Αύξηση κατά 59,2%, σε σχέση με το προηγούμενο 11μηνο, εμφανίζουν οι καταγγελίες δανειοληπτών εναντίον τραπεζών στο Συνήγορο του Καταναλωτή.
Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν από τον Συνήγορο του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη, ο οποίος παρουσίασε τις ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων της ανεξάρτητης Αρχής για τα έτη 2014 και 2015 στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Όπως ανέφερε, ο μεγαλύτερος όγκος καταγγελιών αφορά τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), την ηλεκτρική ενέργειας, την ύδρευση και τις τηλεπικοινωνίες.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι η Αρχή το προηγούμενο χρονικό διάστημα δέχθηκε 32% περισσότερες καταγγελίες και αιτήματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών από όλο το φάσμα των επιχειρηματικών κλάδων, εγχώριων και διασυνοριακών, τα οποία, στην πλειοψηφία τους, επιλύθηκαν σε ποσοστό άνω του 80%.
Υπογράμμισε ότι οι αναφορές κατά τραπεζών αυξήθηκαν κατά 59,2% σε σχέση με το προηγούμενο ενδεκάμηνο και επεσήμανε, ότι, ιδίως οι τράπεζες, πρέπει, κατά τη διαδικασία της διαμεσολάβησης, να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία και να κάνουν βιώσιμες και ρεαλιστικές προτάσεις, κυρίως για τις περιπτώσεις δανειοληπτών που έχουν πραγματικά μειωμένη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ο κ. Ζαγορίτης έδωσε, τέλος, έμφαση στη συμβολή της Ανεξάρτητης Αρχής στην προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης και του φιλικού εξωδικαστικού συμβιβασμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση τόσο από τους πολίτες όσο και από τις επιχειρήσεις.
EEA
Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν από τον Συνήγορο του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη, ο οποίος παρουσίασε τις ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων της ανεξάρτητης Αρχής για τα έτη 2014 και 2015 στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Όπως ανέφερε, ο μεγαλύτερος όγκος καταγγελιών αφορά τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), την ηλεκτρική ενέργειας, την ύδρευση και τις τηλεπικοινωνίες.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι η Αρχή το προηγούμενο χρονικό διάστημα δέχθηκε 32% περισσότερες καταγγελίες και αιτήματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών από όλο το φάσμα των επιχειρηματικών κλάδων, εγχώριων και διασυνοριακών, τα οποία, στην πλειοψηφία τους, επιλύθηκαν σε ποσοστό άνω του 80%.
Υπογράμμισε ότι οι αναφορές κατά τραπεζών αυξήθηκαν κατά 59,2% σε σχέση με το προηγούμενο ενδεκάμηνο και επεσήμανε, ότι, ιδίως οι τράπεζες, πρέπει, κατά τη διαδικασία της διαμεσολάβησης, να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία και να κάνουν βιώσιμες και ρεαλιστικές προτάσεις, κυρίως για τις περιπτώσεις δανειοληπτών που έχουν πραγματικά μειωμένη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ο κ. Ζαγορίτης έδωσε, τέλος, έμφαση στη συμβολή της Ανεξάρτητης Αρχής στην προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης και του φιλικού εξωδικαστικού συμβιβασμού, ανάμεσα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση τόσο από τους πολίτες όσο και από τις επιχειρήσεις.
EEA