Με στόχο να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα αλλά και να διορθωθούν αδικίες του παρελθόντος, το οικονομικό επιτελείο μελετά τις αλλαγές που θα γίνουν.
Όπως έχει δηλώσει και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας, έτσι ώστε να γίνει άρση της ακινησίας πολλών τέτοιων οχημάτων, καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν να τα κυκλοφορούν. Παραμένει βέβαια η προσπάθεια αύξησης των εσόδων, άρα κάποια τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να είναι πιο υψηλά.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα capital.gr, εξετάζονται:
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας ανω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού. Πρόκειται για την κατηγορία ΙΧ που έχει χτυπηθεί από την υπερβολική αύξηση των τελών κυκλοφορίας και των φόρων τα χρόνια της κρίσης και πλέον οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων έχουν καταθέσει πινακίδες.
- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί το πρώτο σενάριο οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά). Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.
- Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.
Στο τραπέζι βρίσκεται και σενάριο για επιβολή προσαύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα πρότυπα άλλων χωρών που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο (π.χ. Γερμανία).
via:EEA
Πηγή : www.capital.gr
Όπως έχει δηλώσει και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας σε οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας, έτσι ώστε να γίνει άρση της ακινησίας πολλών τέτοιων οχημάτων, καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν να τα κυκλοφορούν. Παραμένει βέβαια η προσπάθεια αύξησης των εσόδων, άρα κάποια τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να είναι πιο υψηλά.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα capital.gr, εξετάζονται:
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας ανω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού. Πρόκειται για την κατηγορία ΙΧ που έχει χτυπηθεί από την υπερβολική αύξηση των τελών κυκλοφορίας και των φόρων τα χρόνια της κρίσης και πλέον οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων έχουν καταθέσει πινακίδες.
- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση του ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί το πρώτο σενάριο οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά). Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν σε οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.
- Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.
Στο τραπέζι βρίσκεται και σενάριο για επιβολή προσαύξησης των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα πρότυπα άλλων χωρών που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο (π.χ. Γερμανία).
via:EEA
Πηγή : www.capital.gr