Η αυξημένη ζήτηση από αλυσίδες ένδυσης κι εστίασης, όπως επίσης και από αρτοποιεία τροφοδότησε τον κλάδο των εμπορικών ακινήτων κατά τη διάρκεια του 2016 και μάλιστα σε σημείο τέτοιο, ώστε να γίνεται λόγος για την καλύτερη χρονιά από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα.
Σε σχετική της ανάλυση, η Δανός & Συνεργάτες/BNP Paribas Real Estate επισημαίνει ότι κατά κύριο λόγο, οι εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκαν σε «ασφαλείς» περιοχές, δηλαδή σε σημεία υψηλής εμπορικότητας, επιλέγοντας να λειτουργήσουν μικρά και μεσαίου μεγέθους εμπορικά καταστήματα.
Εφόσον η πορεία τους κριθεί επιτυχημένη, τότε θα πρέπει να αναμένονται ακόμα σημαντικότερες επεκτατικές κινήσεις, αρχής γενομένης από το τρέχον έτος, γεννώντας μεγαλύτερη αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία της αγοράς εμπορικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τη Δανός, η ζήτηση από τις επώνυμες εμπορικές επιχειρήσεις το 2016 αφορούσε κυρίως προνομιούχες περιοχές, όπως η Ερμού, η Γλυφάδα, το Κολωνάκι, η Κηφισιά, η Σωτήρος στον Πειραιά, η Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα δημοφιλή εμπορικά κέντρα, τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, σε αυτά, η διαθεσιμότητα χώρων είναι εξαιρετικά περιορισμένη, έως ανύπαρκτη, με αποτέλεσμα οι αλυσίδες να στραφούν περισσότερο στις δημοφιλείς εμπορικές «πιάτσες». Το αποτέλεσμα ήταν τα ζητούμενα μισθώματα να καταγράφουν αύξηση, ενώ έχει επανέλθει και ο «αέρας» σε αρκετές περιπτώσεις καταστημάτων σε εμπορικούς δρόμους.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr