Ακριβότερα θα είναι φέτος τα τέλη κυκλοφορίας που θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας, παραλαμβάνοντας τις πινακίδες...
μόνο μία φορά κάθε χρόνο σύμφωνα με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο.

Ωστόσο ο περιορισμός που θέτει το ΥΠΟΙΚ σχετικά με την ανάληψη των πινακίδων κυκλοφορίας μόνο μία φορά μέχρι το τέλος κάθε έτους σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δεν είναι συνταγματικός και μάλλον θα αλλάξει.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο οι ιδιοκτήτες που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας θα έχουν τρεις επιλογές αντί μίας που είχαν το 2015.

Η πρώτη αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος για ένα μήνα καταβάλλοντας όχι το 1/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 2/12. Δηλαδή ο κάτοχος του ΙΧ θα επιβαρυνθεί με την καταβολή ενός επιπλέον μήνα που δεν θα κυκλοφορεί το όχημά του.

Η δεύτερη επιλογή αφορά άρση ακινησίας με τρίμηνη κυκλοφορία του οχήματος καταβάλλοντας όχι τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 4/12 του συνολικού τιμήματος. Δηλαδή ισχύει ότι ακριβώς για την άρση ακινησίας με κυκλοφορία του ΙΧ για ένα μόλις μήνα με επιβάρυνση κατά 1/12 του συνόλου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Η τρίτη και τελευταία επιλογή, αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος πέραν των 3 μηνών κατά την οποία ο κάτοχος επιβαρύνεται περαιτέρω καθώς αν υποθέσει κανείς πως κάποιος ιδιοκτήτης πραγματοποιεί άρση ακινησίας στο όχημά του και το κυκλοφορήσει για 6 ή 8 μήνες θα καταβάλλει αντίστοιχα τα 8/12 ή 10/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας. Δηλαδή στην περίπτωση που κάποιος άρει από την ακινησία το όχημά του και το κινήσει πέραν των 3 μηνών τότε θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να αρθούν από την «ακινησία» όσο το δυνατόν περισσότερα από τα περίπου 750.000 αυτοκίνητα και να αντλήσει έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως όσοι πραγματοποιούν άρση ακινησίας έστω και για ένα μήνα θα επιβαρυνθούν επίσης από τα αναλογικά τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Ειδικότερα αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ με κινητήρα δύο λίτρων που δεν έχει κλείσει 10ετία πραγματοποιήσει άρση ακινησίας και το κυκλοφορήσει για ένα μήνα τότε θα επιβαρυνθεί με τεκμήριο που αφορά στο 1/12 του ετήσιου συνόλου όπως επίσης και με το 1/12 του ετήσιου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Αν το κινήσει για τρεις μήνες τότε η επιβάρυνση από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στα 3/12 του ετήσιου ποσού όπως και το τεκμήριο αντίστοιχα...

Πάντως σύμφωνα με την αντίστοιχη ρύθμιση που ίσχυε το 2015 αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του έπρεπε να καταβάλει το ποσό που αναλογούσε στους υπόλοιπους μήνες που απέμεναν μέχρι τα τέλη του έτους ασχέτως αν το κινούσε για ένα ή δύο μήνες μόνο.

Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του τον Ιούλιο θα κατέβαλε τα 6/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ενώ το ύψος του τεκμηρίου αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης (για ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω) υπολογίζονταν σύμφωνα με τους μήνες που κυκλοφορούσε το όχημα...

enikonomia.gr
 
Top