Τέλη κυκλοφορίας, πλαστικό χρήμα και αδήλωτα εισοδήματα...

Τρία ανοικτά φορολογικά μέτωπα, τα οποία αναμένεται να κλείσουν μέσα στον Οκτώβριο, με τη μορφή νομοσχεδίου στη Βουλή, προαναγγέλλουν.... κορυφαία στελέχη του οικονομικού επιτελείου.

Πρόκειται για τις ρυθμίσεις για το πλαστικό χρήμα, την εθελοντική αποκάλυψη αδήλωτων κεφαλαίων και τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι για το 2017.

Πλαστικό χρήμα: Οι φορολογούμενοι θα πρέπει από την αρχή της χρονιάς να δαπανούν ένα μέρος του εισοδήματός τους με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα για να καρπώνονται το αφορολόγητο όριο. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που κάνουν αγορές με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, ή μέσω e-banking θα προβλέπεται ετήσια έκπτωση φόρου από 1.900 έως 2.100 ευρώ.

Επιπλέον, για όλους τους φορολογούμενους που κάνουν αγορές με «πλαστικό» χρήμα θα γίνονται κληρώσεις στις οποίες θα μετέχουν αυτόματα, με έπαθλο δωρεάν ψώνια, αυτοκίνητα, ακόμη και ακίνητα.

Οι δαπάνες που πληρώνονται με μετρητά και οι αποδείξεις τους δεν θα λαμβάνονται υπόψη για έκπτωση φόρου σε μισθωτούς και συνταξιούχους, ούτε θα μετέχουν στις κληρώσεις δώρων.

Επιπροσθέτως, η υποχρεωτική εγκατάσταση μηχανημάτων υποδοχής χρεωστικών και πιστωτικών καρτών (POS) αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου από τον χώρο της εστίασης. Στο νομοσχέδιο για το «πλαστικό χρήμα» θα προβλέπεται η επέκταση της υποχρέωσης αυτής σε όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες μέσα στο 2017 (δικηγόρους, γιατρούς, συμβολαιογράφους, λογιστές, αρχιτέκτονες, υδραυλικούς κτλ).



Aδήλωτα εισοδήματα: Στην τελική ευθεία βρίσκεται η οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για την οικειοθελή αποκάλυψη των αδήλωτων εισοδημάτων το οποίο, σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή ως το τέλος του μήνα.

Σύμφωνα με αρμόδιες πληγές, μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Δικαιοσύνης και των θεσμών σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, έχει επιτευχθεί συμφωνία η οποία προβλέπει την καταβολή φόρου από 50% έως 60% για την οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων του παρελθόντος.

Ειδικότερα το σχέδιο προβλέπει την καταβολή φόρου 50% για τις υποθέσεις που δεν έχει ξεκινήσει φορολογικός έλεγχος, 55% για τις υποθέσεις που ο έλεγχος βρίσκεται σε εξέλιξη και 60% για τους φορολογούμενους με υποθέσεις για τις οποίες ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί.

Με την καταβολή του φόρου οι φορολογούμενοι θα κλείνουν τις υποθέσεις τους και θα απαλλάσσονται από ποινικές διώξεις για πράξεις φοροδιαφυγής. Στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται περιθώριο δύο μηνών εντός του οποίου οι φορολογούμενοι θα κληθούν, εφόσον το επιθυμούν, να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων για την αποκάλυψη των αδήλωτων εισοδημάτων τους.

Μετά το πέρας της προθεσμίας εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η συμπλήρωση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου για όλους τους φορολογούμενους.



Τέλη κυκλοφορίας: Από το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζεται ότι φέτος θα υπάρξουν νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι για το 2017 με στόχο τα τέλη να γίνουν "πιο δίκαια και πιο αποδοτικά για τα κρατικά έσοδα".

Το πρώτο που αντιλαμβάνεται κανείς διαβάζοντας την εγκύκλιο της ΓΓΔΕ για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 είναι ότι όποιος έχει ή πρόκειται να αγοράσει εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πληρώσει μικρότερα Τέλη.

Το δεύτερο είναι ότι αν δεν φέρει Απόφαση ο αναπληρωτής υπουργός Τ. Αλεξιάδης, δεν θα έχουμε αλλαγές στα Τέλη της επόμενης χρονιάς, που θα αρχίσουν να πληρώνονται μέσα στο Νοέμβριο.

Η διάταξη που διορθώνει μια προφανή αδικία προβλέπει ότι ως έτος πρώτης ταξινόμησης, άρα και ως βάση υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, δεν λαμβάνεται το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα αλλά το έτος ταξινόμησης στη χώρα της Ευρώπης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατά τον υπολογισμό των Τελών θα λαμβάνεται υπόψιν η πραγματική παλαιότητα του οχήματος, άρα τα Τέλη θα είναι μικρότερα.

Τα νέα σενάρια που εξετάζονται από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών, περιλαμβάνουν αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.

Άλλο ένα σενάριο που βρίσκεται σε συζητήσεις αφορά τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.

Ωστόσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι το μεγαλύτερο... πλήγμα θα δεχτούν όσοι έχουν στην κατοχή τους ΙΧ 9ετίας.

Στο σενάριο που δείχνει να επικρατεί, προβλέπεται επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά...

iefimerida.gr
 
Top