Στην ελληνική αγορά εισέρχεται εκ νέου η ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SPAR, επιλέγοντας αυτήν τη φορά για 
συνεργάτη τον όμιλο αγορών «Αστέρας».
Η SPAR δεν είναι άγνωστη για τους Έλληνες. Η πρώτη είσοδος της ολλανδικής εταιρείας στην Ελλάδα έγινε το 1969 με συνεργάτη τη «Βερόπουλος», συμφωνία η οποία έληξε το 2015.
Η συμφωνία ανάμεσα στον «Αστέρα» και τους Ολλανδούς προβλέπει τη δημιουργία της εταιρείας SPAR Hellas στην οποία θα συμμετέχουν από κοινού η ολλανδική και η ελληνική εταιρεία.
Στο δίκτυο του «Αστέρα», το οποίο φτάνει τα 200 καταστήματα, θα γίνει αλλαγή της επωνυμίας των καταστημάτων με δύο εναλλακτικές επιλογές: είτε «SPAR» είτε «SPAR» μαζί με την επωνυμία του εμπόρου.
Αν γίνουν νέα καταστήματα, τα νέα σημεία πώλησης θα μπορούν να φέρουν μόνο την επωνυμία «SPAR». Η συμφωνία προβλέπει επίσης την πλήρη αναδιοργάνωση των καταστημάτων βάσει των προδιαγραφών λειτουργίας της SPAR με τις σχετικές διεργασίες να ξεκινούν άμεσα εντός του 2017 και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε βάθος διετίας.
Σε ανακοίνωση της εταιρείας «Αστέρας» αναφέρεται ότι η απόφαση της SPAR να επανατοποθετηθεί στην ελληνική αγορά βασίζεται στην εκτίμηση πως «το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα διατηρεί μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, ενώ βρίσκεται σε κρίσιμη φάση λόγω έντασης των εξαγορών και συγχωνεύσεων, που αλλάζουν τον χάρτη του κλάδου δημιουργώντας μεγάλες ευκαιρίες για δίκτυα τα οποία έχουν παράδοση και εμπειρία στη σχετική αγορά».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται, επίσης, ότι η SPAR θα υποστηρίξει την παρουσία της στην Ελλάδα στους παρακάτω τομείς: προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φρέσκα προϊόντα, διάθεση τοπικών προϊόντων, σύναψη συμβάσεων με τοπικές βιομηχανίες, που θα προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προοπτική διάθεσης των προϊόντων τους σε ξένες αγορές, μέσω του διεθνούς δικτύου SPAR.


Ποια είναι η SPAR


Η SPAR είναι ένας διεθνής όμιλος ανεξάρτητων ιδιοκτητών που δραστηριοποιείται στον τομέα του λιανεμπορίου και χονδρεμπορίου.
Ξεκίνησε με ένα ολλανδικό κατάστημα το 1932 και σήμερα περιλαμβάνει περισσότερα από 12.500 καταστήματα σε 44 χώρες σε τέσσερις ηπείρους.
Με βάση τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου για το 2016, ο τζίρος ανήλθε στα 33,1 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2015, ενώ διαθέτει δίκτυο καταστημάτων 12.545 σε 44 χώρες ανά το παγκόσμιο και ο αριθμός προσωπικού ανέρχεται 350.000. Κατά τη διάρκεια του 2016, ο Όμιλος επεκτάθηκε σε ακόμη πέντε χώρες ενώ μέσω συνεργασιών εισχώρησε στις αγορές της Ρωσίας και της Κίνας. Επίσης, κατά το 2016 άνοιξε 369 νέα καταστήματα με συνολικό εμβαδό τα 224.956 τ.μ.
Σήμερα υπάρχουν τέσσερις μορφές καταστημάτων SPAR: τα μικρότερα SPAR Express (100-300 τ.μ.), τα SPAR (200-1000 τ.μ.), τα EUROSPAR (1000-3000 τ.μ.) και τα INTERSPAR Hypermarket (3000- τ.μ.). αξίζει να σημειωθεί πως γενικότερα ως φιλοσοφία, τα SPAR δίδουν ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των τροφίμων.
 
Top