Πάνω από το 50% των πωληθέντων νέων αυτοκινήτων από τον Νοέμβριο του 2011, χρονιά που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι αυτοκίνητα diesel. Η ζήτηση μικρών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έχει μετατρέψει την Ελλάδα σε διάσημο προορισμό για όλα τα μικρά diesel της Ευρώπης, τα οποία πολλές φορές επιτήδειοι τα εισάγουν, γυρίζουν τα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε μερικές δεκάδες χιλιάδες και τα πουλούν στους ανυποψίαστους πελάτες… σαν καινούργια. Ωστόσο, σε σχετικό άρθρο του ο δημοσιογράφος Τάκης Τρακουσέλλης, τονίζει ότι αυτό δεν συμβαίνει σε όλα τα εισαγόμενα diesel, αλλά σε εκείνα του μικρού κυβισμού.
Πιθανολογείται πως η κυβέρνηση σύντομα θα εξισώσει την τιμή του πετρελαίου κίνησης με αυτόν της βενζίνης, αφού είναι ένα από τα μέτρα που βρίσκονται στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι παλαιότερα, «για να αποσβέσεις σε τρία χρόνια τη διαφορά της τιμής αγοράς ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης με το ακριβότερο -από 2.000 έως και 4.000 ευρώ- diesel, θα πρέπει αυτό το αυτοκίνητο να διανύει πάνω από 20.000 km τον χρόνο. Ολα αυτά με τη σημερινή τιμή του πετρελαίου και με τις παλαιότερες – υψηλότερες καταναλώσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων» και προσθέτει «Σίγουρα είναι πιο… γλυκό ψυχολογικά να δίνεις 40 ευρώ και να γεμίζεις το ρεζερβουάρ σου απ’ ό,τι 55 ευρώ, όμως, όπως και να το κάνουμε, αυτά τα έχεις πληρώσει μαζεμένα για την αγορά του αυτοκινήτου»…
Ακόμα γίνεται γνωστό πως με την επικείμενη εξίσωση φόρου του diesel κίνησης με αυτόν της βενζίνης, αλλά και με τις καταναλώσεις των μικρών βενζινοκινητήρων να έχουν πέσει -σε κάποιες περιπτώσεις- κοντά σε αυτές των diesel, δεν υπάρχει λόγος προτίμησης για αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα.
Φυσικά η όλη ιστορία έχει να κάνει με μικρού κυβισμού κινητήρες, από 2.000 cc και κάτω, γιατί στα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού και όγκου, οι diesel κινητήρες ταιριάζουν γάντι και σαφέστατα είναι πιο οικονομικοί από τους αντίστοιχους βενζίνης. Επιπλέον σήμερα η σύγχρονη τάση δεν αφορά την εξέλιξη των μικρών diesel, αλλά οι μηχανικοί έχουν δώσει μεγαλύτερο βάρος στους αντίστοιχους βενζίνης.
Αυτά, λοιπόν, είναι τα δεδομένα και δεν πρόκειται να αλλάξουν, εκτός αν μελλοντικά συμβεί κάποια τεχνολογική επανάσταση στους μικρούς diesel όμοια με αυτή που γίνεται σήμερα στους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης.
πηγη toxrima.gr
 
Top