Σημαντικές είναι οι διεργασίες που γίνονται σε νομοθετικό επίπεδο, προκειμένου να εισαχθούν στην Ευρωπαϊκή αγορά τα οχήματα χωρίς οδηγό, ενώ έντονη είναι η πίεση στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες να αναπτύξουν την ανάλογη τεχνολογία, ούτως ώστε να προλάβουν τις ΗΠΑ.
Νωρίτερα μέσα στο μήνα, η Επιτροπή πρότεινε σημαντικές μεταρρυθμίσεις στις τηλεπικοινωνίες, με σκοπό να εκσυγχρονιστεί η ευρυζωνική σύνδεση και να υποστηριχθεί η χρήση των αυτόνομων αυτοκινήτων. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, πολλοί εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ασκήσει κριτική στη στάση της Επιτροπής, ενώ η η θέση της Επιτρόπου για θέματα Μεταφορών Βιολέτα Μπαλκ έχει χαρακτηριστεί ως απρόσεκτη.
Επιπλέον, μία ομάδα εργασίας συστάθηκε από την Επίτροπο Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επικεφαλής για τις πολιτικές εσωτερικής αγοράς, προκειμένου να συναντηθεί με εκπροσώπους της βιομηχανίας και να εξετάσει ποια σημεία της νομοθεσίας θα έπρεπε να αλλάξουν πριν τα αυτόνομα αυτοκίνητα κυκλοφορήσουν στους δρόμους.
Η Σύμβαση της Βιέννης αποτελεί εμπόδιο;
Η Σύμβαση της Βιέννης, η οποία έχει υπογραφεί από 21 κράτη μέλη, ορίζει ότι ο οδηγός θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Η Σύμβαση προβλέπει τη δοκιμαστική οδήγηση των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά όχι τη δυνατότητά τους να κυκλοφορήσουν στο δρόμο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν εχει υπογράψει τη Σύμβαση, αλλά αντίθετα έχουν προσφερθεί δημόσια κονδύλια για την υποστήριξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί έχουν σημειώσει ότι μάλλον θα αλλάξουν τη συμφωνία, ενώ η Μπαλκ έχει δηλώσει ότι σκέφτεται σοβαρά να αναθεωρήσει τη Σύμβαση της Βιέννης, προκειμένου να εισαχθούν στην αγορά τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Επαναπροσδιορισμός της ιδιότητας του οδηγού
Ο υπουργός μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ έχει δηλώσει πως πραγματοποιεί διαβουλεύσεις προκειμένου να επαναπροσδιοριστεί ο ορισμός του οδηγού και να συμπεριληφθούν οι τεχνολογίες χωρίς οδηγό.
Η Επιτροπή διατηρεί επιφυλάξεις ως προς αυτό, καθώς πρέπει πρώτα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι νομικές διαδικασίες και να αναθεωρηθεί η Συμφωνία της Βιέννης, γεγονός που θα πάρει καιρό, σύμφωνα με πηγή της Επιτροπής.
Ζώνες δοκιμών
Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν εγκριθεί επίσημα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, σε κάποιες περιοχές της Ευρώπης γίνονται δοκιμές. Για παράδειγμα, στη Φινλανδία, στην περιοχή Χερνεσάρι, κυκλοφορεί ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό και μεταφέρει επιβάτες, αγγίζοντας την ταχύτητα των 40 χιλιομέτρων.
Στο συγκεκριμένο λεωφορείο κόστους 200.000 ευρώ, ένα άτομο στέκεται στη μπροστινή θέση και είναι έτοιμο να πατήσει φρένο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.
Επίσης, όπως δηλώνει εκπρόσωπος της Σουηδικής εταιρίας Βόλβο, η αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται στην κατασκευή αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών
Τα νέου τύπου αυτοκίνητα αποτελούν πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα, παρέχοντας επιδοτήσεις σε κατασκευαστές αυτοκινήτων, με τη βασίλισσα της Αγγλίας να ανακοινώνει τη χορήγηση κονδυλίων, προκειμένου το Ηνωμένο Βασίλειο να διασφαλίσει την πρωτοπορία στην κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων.
