Αυτό είναι κάτι γνωστό εδώ και χρόνια. Σήμερα όμως νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι πέρα από τις “ασφαλείς” επιλογές του κόκκινου (χρώμα συναγερμού) και του κίτρινου (χρώμα που υπάρχει σε αυτά που πρέπει ή κάποιοι θέλουν να προσέξουμε), που είναι τα χρώματα που τραβούν το μάτι, οι καταναλωτές προτιμούν γενικά τις πιο σκούρες, σε σχέση με τις πιο ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις!
Η έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, εξέτασαν τις αντιδράσεις των καταναλωτών και προσπάθησαν να βρουν αν οι ανοιχτόχρωμες συσκευασίες με τα απαλά χρώματα συνδέονται στο μυαλό τους με υγιεινότερες διατροφικές επιλογές ή άνοστα τρόφιμα και κατάφεραν να επιβεβαιώσουν τον ισχυρισμό.
Σε μία από τις μελέτες, οι ερευνητές έκλεισαν την ίδια κρέμα τυριού σε δύο διαφορετικές συσκευασίες: μία με ανοιχτό πράσινο χρώμα και μία με κανονικό πράσινο χρώμα. Οι 179 συμμετέχοντες της μελέτης είδαν τη συσκευασία, χωρίς να δοκιμάσουν το περιεχόμενο. Όσοι δεν ασχολούνταν πολύ με τη διατροφή τους συνέδεσαν την ανοιχτόχρωμη συσκευασία ως συσκευασία που περιέχει κάτι υγιεινό και υποδεέστερο σε γεύση. Εκείνοι που πρόσεχαν τη διατροφή τους ωστόσο, δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το χρώμα της συσκευασίας.
Στη δεύτερη φάση της μελέτης, τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουν το προϊόν. Και το ελαφρύ χρώμα της συσκευασίας έγινε για τη δεύτερη ομάδα, δείκτης του πόσο υγιεινό ήταν το προϊόν.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές: “Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακρίνουν αν τα προϊόντα είναι περισσότερο ή λιγότερο υγιεινά από τη γεύση τους, η συσκευασία του τροφίμου μπορεί να τους βοηθήσει σημαντικά στην επιλογή, ακόμη κι όταν έχουν δοκιμάσει το προϊόν”.
“Όταν ωστόσο προσπαθείς να πουλήσεις υγιεινά πρoϊόντα, σε λιγότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις έχουν αποθαρρυντικό αποτέλεσμα και η χρήση σκουρότερων τόνων μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στην προκατάληψη της έλλειψης γεύσης», σημείωσαν οι ερευνητές.
stogiatro.gr
Η έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, εξέτασαν τις αντιδράσεις των καταναλωτών και προσπάθησαν να βρουν αν οι ανοιχτόχρωμες συσκευασίες με τα απαλά χρώματα συνδέονται στο μυαλό τους με υγιεινότερες διατροφικές επιλογές ή άνοστα τρόφιμα και κατάφεραν να επιβεβαιώσουν τον ισχυρισμό.
Σε μία από τις μελέτες, οι ερευνητές έκλεισαν την ίδια κρέμα τυριού σε δύο διαφορετικές συσκευασίες: μία με ανοιχτό πράσινο χρώμα και μία με κανονικό πράσινο χρώμα. Οι 179 συμμετέχοντες της μελέτης είδαν τη συσκευασία, χωρίς να δοκιμάσουν το περιεχόμενο. Όσοι δεν ασχολούνταν πολύ με τη διατροφή τους συνέδεσαν την ανοιχτόχρωμη συσκευασία ως συσκευασία που περιέχει κάτι υγιεινό και υποδεέστερο σε γεύση. Εκείνοι που πρόσεχαν τη διατροφή τους ωστόσο, δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το χρώμα της συσκευασίας.
Στη δεύτερη φάση της μελέτης, τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουν το προϊόν. Και το ελαφρύ χρώμα της συσκευασίας έγινε για τη δεύτερη ομάδα, δείκτης του πόσο υγιεινό ήταν το προϊόν.
Όπως εξηγούν οι ερευνητές: “Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακρίνουν αν τα προϊόντα είναι περισσότερο ή λιγότερο υγιεινά από τη γεύση τους, η συσκευασία του τροφίμου μπορεί να τους βοηθήσει σημαντικά στην επιλογή, ακόμη κι όταν έχουν δοκιμάσει το προϊόν”.
“Όταν ωστόσο προσπαθείς να πουλήσεις υγιεινά πρoϊόντα, σε λιγότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, οι ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις έχουν αποθαρρυντικό αποτέλεσμα και η χρήση σκουρότερων τόνων μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στην προκατάληψη της έλλειψης γεύσης», σημείωσαν οι ερευνητές.
stogiatro.gr