Δημοσκόπηση της «Εφημερίδας των Συντακτών»...
Την ολοκλήρωση της διαδικασίας νομιμοποίησης των τηλεοπτικών σταθμών απαιτεί η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών, σύμφωνα με το δεύτερο μέρος της έρευνας της Bridging Europe για την «Εφημερίδα των Συντακτών».

Οι...
επτά στους δέκα ερωτηθέντες αποδίδουν την απραξία των προηγούμενων κυβερνήσεων στη βούλησή τους να συντηρούν το τρίγωνο της διαπλοκής «κανάλια-τράπεζες-πολιτικοί», ενώ το 86% χαρακτηρίζει πέραν των προσδοκιών το τίμημα που συγκεντρώθηκε για τα δημόσια ταμεία.

 

Συγκεκριμένα:

■ Στο ερώτημα εάν υπάρχει συμφωνία με τη διαδικασία δημοπράτησης των αδειών που επέλεξε η κυβέρνηση, το 52% απαντά θετικά, το 26% αρνητικά και το 21% λέει «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ».

Ως προς το συνολικό τίμημα που θα καταβάλουν οι καναλάρχες, το 86% δηλώνει ότι είναι «πολύ παραπάνω απ’ όσα υπολόγιζα», το 10% «περίπου όσα υπολόγιζα» και το 4% «λιγότερα απ’ όσα υπολόγιζα».

Την άποψη της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η δημοπρασία ήταν «μια διαδικασία τζόγου» συμμερίζεται το 29%, ενώ εκείνη της κυβέρνησης ότι ήταν «μια αδιάβλητη διαδικασία» το 51%. Το 20% δεν εκφέρει γνώμη.

■ Οσον αφορά την εξαγγελία της κυβέρνησης ότι με τα χρήματα που θα εισρεύσουν στα ταμεία θα ανακουφιστούν ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, το 60% εκτιμά ότι είναι μια «κοινωνικά δίκαιη πρωτοβουλία», ενώ, αντίθετα, το 36% τη χαρακτηρίζει «επικοινωνιακό τρικ». Το 4% λέει «Δ.Ξ/Δ.Α.».

■ Το ότι επί 27 συναπτά έτη τα ιδιωτικά κανάλια λειτουργούσαν χωρίς άδειες, οι ερωτηθέντες το αποδίδουν κατά 75% στο ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις προτιμούσαν να συντηρούν το τρίγωνο της διαπλοκής, κατά 22% στο ότι είχαν άλλες προτεραιότητες και δεν το θεωρούσαν σημαντικό. Το 3% δεν επιθυμεί να απαντήσει ή δηλώνει ότι δεν γνωρίζει.

■ Οσον αφορά το δέον γενέσθαι απ’ εδώ και πέρα, το 65% υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην αλλαγή του τηλεοπτικού τοπίου και να εκπέμπουν μόνο οι αδειοδοτημένοι σταθμοί. Το 30% λέει ότι πρέπει να περιμένει να τελεσιδικήσουν όλες οι προσφυγές, ακόμα και εάν αυτή η διαδικασία διαρκέσει πολλούς μήνες ή και χρόνια. Τέλος, το 5% δηλώνει «Δ.Ξ/Δ.Α.».

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

● Επωνυμία εταιρείας: Bridging Europe

● Ημερομηνία διεξαγωγής της έρευνας: 7-9 Σεπτεμβρίου 2016

● Σκοπός δημοσκόπησης: έρευνα κοινής γνώμης για το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και τη δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών

● Μέγεθος δείγματος: 1.130 άτομα από 13 περιφέρειες της χώρας

● Μέθοδος δειγματοληψίας: πολυσταδιακή δειγματοληψία με χρήση ποσόστωσης ως προς τη γεωγραφική κατανομή πληθυσμού, το φύλο και την ηλικία

● Μέθοδος συλλογής στοιχείων: με τηλεφωνική συνέντευξη και χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου

● Τυπικό σφάλμα: μέγιστο +/-2,5% με διάστημα εμπιστοσύνης 95%.
nonews-news.blogspot.gr
 
Top