Δεκατρία χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης».

Τη γέφυρα «Ρίου – Αντιρρίου» οραματίστηκε, το 1889, ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Χαρίλαος Τρικούπης. (ΒΙΝΤΕΟ)



Στις 29 Μαρτίου του 1889, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου. Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτού δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα.

Έτσι, χρειάστηκε σχεδόν ένας αιώνας μέχρι το ελληνικό δημόσιο να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης.

Η πρόσκληση σε διαγωνισμό το 1991 και ο διαγωνισμός του Δεκεμβρίου 1993 οδήγησαν στην υπογραφή, στις 3 Ιανουαρίου 1996, της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.

Η σύμβαση τέθηκε σε πλήρη ισχύ στα τέλη του 1997, όταν εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση του έργου.

Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να συμφωνηθεί η πρώτη χρηματοδότηση έργου υποδομής, με παραχώρηση σε ιδιώτες στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και η κύρια δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ υπεγράφη στις 25 Ιουλίου 1997, ενώ το τελικό συμφωνητικό χρηματοδότησης υπεγράφη στις 17 Δεκεμβρίου 1997.
Στις 19 Ιουλίου 1998, ο Κώστας Σημίτης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, θεμελίωσε το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, παρουσία του κ. Κωστή Στεφανόπουλου, Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τέσσερις μήνες νωρίτερα από την συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών.

Ανοδικά κινείται η κυκλοφορία

Η σημερινή 13η επέτειος εγκαινίων της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» συμπίπτει με την διαπίστωση ανοδικής πορείας της κυκλοφορίας, όπως προκύπτει από την αντιπαραβολή των στοιχείων κίνησης μεταξύ των πρώτων εξαμήνων του 2016 και του 2017.

Η συνολική κίνηση παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 8%, αυτή των Ι.Χ. αγγίζει το 9% και αυτή των φορτηγών βρίσκεται στο 8%.

Σαφής είναι η πρόοδος της διαλειτουργικής ηλεκτρονικής διέλευσης, η οποία το 2016 κάλυπτε το 19,8% και φέτος ανέρχεται στο 24,5% της κίνησης.

Αύξηση σε ποσοστό 10,3% παρουσιάζει η συνολική κίνηση, μέσω της χρήσης προϊόντων που εξυπηρετούν την τοπική κοινωνία (ΓΕΦΥΡΑ e-pass, Κάρτα Aller – Retour και Κάρτα ΜΟΤΟ).

Η διαβούλευση με περιφερειακούς και τοπικούς θεσμούς, αλλά και ο σταθερός διάλογος με την κοινωνία των πολιτών, όπως και με τους πελάτες, οδήγησε κατά το τελευταίο διάστημα στην επεξεργασία νέων εκπτωτικών προϊόντων, σύμφωνα με τη Γέφυρα, όπως:

-Η διέλευση ΑμεΑ με 5€,

-Η νέα τιμή στην «Κάρτα ΜΟΤΟ» που επιτρέπει τη διέλευση μοτοσικλετών με 1,20€,

-Η δρομολόγηση της αναβάθμισης του προϊόντος που εξυπηρετεί μέχρι σήμερα νεφροπαθείς και καρκινοπαθείς που μεταβαίνουν τακτικά σε νοσοκομεία της περιοχής για θεραπείες.

Το νέο προϊόν θα ονομάζεται «Ειδική Κάρτα Υγείας», θα καθιστά δυνατή τη διέλευση νεφροπαθών και καρκινοπαθών με 5€ και θα είναι διαθέσιμο από τις 2 Οκτωβρίου, διευκολύνοντας τους χρήστες του περισσότερο από αυτό που προσφέρεται σήμερα.

πηγη
 metaforespress.gr
 
Top