Η Τουρκία εφάρμοσε για πρώτη φορά, στις 21 και 22 Δεκεμβρίου μια νέα τεχνική σε βάρος της Ελλάδας, μπλοκάροντας – αποκόπτοντας το σύνολο των αεροδιαδρόμων στο FIR Αθηνών, που οδηγούν την εναέρια κυκλοφορία των πολιτικών αεροσκαφών από Ευρώπη σε Μέση Ανατολή και το αντίστροφο, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των πολιτικών αεροσκαφών να χρησιμοποιούν τους αεροδιαδρόμους του FIR Κωνσταντινούπολης.

Με αυτή την τεχνική, η Άγκυρα όχι μόνον νεκρώνει την περιοχή Ρόδου Καστελόριζου – όπου απολήγουν οι αεροδιάδρομοι στο FIR Αθηνών προς Μέση Ανατολή και εντεύθεν- αλλά στερεί και μεγάλα χρηματικά ποσά από την Ελλάδα από τα τέλη υπέρπτησης.

Αναλυτικότερα:


Η Τουρκία υπέβαλε αίτημα στην ΥΠΑ Ελλάδας να εκδώσει λόγω αρμοδιότητας στο FIR Αθηνών, ΝΟΤΑΜ για την εκτέλεση τουρκικής αεροναυτικής άσκησης στη διεθνή θάλασσα στο FIR Αθηνών σε δύο περιοχές (βλ. χάρτη). Η ΥΠΑ Ελλάδας εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ Α3460/18 επισημαίνοντας ότι:

Οι δύο περιοχές της τουρκικής άσκησης είναι καθ’ όλα νόμιμες σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγο, πλην όμως είναι σε βάρος της Ελλάδας διότι μπλοκάρουν – αποκόπτουν το σύνολο των αεροδιαδρόμων στο FIR Αθηνών, που οδηγούν την εναέρια κυκλοφορία των πολιτικών αεροσκαφών από Ευρώπη σε Μέση Ανατολή και το αντίστροφο.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ οι δύο περιοχές της τουρκικής άσκησης αποκόπτουν – εκμηδενίζουν όλους τους αεροδιαδρόμους R-19, G-18,L/UL -995, L/UL-52,N/UL-32,N/UN-134, R-78, N/UN-122, L/UL-53, L/UL-609, M/UM-978, καθ’ όσον η περιοχή 1 ενεργοποιείται μέχρι τα 45.000 πόδια( σς ύψος πάνω από το οποίο δεν πετά κανένα πολιτικό α/φος), ενώ η περιοχή 2 φτάνει μέχρι τα 25.000 πόδια, όπου ο συνδυασμός και των δύο καθιστά απαγορευτική την διέλευση α/φων.



Παράλληλα και σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι αεροδιάδρομοι αυτοί αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της διεθνούς εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Όπως φαίνεται στο χάρτη, όλοι οι αεροδιάδρομοι του FIR Αθηνών σταματάνε στο ύψος της Ρόδου περίπου, διότι μπλοκάρονται από τις περιοχές 1 και 2 της τουρκικής άσκησης, ακόμα και ο G-18, ο οποίος διέρχεται κατά 28νμ από την επικράτεια της Τουρκίας, η οποία έχει αναγκαστεί στο πλαίσιο του ICAO να εκχωρήσει τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στην Αθήνα για λόγους ασφαλείας πτήσεων και ομαλής και ταχείας ροής εναέριας κυκλοφορίας.

Οι περιοχές 1 και 2 σε συνδυασμό με τη μόνιμη παράνομη τουρκική περιοχή 3 μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου καθιστούν απαγορευτική και εξόχως επικίνδυνη κάθε προσπέλαση αεροπορικού μέσου.

Ακόμα και στην περίπτωση που η ΥΠΑ Ελλάδας ήθελε να κάνει παράκαμψη στα αεροσκάφη βόρεια, εκτός των περιοχών 1 και 2, αυτό καθίσταται αδύνατον διότι θα πρέπει να οδεύσει τα α/φη από την περιοχή 3, για την οποία η Τουρκία δηλώνει παράνομα διεθνώς ότι το σύνολο της περιοχής κείται αποκλειστικά στην τουρκική επικράτεια- κυριαρχία, μολονότι καταλαμβάνει διεθνή θάλασσα και αέρα και μάλιστα εντός του FIR Αθηνών.

Είναι η περιοχή, που έχει διασύρει διεθνώς την κυβέρνηση διότι κάθε φορά που εισέρχεται ελικόπτερο στην περιοχή με επιβαίνοντα τον πρωθυπουργό, υπουργούς, Α/ΓΕΣ και πριν από λίγες μόνον ημέρες και τον ΥΕΘΑ Π.Καμμένο, η Τουρκία τους απομακρύνει βιαίως με χρήση των F-16 και το ραντάρ του DALAMA με το αιτιολογικό ότι παραβιάζουν την τουρκική κυριαρχία.

Με την Αθήνα να μην έχει κάνει ποτέ τις απαραίτητες και επιβεβλημένες νόμιμες διπλωματικές ενέργειες και να αρκείται σε λεκτικές... ισοπεδωτικές ενέργειες.

Σύμφωνα με την ελληνική ΝΟΤΑΜ, η Αθήνα ζήτησε από την Τουρκία να μειώσει το ύψος των περιοχών άσκησης για να μην μπλοκάρονται οι αεροδιάδρομοι. Η Άγκυρα έφτυσε κυριολεκτικώς την Αθήνα, δεν μείωσε το ύψος των δύο περιοχών και με την έκδοση της τουρκικής ΝΟΤΑΜ Α7310/18 δήλωσε διεθνώς ότι η Ελλάδα έχει 6νμ και όχι 10 νμ εθνικό εναέριο χώρο και ότι τα τουρκικά αεροσκάφη της άσκησης δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης.
Κατόπιν αυτού η Αθήνα αποφάσισε να... παραπονεθεί ανεπισήμως στο διευθυντή εναέριας κυκλοφορίας του EUROCONTROL κ. MILO για να παρέμβει στην Τουρκία για να μειώσει τα ύψη των περιοχών.

