Πιο κοντά στη μεσογειακή διατροφή ήρθαν οι Έλληνες μετά την οικονομική κρίση, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών , με θέμα: «Διατροφικές συνήθειες 2016».
Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 8/7/2016-28/9/2016, συμμετείχαν 1.059 καταναλωτές.
Όπως δείχνουν τα ευρήματά της, η οικονομική κρίση φαίνεται ότι έκανε τους καταναλωτές της χώρας μας να επιστρέψουν, πιο κοντά, στη μεσογειακή διατροφή, που αποτελεί την παραδοσιακή μας διατροφή, η οποία είναι και αναγνωρισμένη, παγκοσμίως, ως η πιο ισορροπημένη και υγιεινή. Σε σχέση, με την αντίστοιχη έρευνα του 2011, η διατροφή μας και οι διατροφικές συνήθειές μας φαίνεται να βελτιώνονται, με την κατανάλωση χοιρινού, αναψυκτικών, τηγανητών πατατών να μειώνεται και την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών να αυξάνεται.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκε, κατά 15 περίπου μονάδες, το ποσοστό των καταναλωτών, που δεν τρώνε κανένα γεύμα, εκτός σπιτιού (από 25,28%, το 2011, σε 39,70% το 2016), μειώθηκε το ποσοστό αυτών που γευματίζουν, μόνο μια φορά, την εβδομάδα, εκτός σπιτιού (από 37,60%, το 2011, σε 31,00%, το 2016) και μειώθηκε, κατά περίπου 4 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών, που γευματίζουν, συχνά (2-4 φορές, την εβδομάδα), εκτός σπιτιού (από 28,32% το 2011, σε 24,20% το 2016).
Επιπρόσθετα, αυξήθηκαν, κατά 12 μονάδες, περίπου, αυτοί, που δεν τρώνε, σε fast food (από 48,96%, το 2011, σε 60,08%, το 2016).
Το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει, σχεδόν καθημερινά, στο τραπέζι των καταναλωτών, ενώ τα κρέατα (κόκκινα), ψάρια, τηγανητές πατάτες και αναψυκτικά έχουν περιοριστεί, σε μια φορά την εβδομάδα και τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται, ελάχιστες φορές την εβδομάδα.
Τέλος, η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται, σε μια φορά το μήνα.
Το 2011 η ακρίβεια, ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα, σε ποσοστό 44,16% και το 2016 έπεσε στο 26,20%. Το 2016 εντύπωση προκαλεί η αύξηση, κατά περίπου 23 μονάδες, του ποσοστού των καταναλωτών, που δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα, με τα τρόφιμα, (από 11,25%, σε 34,83%) συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις επιλογές.
Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών το 2011 και το 2016 είναι η υγεία, με αυξανόμενα ποσοστά (41,76% και 48,45% αντίστοιχα), ενώ η οικονομική κατάσταση, που το 2011, επηρέαζε 19,91% των καταναλωτών, τώρα, επηρεάζει το 27,49%. Υπάρχει μια σημαντική εκτίναξη, κατά περίπου 8 μονάδες, με το 63,06% των καταναλωτών, δηλώνει ότι επηρεάστηκαν οι αγοραστικές συνήθειες προϊόντων διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης.
Τέλος, μειώθηκε ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατά 14 μονάδες (51,85% το 2011 και 37,94% το 2016) και αυξήθηκε ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μικρότερες ποσότητες (19,30% το 2011 και 33,12% το 2016).
πηγη
Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 8/7/2016-28/9/2016, συμμετείχαν 1.059 καταναλωτές.
Όπως δείχνουν τα ευρήματά της, η οικονομική κρίση φαίνεται ότι έκανε τους καταναλωτές της χώρας μας να επιστρέψουν, πιο κοντά, στη μεσογειακή διατροφή, που αποτελεί την παραδοσιακή μας διατροφή, η οποία είναι και αναγνωρισμένη, παγκοσμίως, ως η πιο ισορροπημένη και υγιεινή. Σε σχέση, με την αντίστοιχη έρευνα του 2011, η διατροφή μας και οι διατροφικές συνήθειές μας φαίνεται να βελτιώνονται, με την κατανάλωση χοιρινού, αναψυκτικών, τηγανητών πατατών να μειώνεται και την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών να αυξάνεται.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκε, κατά 15 περίπου μονάδες, το ποσοστό των καταναλωτών, που δεν τρώνε κανένα γεύμα, εκτός σπιτιού (από 25,28%, το 2011, σε 39,70% το 2016), μειώθηκε το ποσοστό αυτών που γευματίζουν, μόνο μια φορά, την εβδομάδα, εκτός σπιτιού (από 37,60%, το 2011, σε 31,00%, το 2016) και μειώθηκε, κατά περίπου 4 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών, που γευματίζουν, συχνά (2-4 φορές, την εβδομάδα), εκτός σπιτιού (από 28,32% το 2011, σε 24,20% το 2016).
Επιπρόσθετα, αυξήθηκαν, κατά 12 μονάδες, περίπου, αυτοί, που δεν τρώνε, σε fast food (από 48,96%, το 2011, σε 60,08%, το 2016).
Το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούτα έχουν μπει, σχεδόν καθημερινά, στο τραπέζι των καταναλωτών, ενώ τα κρέατα (κόκκινα), ψάρια, τηγανητές πατάτες και αναψυκτικά έχουν περιοριστεί, σε μια φορά την εβδομάδα και τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο, τα αυγά και το γάλα καταναλώνονται, ελάχιστες φορές την εβδομάδα.
Τέλος, η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται, σε μια φορά το μήνα.
Το 2011 η ακρίβεια, ήταν το σημαντικότερο πρόβλημα, σε ποσοστό 44,16% και το 2016 έπεσε στο 26,20%. Το 2016 εντύπωση προκαλεί η αύξηση, κατά περίπου 23 μονάδες, του ποσοστού των καταναλωτών, που δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα, με τα τρόφιμα, (από 11,25%, σε 34,83%) συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις επιλογές.
Βασική αιτία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών το 2011 και το 2016 είναι η υγεία, με αυξανόμενα ποσοστά (41,76% και 48,45% αντίστοιχα), ενώ η οικονομική κατάσταση, που το 2011, επηρέαζε 19,91% των καταναλωτών, τώρα, επηρεάζει το 27,49%. Υπάρχει μια σημαντική εκτίναξη, κατά περίπου 8 μονάδες, με το 63,06% των καταναλωτών, δηλώνει ότι επηρεάστηκαν οι αγοραστικές συνήθειες προϊόντων διατροφής λόγω οικονομικής κρίσης.
Τέλος, μειώθηκε ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατά 14 μονάδες (51,85% το 2011 και 37,94% το 2016) και αυξήθηκε ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μικρότερες ποσότητες (19,30% το 2011 και 33,12% το 2016).
πηγη