Με λιγότερο από μισό χρόνο να απομένει για τη συνολική παράδοση του αυτοκινητοδρόμου στην κυκλοφορία, η αλματώδης πρόοδος κατασκευής του έργου του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού είναι εμφανής σε όλο του το μήκος.

Στην εταιρεία κατασκευής αλλά και παραχώρησης το μεγάλο καύχημα είναι η Σήραγγα της Κλόκοβας, μιας σήραγγας διπλού κλάδου, συνολικού μήκος 3 χιλιομέτρων, η οποία διανοίχθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, μόλις σε 13 μήνες.

Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2016, η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό άγγιζε το 84,92%, ενώ τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

- 0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου

- 76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισόπεδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

- 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας

- 170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Μαϊου απασχολούνταν περισσότερα από 1.779 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθω
μένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 1.311.

Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα.

πηγη ypodomes.com
 
Top