Ο κ MILO με τη σειρά του παραπονέθηκε στην Άγκυρα διότι παρεμποδίζει την Αθήνα να ασκήσει τα καθήκοντα της στην παροχή εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών και ως εκ τούτου επιβάλει στα πολιτικά αεροσκάφη να πετούν υποχρεωτικά στο FIR Κωνσταντινούπολης και εν συνεχεία στο παράνομο ERCAN στα κατεχόμενα της Κύπρου, ενισχύοντας σημαντικά την ύπαρξη του ψευδοκράτους... Περιττό να ειπωθεί ότι και ο κ. MILO εισέπραξε τα δέοντα από την Άγκυρα.

Το περίεργο, για πολλοστή φορά, είναι ότι η ΥΠΑ αρνείται πεισματικά να προσφύγει τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς το πρόβλημα στην συγκεκριμένη περιοχή εντείνεται, στον ICAO για τις τουρκικές ενέργειες, ούτε προσέφυγε τώρα με το κλείσιμο των αεροδιαδρόμων, με αποτέλεσμα τη διατάραξη της ομαλής ασφαλούς και ταχείας κυκλοφορίας των πολιτικών α/φων στο FIR Αθηνών και την απώλεια μεγάλων χρηματικών εσόδων του ελληνικού κράτους.

Η ολιγωρία και ανυπαρξία αντιδράσεων της Αθήνας επιτρέπει στην Άγκυρα να ισχυρίζεται ότι υπάρχει «ανοιχτό θέμα» αεροδιαδρόμων στο Αιγαίο και να προσθέτει και αυτό το θέμα στο νομικό φάκελο της μαζί με άλλα, για να τα θέσει προς διαπραγμάτευση και να οδηγήσει την Ελλάδα αναγκαστικώς στο ΔΔ της Χάγης.

Η συνολική τουρκική τεχνική συνίσταται σε παράνομες και μόνιμες ασκήσεις με πυρά και σε ελληνική κυριαρχία νήσων και βραχονησίδων, που καλύπτουν κατά 90% το σύνολο του ανατολικού FIR Αθηνών και στις καθημερινές ανεξέλεγκτες πτήσεις των τουρκικών F-16, οι οποίες, λόγω των παραβιάσεων, καταλήγουν συνήθως σε αερομαχίες, οι οποίες είναι άκρως επικίνδυνες για την ασφάλεια των πολιτικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών.

Με αυτήν την παράνομη τεχνική – πολιτική η Άγκυρα έχει καταστήσει το Αν. Αιγαίο του FIR Αθηνών επικίνδυνη περιοχή για τις πτήσεις των πολιτικών αεροσκαφών, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες και οι πιλότοι τους να αποφεύγουν για λόγους ασφαλείας το FIR Αθηνών και να χρησιμοποιούν το FIR Κωνσταντινούπολης​.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του EUROCONTROL, αρμόδιου για την εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη, το 21% των πολιτικών αεροσκαφών από την Ευρώπη στη Μέση Ανατολή και αντιστρόφως ήδη αποφεύγουν πτήσεις στο FIR Αθηνών για λόγους ασφαλείας και οδεύουν από το FIR Κωνσταντινούπολης​.

Αυτό συνεπάγεται απώλειες για το ελληνικό δημόσιο περίπου 100 εκατ. ευρώ ετησίως (σς κάθε πολιτικό αεροπλάνο πληρώνει στο EUROCONTROL 31 ευρώ για κάθε 50νμ πτήσης στο FIR Αθηνών ως τέλη υπέρπτησης. Έτσι π.χ ένα πολιτικό α/φος από το Βερολίνο στο Τελ Αβίβ, που εισέρχεται από τα Σκόπια στο FIR Αθηνών και εξέρχεται νοτίως της Ρόδου θα πετάει στο FIR Αθηνών 500νμ που αντιστοιχούν σε 310 ευρώ και τα διπλάσια για την επιστροφή του.

Σε καθημερινή βάση πετάνε στο FIR Αθηνών πάνω από 5500 πολιτικά α/φη τα οποία πληρώνουν στο EUROCONTROL περίπου 250 εκατ., ευρώ ετησίως, το οποίο με τη σειρά του αποδίδει στο ελληνικό δημόσιο περίπου 240 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ωστόσο, αν δεν υπήρχαν οι τουρκικές παρανομίες, που καθιστούν το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή, ώστε να την αποφεύγουν οι αεροπορικές εταιρείες και να χρησιμοποιούν το FIR Κωνσταντινούπολης, τότε η Ελλάδα θα εισέπραττε περίπου 80 εκατ. ευρώ περισσότερα.

Αυτά τα χρήματα όμως πηγαίνουν στον Ερντογάν, έτσι ώστε να μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι και με ελληνικά χρήματα αγοράζονται οι τουρκικοί S-400 και F-35 που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας νήσων νησίδων και βραχονησίδων του Αν. Αιγαίου και όχι μόνον.

Με την πρόσφατη τουρκική άσκηση της 21 και 22 Δεκεμβρίου, η Άγκυρα σχεδόν έκλεισε μέσω εορταστικής περιόδου και αυξημένης αεροπορικής κίνησης... «το ελληνικό μαγαζί» των αεροδιαδρόμων και καρπώνεται η ίδια τον εορταστικό τζίρο...
 
Top