Ο Γιώργος Κοσμίδης, 12 ετών, μαθητής του 3ου Γυμνασίου Ξάνθης δημιούργησε ένα καπέλο με γυαλιά για τυφλούς, με αισθητήρες για την αυτονομία κινήσεων ατόμων με προβλήματα όρασης που όπως εξηγεί ο ίδιος «έχει έναν ανιχνευτή απόστασης και όταν έρχεται κοντά σε ένα εμπόδιο, ακούγεται ένας ήχος και ειδοποιεί τον τυφλό ότι υπάρχει εμπόδιο για να απομακρυνθεί.

Η αλήθεια είναι ότι στην πόλη μας έχουμε πάρα πολλά άτομα με τέτοια προβλήματα οπότε ήθελα να λύσω ένα πρόβλημα που υπάρχει εκεί. Πιστεύω ότι θα βοηθούσε κυρίως του τυφλούς και εξωτερικά στον δρόμο αλλά και εσωτερικά μέσα στο σπίτι τους».


Η ανάγκη για υποστήριξη πρωτοβουλιών εκπαίδευσης σε περιοχές της Περιφέρειας με λιγότερες ευκαιρίες εξωσχολικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ήταν και εξακολουθεί να είναι ένα πραγματικό γεγονός για τη χώρα μας. Το Ίδρυμα Vodafone, αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή, σχεδίασε και υλοποιεί σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «SciCo» (Science Communication) και την επιστημονική επιμέλεια της Ελληνογερμανικής Αγωγής, το Πρόγραμμα «STEMEmpowering Youth».

Στον συμμετείχαν συνολικά 190 μαθητές γυμνασίου από σχολεία των Δωδεκανήσων και της Θράκης οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να διακριθούν για τις κατασκευές που υλοποίησαν. Τα τέσσερα πιο καινοτόμα έργα των μαθητών που συμμετείχαν στο «STEM Empowering Youth», διακρίθηκαν και παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Innovation Week που διοργανώθηκε από την Βρετανικής Πρεσβείας και το Βρετανικού συμβουλίου.

Συγκεκριμένα, τα έργα ήταν: Θερμοκήπιο για εξοικονόμηση ενέργειας και πρώτων υλών, μία οικολογική κατασκευή, ιδανική για νησιώτικο κλίμα, που δημιουργήθηκε από ομάδα 3 μαθητών από τη Ρόδο. 3D Εκτυπωτής που δημιουργήθηκε από ομάδα 3 μαθητών για τον εξοπλισμό σχολικού εργαστηρίου στην Κάλυμνο και αποτελεί τον μοναδικό τέτοιο εκτυπωτή στο νησί. Καπέλο με Γυαλιά για Τυφλούς, με αισθητήρες για την αυτονομία κινήσεων ατόμων με προβλήματα όρασης, που δημιουργήθηκε από μαθητή της Ξάνθης. Αυτοκινητάκι Ξυπνητήρι που δημιουργήθηκε από δύο μαθητές στην Ξάνθη για να βοηθήσει όσους δυσκολεύονται με το πρωινό ξύπνημα.

Το «STEM Empowering Youth» εισάγει την καινοτομία στην τοπική κοινωνία με στόχο την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τη διάχυση της γνώσης στους μαθητές για την καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων. Παράλληλα, ενθαρρύνει τον πειραματικό σχεδιασμό και την κατασκευή καινοτόμων εφαρμογών για την επίλυση τοπικών προβλημάτων και ζητημάτων της καθημερινότητας.

Τα εργαστήρια δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές να ανακαλύψουν δεξιότητες και ταλέντα, να γνωρίσουν στην πράξη πώς να φτιάχνουν ή να επεξεργάζονται εφαρμογές STEM (Science –Technology – Engineering – Mathematics) και να εκπαιδευτούν μέσω της διάδρασης και της ενεργητικής μάθησης.
 
Top