Δεν έχει πολύ καιρό που κυκλοφόρησε στην αγορά το iPhone 7 και ήδη έχουν αρχίσει οι φημολογίες και οι θεωρίες σχετικά με το iPhone 8. Μάλιστα, πολλοί είναι εκείνοι που περιμένουν πως και πως να αντικαταστήσουν το τηλέφωνό τους με το νεότερο μοντέλο και αυτός είναι ακριβώς και ο στόχος της Apple, αλλά και όλων των εταιρειών τεχνολογίας.
Η Apple, όμως, τα έχει καταφέρει καλύτερα από όλες, αφού είναι η πιο επικερδής εταιρεία στον κόσμο διατηρώντας πιστούς πελάτες, οι οποίοι δεν αποχωρίζονται με τίποτα τις Apple συσκευές τους και ανυπομονούν να τις αντικαταστήσουν με νεότερα μοντέλα. Πώς το έχει καταφέρει, όμως, αυτή η εταιρεία; Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Marketing Research δίνει μερικά στοιχεία σχετικά με το γιατί συμβαίνει αυτό και σε ποια ανθρώπινα χαρακτηριστικά βασίζεται η εταιρεία.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα προϊόντα τα οποία αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές ως αναβαθμίσεις, ακόμα κι αν τα χαρακτηριστικά τους δεν έχουν μεγάλη διαφορά από τα προηγούμενα μοντέλα, τους οδηγούν σε παράλογες αγορές.
Το φαινόμενο αυτό που είναι γνωστό ως «comparison neglect» (παραμέληση της σύγκρισης), συμβαίνει όταν οι καταναλωτές προτιμούν ένα αναβαθμισμένο προϊόν χωρίς να αξιολογούν αυτό που έχουν ήδη. Αυτή η τάση έρχεται να συμπληρώσει το γεγονός ότι τα καταναλωτικά αγαθά έχουν πλέον μικρότερη ημερομηνία λήξης.
«”Comparison neglect” είναι το όνομα που δώσαμε στην τάση που έχουν οι άνθρωποι να μην συγκρίνουν αποτελεσματικά τις αναβαθμίσεις με αυτέα που έχουν ήδη», ανέφερε ο Dr. Aner Sela, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας στην The Huffington Post.
O Sela και οι συνάδελφοί του έκαναν 5 μελέτες σε πάνω από 1.000 χρήστες smartphone, ηλικία 18 έως 78 ετών. Σε μία από τις μελέτες, το 95% των καταναλωτών ανέφερε ότι οι συγκρίσεις είναι σημαντικές και το 78% συμφώνησε ότι οι συγκρίσεις είναι απαραίτητες για να παρθεί η απόφαση της αγοράς. Παρ” ολ” αυτά, οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να κάνουν πραγματικά τις συγκρίσεις ανάμεσα στην συσκευή που είχαν ήδη και στην καινούρια που κυκλοφορούσε. Συγκεκριμένα, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ακόμα και το γεγονός ότι μία συσκευή ήταν πιο λαμπερή, φαίνεται ότι θόλωνε την κρίση τους.
Ο Sela έμεινε έκπληκτος όταν είδε ότι οι καταναλωτές, ακόμα και όταν έβλεπαν τα συγκρινόμενα χαρακτηριστικά δίπλα δίπλα, πάλι δεν λάμβαναν υπόψη τους αυτές τις πληροφορίες για να αποφασίσουν.
πηγη rizopoulospot.com
Η Apple, όμως, τα έχει καταφέρει καλύτερα από όλες, αφού είναι η πιο επικερδής εταιρεία στον κόσμο διατηρώντας πιστούς πελάτες, οι οποίοι δεν αποχωρίζονται με τίποτα τις Apple συσκευές τους και ανυπομονούν να τις αντικαταστήσουν με νεότερα μοντέλα. Πώς το έχει καταφέρει, όμως, αυτή η εταιρεία; Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Marketing Research δίνει μερικά στοιχεία σχετικά με το γιατί συμβαίνει αυτό και σε ποια ανθρώπινα χαρακτηριστικά βασίζεται η εταιρεία.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα προϊόντα τα οποία αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές ως αναβαθμίσεις, ακόμα κι αν τα χαρακτηριστικά τους δεν έχουν μεγάλη διαφορά από τα προηγούμενα μοντέλα, τους οδηγούν σε παράλογες αγορές.
Το φαινόμενο αυτό που είναι γνωστό ως «comparison neglect» (παραμέληση της σύγκρισης), συμβαίνει όταν οι καταναλωτές προτιμούν ένα αναβαθμισμένο προϊόν χωρίς να αξιολογούν αυτό που έχουν ήδη. Αυτή η τάση έρχεται να συμπληρώσει το γεγονός ότι τα καταναλωτικά αγαθά έχουν πλέον μικρότερη ημερομηνία λήξης.
«”Comparison neglect” είναι το όνομα που δώσαμε στην τάση που έχουν οι άνθρωποι να μην συγκρίνουν αποτελεσματικά τις αναβαθμίσεις με αυτέα που έχουν ήδη», ανέφερε ο Dr. Aner Sela, ένας από τους συγγραφείς της έρευνας στην The Huffington Post.
O Sela και οι συνάδελφοί του έκαναν 5 μελέτες σε πάνω από 1.000 χρήστες smartphone, ηλικία 18 έως 78 ετών. Σε μία από τις μελέτες, το 95% των καταναλωτών ανέφερε ότι οι συγκρίσεις είναι σημαντικές και το 78% συμφώνησε ότι οι συγκρίσεις είναι απαραίτητες για να παρθεί η απόφαση της αγοράς. Παρ” ολ” αυτά, οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να κάνουν πραγματικά τις συγκρίσεις ανάμεσα στην συσκευή που είχαν ήδη και στην καινούρια που κυκλοφορούσε. Συγκεκριμένα, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ακόμα και το γεγονός ότι μία συσκευή ήταν πιο λαμπερή, φαίνεται ότι θόλωνε την κρίση τους.
Ο Sela έμεινε έκπληκτος όταν είδε ότι οι καταναλωτές, ακόμα και όταν έβλεπαν τα συγκρινόμενα χαρακτηριστικά δίπλα δίπλα, πάλι δεν λάμβαναν υπόψη τους αυτές τις πληροφορίες για να αποφασίσουν.
πηγη rizopoulospot.com