Το πρώτο βήμα είναι η υπενθύμιση. Λες και όσοι χρωστούν στην εφορία δεν γνωρίζουν ότι έχουν αφήσει απλήρωτους φόρους. Τα ραβασάκια όμως...

αποδεικνύονται αποδοτικά και η διακριτική απειλή κατασχέσεων φέρνει λεφτά στα ταμεία. Οι ίδιες οι κατασχέσεις, πολλαπλάσια.

Το περασμένο Σάββατο 19 Αυγούστου, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όπως αποδεικνύεται από τα σχετικά ειδοποιητήρια, έτρεξαν μια διασταύρωση για να διαπιστώσουν πόσοι οφειλέτες δεν πλήρωσαν τους φόρους τους. Από χθες, τα ραβασάκια άρχισαν να καταφθάνουν κατά χιλιάδες, στα email φορολογουμένων.

Μέσω των επιστολών δίνονται δεκαπέντε ημέρες προθεσμία για την τακτοποίηση των φορολογικών ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, με τη διακριτική υπενθύμιση της δυνατότητας των προϊσταμένων των Δ.Ο.Υ. να προχωρήσουν στη λήψη διοικητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων για την είσπραξη των χρωστούμενων.

Οι επιστολές αφορούν κυρίως, 761.000 φυσικά πρόσωπα τα οποία δεν πλήρωσαν εγκαίρως την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος συνολικού ύψους 340 εκατ. ευρώ.

Μέσω των ηλεκτρονικών επιστολών, οι οφειλέτες ενημερώνονται πως διαπιστώθηκε «μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στα ηλεκτρονικά αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων στις 19 Αυγούστου 2017, ότι εκκρεμούν οφειλές οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες , επειδή δεν καταβάλατε στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα ποσά των δόσεων που αντιστοιχούν σε αυτές».

Στη συνέχεια, οι φορολογούμενοι καλούνται να μεριμνήσουν για την τακτοποίηση των οφειλών «εντός 15 ημερών από την έκδοση της ειδοποίησης» και παραπέμπονται στην εφαρμογή του Taxisnet «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» όπου και θα αναζητήσουν στη συνέχεια το ύψος του απλήρωτου χρέους τους στα «Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης».

Αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται « OFEIL-noreply@taxinet.gr» ενώ υπάρχει και υποσημείωση με την οποία οι φορολογούμενοι ενημερώνονται για την πιθανότητα να έχουν λάβει πλαστά μηνύματα με κακόβουλο περιεχόμενο.

Στα ραβασάκια της ΑΑΔΕ , στο επάνω μέρος αποτυπώνονται το όνομα του φορολογουμένου και το όνομα χρήστη (username) στο taxisnet και συνοδεύονται από την κλασική επισήμανση σύμφωνα με την οποία «για τις οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας για την είσπραξη της οφειλής Δ.Ο.Υ δύναται να λαμβάνει όλα τα προβλεπόμενα κατά την κείμενη νομοθεσία διοικητικά, αναγκαστικά διασφαλιστικά και λοιπά μέτρα».

Στη διάρκεια του περασμένου έτους, 742.922 φορολογούμενοι δέχθηκαν τηλεφώνημα ή email από την ΑΑΔΕ και από αυτούς 442.711 πολίτες προχώρησαν είτε σε ρύθμιση, είτε σε εξόφληση του οφειλόμενου φόρου. Με τον τρόπο αυτό εισπράχθηκαν 424,7 εκατομμύρια ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Φέτος, το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ προβλέπει συμμόρφωση των φορολογουμένων που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές, σε ποσοστό τουλάχιστον 50% κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και είσπραξη τουλάχιστον 35% των συγκεκριμένων οφειλών μετά από δράσεις της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης...

ΠΗΓΗ: Euro2day
 
Top