τη Μάχη της Κρήτης; Με ποιο τρόπο αντιλαμβάνονται τη σημασία του ιστορικού αυτού γεγονότος στην έκβαση του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου;
Την απάντηση δίνει μια μαθήτρια της ΣΤ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού, η οποία με μια ζωγραφιά της τοποθετεί στην Κρήτη στο κέντρο του κόσμου της. Το έργο της μαθήτριας έστειλε ο κ. Γιώργος Καλογεράκης, συνοδεύοντας τη ζωγραφιά με το ακόλουθο σχόλιο:
“Η Αμερική στην υδρόγειο σφαίρα είναι μια τελεία μέσα σε κύκλο. Η Ρωσία είναι μια τελεία και ένας μικρός κύκλος δίπλα της. Η Αυστραλία μία ακόμη μικρότερη τελεία. Η Αφρική ένα νησί. Εκείνη που κυριαρχεί στην υδρόγειο σφαίρα – ο βόρειος και ο νότιος πόλος στη θέση τους – είναι η Κρήτη. Και βρίσκεται ακριβώς στη μέση.
Ποια Αμερική, ποια Ρωσία, ποια Αυστραλία, ποια Αφρική! Η Κρήτη μας. Η Κρήτη της μεγάλης και αδίδακτης ιστορίας. Αυτή είναι το κέντρο του κόσμου, το κέντρο της μαθήτριας της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού που ζωγράφισε την υδρόγειο σφαίρα και τοποθέτησε την Κρήτη μετά από το μάθημα «Η Μάχη της Κρήτης».
Η Κρήτη της καρδιάς μας! Η Κρήτη των αξιών! Η Κρήτη των συμβόλων και του φωτεινού δρόμου! Η Κρήτη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού!
Δείτε τη φωτογραφία: