Πέντε συμπεράσματα τα οποία ρίχνουν φως στις έρευνες για τον τραγικό θάνατο του Παναγιώτη Μαυρίκου εξήγαγαν αστυνομικοί και πραγματογνώμονες που εξέτασαν το επίμαχο σημείο της Αττικής Οδού...
Το τζιπ μάρκας Πόρσε Καγιέν ακολούθησε για περίπου 360 μέτρα ανεξέλεγκτη πορεία μέχρι την τελική σύγκρουσή του σε προστατευτικό τοιχίο, όπου βρήκε τραγικό θάνατο ο εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη».
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα των τεχνικών συμβούλων της οικογένειας του θύματος, οι οποίοι πραγματοποίησαν το πρωί της Κυριακής αυτοψία στο σημείο του δυστυχήματος, στο ύψος του Νέου Ηρακλείου. Οι δύο πραγματογνώμονες που διόρισε η οικογένεια είναι ο κ. Γιώργος Ραυτογιάννης και ο κ. Νίκος Διαμαντής.
Σύμφωνα με το «News247.gr», τα βασικότερα σημεία της έρευνάς της ΕΛ.ΑΣ. και των δύο τεχνικών συμβούλων που αναμένεται να ρίξουν φως στο μυστηριώδες περιστατικό είναι τα παρακάτω:
1) Οι κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας της Αττική Οδού έχουν καταγράψει ευκρινώς τα τελευταία 50 μέτρα που διήνυσε η Πόρσε Καγιέν πριν την τελευταία σύγκρουσή της στο τοιχίο αλλά δεν έχουν καταγράψει τα προηγούμενα 700 μέτρα. «Υπάρχουν κάμερες που καλύπτουν όλο το εύρος της Αττικής Οδού. Ωστόσο, είναι περιστρεφόμενες. Έτσι, υπάρχει ένα κενό σημείο περίπου 700 μέτρων για το οποίο δεν έχουμε εικόνα για την πορεία του τζιπ, καθώς η κάμερα κοιτούσε αλλού. Σε αυτό το κομμάτι επικεντρωθήκαμε στην έρευνά μας», εξηγεί αρμόδια πηγή.
2) Ο Παναγιώτης Μαυρίκος 360 μέτρα πριν φτάσει στο σημείο όπου βρήκε τραγικό θάνατο εκτιμάται ότι είχε ήδη κάποιο πρόβλημα –πιθανότατα παθολογικής φύσης- με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Περισσότερες πληροφορίες για το τι μπορεί να του συνέβη θα γίνουν γνωστές από τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων. Οι αστυνομικοί εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο να του προκάλεσε ζημιά κάτι που του έριξαν στο φαγητό ή στο ποτό του.
3) Κατά τη διάρκεια της πορείας στα 360 αυτά μέτρα το τζιπ είχε πέντε επαφές –«ομαλές συγκρούσεις»- με το προστατευτικό τοιχίο της Αττικής Οδού, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι κάτι μπορεί να συνέβη στον οδηγό.
4) Η τελευταία πρόσκρουση της Πόρσε Καγιέν με το τοιχίο ήταν και η μοιραία, καθώς το όχημα σύρθηκε στο προστατευτικό διάζωμα για περίπου 10 μέτρα. Εκεί έγινε η διαρροή καυσίμων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το τζιπ να τυλιχτεί γρήγορα στις φλόγες και να απανθρακωθεί ο Παναγιώτης Μαυρίκος. Οι ειδικοί δεν διαπίστωσαν διαρροή καυσίμων πίσω από το σημείο όπου ακινητοποιήθηκε τελικά το όχημα.
«Ο εκδότης διήνυσε 360 μέτρα με «ημιαντιδράσεις». Δεν είχε τον έλεγχο. Ο θάνατός του ξέρουμε ότι προήλθε από τη φωτιά. Κάηκε δηλαδή ζωντανός. Δεν ξέρουμε ακόμα όμως τι είχε πάθει πριν τον τυλίξουν οι φλόγες. Στην αριστερή πόρτα υπάρχουν σημάδια που δείχνουν ότι έκανε προσπάθεια να την ανοίξει για να απεγκλωβιστεί αλλά δεν το του επέτρεψε το τοιχίο», λέει αστυνομική πηγή.
5) Από τη στιγμή που ακινητοποιήθηκε το αυτοκίνητο μετά την τελευταία πρόσκρουση μέχρι τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά πέρασαν 34 μαρτυρικά δευτερόλεπτα, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Παναγιώτης Μαυρίκος -για κάποιον λόγο που παραμένει μυστήριο- δεν μπόρεσε να σώσει τον εαυτό του. Το μόνο που πρόλαβε να κάνει ήταν να ανάψει τα αλάρμ όταν κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά. «Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία μας προκύπτει ότι η φωτιά ξέσπασε από σημείο που υπολογίζουμε ότι βρίσκεται κάπου ανάμεσα στον κινητήρα και την καμπίνα του οδηγού. Από εκεί η φωτιά επεκτάθηκε πάρα πολύ γρήγορα, γεγονός που μας προκαλεί εντύπωση», αναφέρει ο κ. Ραυτογιάννης.
Οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας θα ερευνήσουν σπιθαμή προς σπιθαμή την Πόρσε Καγιέν πιθανότατα την ερχόμενη Τρίτη όταν θα ολοκληρωθεί η έρευνα στο τζιπ από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. Μέχρι στιγμής οι αστυνομικοί δεν έχουν διαπιστώσει κάτι που θα τους έκανε να προσανατολιστούν στο σενάριο της δολιοφθοράς. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι το ενδεχόμενο αυτό έχει αποκλειστεί.