Euractiv
Νωρίτερα μέσα στο μήνα, η Επιτροπή πρότεινε σημαντικές μεταρρυθμίσεις στις τηλεπικοινωνίες, με σκοπό να εκσυγχρονιστεί η ευρυζωνική σύνδεση και να υποστηριχθεί η χρήση των αυτόνομων αυτοκινήτων. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, πολλοί εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ασκήσει κριτική στη στάση της Επιτροπής, ενώ η η θέση της Επιτρόπου για θέματα Μεταφορών Βιολέτα Μπαλκ έχει χαρακτηριστεί ως απρόσεκτη.
Επιπλέον, μία ομάδα εργασίας συστάθηκε από την Επίτροπο Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επικεφαλής για τις πολιτικές εσωτερικής αγοράς, προκειμένου να συναντηθεί με εκπροσώπους της βιομηχανίας και να εξετάσει ποια σημεία της νομοθεσίας θα έπρεπε να αλλάξουν πριν τα αυτόνομα αυτοκίνητα κυκλοφορήσουν στους δρόμους.
Η Σύμβαση της Βιέννης αποτελεί εμπόδιο;
Η Σύμβαση της Βιέννης, η οποία έχει υπογραφεί από 21 κράτη μέλη, ορίζει ότι ο οδηγός θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Η Σύμβαση προβλέπει τη δοκιμαστική οδήγηση των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά όχι τη δυνατότητά τους να κυκλοφορήσουν στο δρόμο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν εχει υπογράψει τη Σύμβαση, αλλά αντίθετα έχουν προσφερθεί δημόσια κονδύλια για την υποστήριξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί έχουν σημειώσει ότι μάλλον θα αλλάξουν τη συμφωνία, ενώ η Μπαλκ έχει δηλώσει ότι σκέφτεται σοβαρά να αναθεωρήσει τη Σύμβαση της Βιέννης, προκειμένου να εισαχθούν στην αγορά τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Επαναπροσδιορισμός της ιδιότητας του οδηγού
Ο υπουργός μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ έχει δηλώσει πως πραγματοποιεί διαβουλεύσεις προκειμένου να επαναπροσδιοριστεί ο ορισμός του οδηγού και να συμπεριληφθούν οι τεχνολογίες χωρίς οδηγό.
Η Επιτροπή διατηρεί επιφυλάξεις ως προς αυτό, καθώς πρέπει πρώτα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι νομικές διαδικασίες και να αναθεωρηθεί η Συμφωνία της Βιέννης, γεγονός που θα πάρει καιρό, σύμφωνα με πηγή της Επιτροπής.
Ζώνες δοκιμών
Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν εγκριθεί επίσημα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, σε κάποιες περιοχές της Ευρώπης γίνονται δοκιμές. Για παράδειγμα, στη Φινλανδία, στην περιοχή Χερνεσάρι, κυκλοφορεί ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό και μεταφέρει επιβάτες, αγγίζοντας την ταχύτητα των 40 χιλιομέτρων.
Στο συγκεκριμένο λεωφορείο κόστους 200.000 ευρώ, ένα άτομο στέκεται στη μπροστινή θέση και είναι έτοιμο να πατήσει φρένο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.
Επίσης, όπως δηλώνει εκπρόσωπος της Σουηδικής εταιρίας Βόλβο, η αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται στην κατασκευή αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών
Τα νέου τύπου αυτοκίνητα αποτελούν πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των κρατών. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα, παρέχοντας επιδοτήσεις σε κατασκευαστές αυτοκινήτων, με τη βασίλισσα της Αγγλίας να ανακοινώνει τη χορήγηση κονδυλίων, προκειμένου το Ηνωμένο Βασίλειο να διασφαλίσει την πρωτοπορία στην κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων.
Euractiv