Το χρώμα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός προϊόντος από τους καταναλωτές.
Έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, οι οποίοι εξέτασαν τις αντιδράσεις των καταναλωτών, προσπάθησαν να βρουν αν οι ανοιχτόχρωμες συσκευασίες με τα απαλά χρώματα συνδέονται στο μυαλό τους με υγιεινότερες διατροφικές επιλογές ή άνοστα τρόφιμα και κατάφεραν να επιβεβαιώσουν τον ισχυρισμό.
Σε μία από τις μελέτες, οι ερευνητές έκλεισαν την ίδια κρέμα τυριού σε δύο διαφορετικές συσκευασίες: μία με ανοιχτό πράσινο χρώμα και μία με κανονικό πράσινο χρώμα. Οι 179 συμμετέχοντες της μελέτης είδαν τη συσκευασία, χωρίς να δοκιμάσουν το περιεχόμενο. Όσοι δεν ασχολούνταν πολύ με τη διατροφή τους συνέδεσαν την ανοιχτόχρωμη συσκευασία ως συσκευασία που περιέχει κάτι υγιεινό και υποδεέστερο σε γεύση. Εκείνοι που πρόσεχαν τη διατροφή τους ωστόσο, δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το χρώμα της συσκευασίας.
Στη δεύτερη φάση της μελέτης, τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουν το προϊόν. Και το ελαφρύ χρώμα της συσκευασίας έγινε για τη δεύτερη ομάδα, δείκτης του πόσο υγιεινό ήταν το προϊόν.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές: “Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακρίνουν αν τα προϊόντα είναι περισσότερο ή λιγότερο υγιεινά από τη γεύση τους, η συσκευασία του τροφίμου μπορεί να τους βοηθήσει σημαντικά στην επιλογή, ακόμη κι όταν έχουν δοκιμάσει το προϊόν”.
“Όταν ωστόσο προσπαθείς να πουλήσεις υγιεινά προϊόντα, σε λιγότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις έχουν αποθαρρυντικό αποτέλεσμα και η χρήση σκουρότερωων τόνων μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στην προκατάληψη της έλλειψης γεύσης», σημείωσαν οι ερευνητές.
πηγη
Έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, οι οποίοι εξέτασαν τις αντιδράσεις των καταναλωτών, προσπάθησαν να βρουν αν οι ανοιχτόχρωμες συσκευασίες με τα απαλά χρώματα συνδέονται στο μυαλό τους με υγιεινότερες διατροφικές επιλογές ή άνοστα τρόφιμα και κατάφεραν να επιβεβαιώσουν τον ισχυρισμό.
Σε μία από τις μελέτες, οι ερευνητές έκλεισαν την ίδια κρέμα τυριού σε δύο διαφορετικές συσκευασίες: μία με ανοιχτό πράσινο χρώμα και μία με κανονικό πράσινο χρώμα. Οι 179 συμμετέχοντες της μελέτης είδαν τη συσκευασία, χωρίς να δοκιμάσουν το περιεχόμενο. Όσοι δεν ασχολούνταν πολύ με τη διατροφή τους συνέδεσαν την ανοιχτόχρωμη συσκευασία ως συσκευασία που περιέχει κάτι υγιεινό και υποδεέστερο σε γεύση. Εκείνοι που πρόσεχαν τη διατροφή τους ωστόσο, δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το χρώμα της συσκευασίας.
Στη δεύτερη φάση της μελέτης, τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουν το προϊόν. Και το ελαφρύ χρώμα της συσκευασίας έγινε για τη δεύτερη ομάδα, δείκτης του πόσο υγιεινό ήταν το προϊόν.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές: “Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακρίνουν αν τα προϊόντα είναι περισσότερο ή λιγότερο υγιεινά από τη γεύση τους, η συσκευασία του τροφίμου μπορεί να τους βοηθήσει σημαντικά στην επιλογή, ακόμη κι όταν έχουν δοκιμάσει το προϊόν”.
“Όταν ωστόσο προσπαθείς να πουλήσεις υγιεινά προϊόντα, σε λιγότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις έχουν αποθαρρυντικό αποτέλεσμα και η χρήση σκουρότερωων τόνων μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στην προκατάληψη της έλλειψης γεύσης», σημείωσαν οι ερευνητές.
πηγη