Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε μέσα μεταφοράς.
Όπως προκύπτει από τη συνέντευξη του προέδρου του ΟΑΣΑ Τάσου Ταστλανη στο ΑΠΕ- ΜΠΕ το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα έχει δύο μορφές.
Στη μια θα μοιάζει με την κάρτα απεριορίστων διαδρομών που θα πάρει ηλεκτρονική μορφή και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να “γεμίζουν” μέσω πιστωτικής στα γκισέ κλπ και να τη χρησιμοποιούν απλά περνώντας μπροστά από το ειδικό μηχάνημα που θα τοποθετηθεί στα λεωφορεία το μετρό κλπ ενώ στη δεύτερη μορφή του θα είναι χάρτινο με ένα ενσωματωμένο κύκλωμα και θα λειτουργεί με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα.
Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο:
Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται στη δεύτερη από τις τρεις φάσεις υλοποίησής του. Ήδη εγκαθίσταται ο εξοπλισμός στα λεωφορεία, ενώ έχουν γίνει όλες οι μελέτες που απαιτούνται και ευελπιστούμε ότι από το Σεπτέμβριο θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Θα λειτουργεί με μια «έξυπνη» κάρτα, που θα καταργήσει τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η οποία θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.), το οποίο ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο ή στο μετρό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά «χάρτινα» εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθεί σταδιακά το σημερινό χάρτινο εισιτήριο. Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες, όπως: Πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, δυνατότητα μονού εισιτηρίου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων (π.χ. σύστημα ανά ζώνες, εβδομαδιαίες κάρτες, οικογενειακές κάρτες, κ.λπ.), αυξημένη ευελιξία με πιθανή ενσωμάτωση και πρόσθετων υπηρεσιών, ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής.
Όπως προκύπτει από τη συνέντευξη του προέδρου του ΟΑΣΑ Τάσου Ταστλανη στο ΑΠΕ- ΜΠΕ το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα έχει δύο μορφές.
Στη μια θα μοιάζει με την κάρτα απεριορίστων διαδρομών που θα πάρει ηλεκτρονική μορφή και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να “γεμίζουν” μέσω πιστωτικής στα γκισέ κλπ και να τη χρησιμοποιούν απλά περνώντας μπροστά από το ειδικό μηχάνημα που θα τοποθετηθεί στα λεωφορεία το μετρό κλπ ενώ στη δεύτερη μορφή του θα είναι χάρτινο με ένα ενσωματωμένο κύκλωμα και θα λειτουργεί με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα.
Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο:
Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται στη δεύτερη από τις τρεις φάσεις υλοποίησής του. Ήδη εγκαθίσταται ο εξοπλισμός στα λεωφορεία, ενώ έχουν γίνει όλες οι μελέτες που απαιτούνται και ευελπιστούμε ότι από το Σεπτέμβριο θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του. Θα λειτουργεί με μια «έξυπνη» κάρτα, που θα καταργήσει τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών, η οποία θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.), το οποίο ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο ή στο μετρό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά «χάρτινα» εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθεί σταδιακά το σημερινό χάρτινο εισιτήριο. Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες, όπως: Πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, δυνατότητα μονού εισιτηρίου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων (π.χ. σύστημα ανά ζώνες, εβδομαδιαίες κάρτες, οικογενειακές κάρτες, κ.λπ.), αυξημένη ευελιξία με πιθανή ενσωμάτωση και πρόσθετων υπηρεσιών, ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής.