Η νέα τεχνολογία υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην οδήγηση στα αστικά κέντρα
Η Audi αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητά της να επικοινωνούν με τους φωτεινούς σηματοδότες των δρόμων. Οι οδηγοί, όταν είναι ακινητοποιημένοι, θα ειδοποιούνται έγκαιρα πότε τα φανάρια θα ανάψουν πράσινο, ενώ όταν πλησιάζουν στο φανάρι, θα μαθαίνουν αν θα προλάβουν να περάσουν προτού ανάψει κόκκινο, οπότε θα φρενάρούν έγκαιρα.
Το άγχος
Στόχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που ανήκει στην Volkswagen, είναι να κάνει την οδήγηση λιγότερο αγχωτική, εκτός από πιο ασφαλή. Ήδη η νέα τεχνολογία "V-to-I" (Vehicle-to-Infrastructure) ενσωματώθηκε στα μοντέλα A4 που κατασκευάσθηκαν μετά την 1η Ιουνίου. Θα ακολουθήσει η εφαρμογή της σε μοντέλα Q7 εντός του 2017.
Η «συνομιλία» των οχημάτων με τα φανάρια θα γίνεται ασύρματα μέσω του υπολογιστικού «νέφους». Η επέκτασή της ελπίζεται ότι θα μειώσει τα τροχαία που γίνονται στις διασταυρώσεις από οδηγούς που είτε βιάζονται να ξεκινήσουν, είτε από κακό υπολογισμό περνάνε με κόκκινο. Όμως πρωτίστως στόχος είναι η μείωση του άγχους. «Σχεδιάσαμε τη νέα τεχνολογία όχι τόσο ως χαρακτηριστικό ασφαλείας, όσο ως χαρακτηριστικό άνεσης και χαλάρωσης», δήλωσε ο αρμόδιος διευθυντής της Audi Πομ Μαλχότρα.
Η επικοινωνία
Μελλοντικά η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέπει την επικοινωνία των σηματοδοτών με το σύστημα πλοήγησης ή ακόμη και με την ίδια την μηχανή του αυτοκινήτου. Τα φανάρια, στο μέτρο που είναι πιο «έξυπνα» από ό,τι σήμερα, θα μπορούν να συμβουλεύουν τον οδηγό ή το όχημά του απευθείας πόση ταχύτητα πρέπει να έχει για να εναρμονισθεί με το κόκκινο-πράσινο.
Αντίστροφα, αν δεν υπάρχει καθόλου κίνηση στους δρόμους λόγω π.χ. προχωρημένης ώρας, τότε τα φανάρια μπορεί να γίνονται μόνα τους πράσινο από κόκκινο για να διευκολύνουν τον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα μέσα στην πόλη. Ασφαλώς για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να προηγηθούν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, ώστε οι δρόμοι να γίνουν «έξυπνοι».
unexplainedgr.blogspot.gr
Η Audi αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητά της να επικοινωνούν με τους φωτεινούς σηματοδότες των δρόμων. Οι οδηγοί, όταν είναι ακινητοποιημένοι, θα ειδοποιούνται έγκαιρα πότε τα φανάρια θα ανάψουν πράσινο, ενώ όταν πλησιάζουν στο φανάρι, θα μαθαίνουν αν θα προλάβουν να περάσουν προτού ανάψει κόκκινο, οπότε θα φρενάρούν έγκαιρα.
Το άγχος
Στόχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που ανήκει στην Volkswagen, είναι να κάνει την οδήγηση λιγότερο αγχωτική, εκτός από πιο ασφαλή. Ήδη η νέα τεχνολογία "V-to-I" (Vehicle-to-Infrastructure) ενσωματώθηκε στα μοντέλα A4 που κατασκευάσθηκαν μετά την 1η Ιουνίου. Θα ακολουθήσει η εφαρμογή της σε μοντέλα Q7 εντός του 2017.
Η «συνομιλία» των οχημάτων με τα φανάρια θα γίνεται ασύρματα μέσω του υπολογιστικού «νέφους». Η επέκτασή της ελπίζεται ότι θα μειώσει τα τροχαία που γίνονται στις διασταυρώσεις από οδηγούς που είτε βιάζονται να ξεκινήσουν, είτε από κακό υπολογισμό περνάνε με κόκκινο. Όμως πρωτίστως στόχος είναι η μείωση του άγχους. «Σχεδιάσαμε τη νέα τεχνολογία όχι τόσο ως χαρακτηριστικό ασφαλείας, όσο ως χαρακτηριστικό άνεσης και χαλάρωσης», δήλωσε ο αρμόδιος διευθυντής της Audi Πομ Μαλχότρα.
Η επικοινωνία
Μελλοντικά η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέπει την επικοινωνία των σηματοδοτών με το σύστημα πλοήγησης ή ακόμη και με την ίδια την μηχανή του αυτοκινήτου. Τα φανάρια, στο μέτρο που είναι πιο «έξυπνα» από ό,τι σήμερα, θα μπορούν να συμβουλεύουν τον οδηγό ή το όχημά του απευθείας πόση ταχύτητα πρέπει να έχει για να εναρμονισθεί με το κόκκινο-πράσινο.
Αντίστροφα, αν δεν υπάρχει καθόλου κίνηση στους δρόμους λόγω π.χ. προχωρημένης ώρας, τότε τα φανάρια μπορεί να γίνονται μόνα τους πράσινο από κόκκινο για να διευκολύνουν τον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα μέσα στην πόλη. Ασφαλώς για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να προηγηθούν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, ώστε οι δρόμοι να γίνουν «έξυπνοι».
unexplainedgr.blogspot.gr