Δυσαρεστημένοι είναι οι έξι στους δέκα κατόχους «έξυπνων» συσκευών, με αποτέλεσμα να εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο αλλαγής παρόχου. Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες αφορούν τη συνδεσιμότητα των συσκευών. Το 60% αντιμετωπίζει πρόβλημα συνδεσιμότητας και εξετάζει την αλλαγή τηλεπικοινωνιακού παρόχου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Accenture (2016 Digital Consumer Survey), το 60% των κατόχων smartphones είναι δυσαρεστημένο από την εμπειρία του σε θέματα συνδεσιμότητας, σε βαθμό να επιθυμεί αλλαγή παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Επιπλέον, η μεγάλη πλειονότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα και ειδικότερα το 83% δηλώνει ενοχλημένο από τις διαφημίσεις που λαμβάνει στο smartphone και οι οποίες δυσχεραίνουν την εμπειρία πλοήγησης.
Η συνδεσιμότητα δεν είναι ωστόσο το μόνο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι smartphones: το 62% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ανησυχεί για την ασφάλεια των οικονομικών συναλλαγών που πραγματοποιεί μέσω του κινητού. Επιπλέον, το 47% των συμμετεχόντων στην έρευνα προβληματίζεται για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων.
Πάντως, σύμφωνα με το ετήσιο report της Accenture, το οποίο αποτυπώνει τις κορυφαίες τάσεις των καταναλωτών στην υιοθέτηση και χρήση των «έξυπνων» κινητών συσκευών, η χρήση των smartphones, παρά τα όποια προβλήματα, βαίνει διαρκώς αυξανόμενη. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα διαθέτει μια «έξυπνη» φορητή συσκευή από μόλις 26% που ήταν το 2012.
Βέβαια η αγορά των φορητών συσκευών δεν κινείται σήμερα με ρυθμούς ανάλογα υψηλούς με αυτούς της περιόδου 2012-2015. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να επενδύσουν στην αγορά ενός smartphone, tablet, laptop και PC τους επόμενους 12 μήνες μειώθηκε κατά 60% μεταξύ 2014 και 2015, από το 33% το 2014 σε μόλις 13% το 2015.
Πάντως, παρά τα προβλήματα που εντοπίζει η μελέτη της Accenture, εκτιμά ότι υπάρχουν και σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο των συσκευών και ειδικότερα των smartphones. Για παράδειγμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των χρηστών smartphones (71%) δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε μια βελτιωμένη εμπειρία συνδεσιμότητας. Επιπλέον, η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών και συγκεκριμένα το 83% σημειώνει ότι θα αγόραζε περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες στην περίπτωση που αυξάνονταν η αξιοπιστία και η ταχύτητα επίλυσης των προβλημάτων.
Ευκαιρίες για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αναδεικνύονται και από την αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών προς τη χρήση data μέσω φορητών συσκευών. Ηδη σήμερα το 81% των κατόχων smartphones χρησιμοποιεί τη συσκευή του για την παρακολούθηση βίντεο, ενώ το 69% για να παίζει online games.
Σημειώνεται ότι η έρευνα της Accenture «2016 Digital Consumer Survey» διενεργήθηκε το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2015 σε δείγμα 28.000 καταναλωτών σε 28 χώρες (Αυστρία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Φιλιππίνες, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Σλοβακία, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ).
Η συνδεσιμότητα δεν είναι ωστόσο το μόνο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι smartphones: το 62% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ανησυχεί για την ασφάλεια των οικονομικών συναλλαγών που πραγματοποιεί μέσω του κινητού. Επιπλέον, το 47% των συμμετεχόντων στην έρευνα προβληματίζεται για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων.
Πάντως, σύμφωνα με το ετήσιο report της Accenture, το οποίο αποτυπώνει τις κορυφαίες τάσεις των καταναλωτών στην υιοθέτηση και χρήση των «έξυπνων» κινητών συσκευών, η χρήση των smartphones, παρά τα όποια προβλήματα, βαίνει διαρκώς αυξανόμενη. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα διαθέτει μια «έξυπνη» φορητή συσκευή από μόλις 26% που ήταν το 2012.
Βέβαια η αγορά των φορητών συσκευών δεν κινείται σήμερα με ρυθμούς ανάλογα υψηλούς με αυτούς της περιόδου 2012-2015. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να επενδύσουν στην αγορά ενός smartphone, tablet, laptop και PC τους επόμενους 12 μήνες μειώθηκε κατά 60% μεταξύ 2014 και 2015, από το 33% το 2014 σε μόλις 13% το 2015.
Πάντως, παρά τα προβλήματα που εντοπίζει η μελέτη της Accenture, εκτιμά ότι υπάρχουν και σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο των συσκευών και ειδικότερα των smartphones. Για παράδειγμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των χρηστών smartphones (71%) δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε μια βελτιωμένη εμπειρία συνδεσιμότητας. Επιπλέον, η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών και συγκεκριμένα το 83% σημειώνει ότι θα αγόραζε περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες στην περίπτωση που αυξάνονταν η αξιοπιστία και η ταχύτητα επίλυσης των προβλημάτων.
Ευκαιρίες για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αναδεικνύονται και από την αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών προς τη χρήση data μέσω φορητών συσκευών. Ηδη σήμερα το 81% των κατόχων smartphones χρησιμοποιεί τη συσκευή του για την παρακολούθηση βίντεο, ενώ το 69% για να παίζει online games.
Σημειώνεται ότι η έρευνα της Accenture «2016 Digital Consumer Survey» διενεργήθηκε το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2015 σε δείγμα 28.000 καταναλωτών σε 28 χώρες (Αυστρία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Φιλιππίνες, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Σλοβακία, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ).