Βαθιά το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ αφού τα πάνω κάτω έρχονται στο Τέλος Ταξινόμησης, στα Τέλη Κυκλοφορίας, στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, στα Τεκμήρια, στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων, αλλά και αυξήσεις του φόρου σε αμόλυβδη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο.

Οι τιμές θα επηρεάσουν ακόμη και τις λιανικές όπου σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνουν «απαγορευτικές».

Ειδικότερα στο διορθωμένο προσύμφωνο του ΔΝΤ αναφέρεται επίσης πως:

1. Καταργούνται οι συμψηφισμοί και οι επιστροφές ΦΠΑ στα καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα.

2. Αναμόρφωση της φορολογίας στα αυτοκίνητα.

3. Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης τόσο στα ΙΧ ιδιωτικής χρήσης όσο και στα εταιρικά.

4. Αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας.

5. Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται ως εισόδημα μέρος του μισθώματος κάποιου εταιρικού αυτοκινήτου στον χρήστη.

Βέβαια δεν πρέπει να αψηφήσουμε το γεγονός πως τα τελευταία 6 χρόνια τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν από 45 έως και το 55% του συνόλου των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα...

Έως αυτή την ώρα η φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων αποτιμάται σε ποσοστό 30% του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους των επισκευών και συντηρήσεων καθώς και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης.

Πλέον οι αλλαγές στην φορολογία αυξάνουν το ποσοστό της συνολικής ετήσιας δαπάνης για τους χρήστες των εταιρικών αυτοκινήτων με το ποσοστό να ανέρχεται έως και στο 40-50%. Επίσης  δεν θα λαμβάνεται υπόψιν το ετήσιο κόστος χρήσης αλλά η αξία λιανικής του οχήματος σε ποσοστό 30%.

Δηλαδή αν ένα όχημα κοστίζει 20.000 ευρώ τότε ο χρήστης θα επιβαρυνθεί με «εισόδημα» 6.000 ευρώ!

Παράλληλα εξετάζεται η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε όλα τα εταιρικά ΙΧ που έχει μια εταιρεία και όχι μόνο στο ένα εξ αυτών που διαθέτει τον υψηλότερο κυβισμό.

Τέλος αλλάζει και ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο οποίος αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και την Εργοστασιακή Αξία και συνδέεται με την Αξία Λιανικής σε ποσοστό από 5% έως και 50% και τις εκπομπές CO2 σε ποσοστό από 5% έως και 30%.



Ωστόσο υπάρχουν σκέψεις ειδικά για το Τέλος Ταξινόμησης οι υψηλοί συντελεστές 20, 30, 40 και 50% να μειωθούν σε ποσοστό από 5 έως και 10%.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης θα ανέρχεται στα 40.000 ευρώ ενώ παράλληλα θα επιβάλλεται και Φόρος Πολυτελείας ύψους 24.000 ευρώ που πριν δεν καταβάλλονταν εξαιτίας των Υποτιμολογήσεων. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το κόστος εκτελωνισμού αναμένεται να ανέλθει στις 64.000 ευρώ χωρίς να έχει υπολογιστεί το Τέλος Ρύπων έναντι μόλις 5.000 ευρώ που καταβάλλονταν με το ισχύον σύστημα...

Στις κατηγορίες των μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων η επιβάρυνση του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ανάλογη της διαφοράς που υπάρχει μεταξύ εργοστασιακής αξίας και αξίας λιανικής.
Δηλαδή όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ τους τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.

Ειδικότερα αν δύο αυτοκίνητα διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών με την Αξία Λιανικής να ανέρχεται στις 15.000 ευρώ αλλά το ένα είχε εργοστασιακή αξία 5.000 ευρώ και το άλλο 12.000 ευρώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το Τέλος Ταξινόμησης στο ΙΧ με το χαμηλό τιμολόγιο από 600 ευρώ που κυμαίνεται σήμερα θα ανέλθει σύμφωνα με την Αξία Λιανικής του στα 1.800 ευρώ.

Από την άλλη μεριά το αυτοκίνητο με το ακριβό τιμολόγιο των 12.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης με το ισχύον καθεστώς ανέρχεται σε 1.440 ευρώ ενώ με το νέο το αντίστοιχο Τέλος θα κυμανθεί σε 1.800 ευρώ.

Τέλος και παρά τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου για μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας αναμένεται επέκταση του τρόπου υπολογισμού με βάση τις εκπομπές CO2 και σε αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 με ορίζοντας πενταετίας. Δηλαδή στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2006 και μετά τα Τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι σύμφωνα με τον κυβισμό.

Σε ότι αφορά τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης – Τεκμήρια αποσυνδέονται από τον κυβισμό του κινητήρα και συνδέονται με την Αξία Λιανικής.
ΠΗΓΗ Το Ποντίκι
 
Top