Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα σχέδια τόσο του ιταλικού ομίλου Grimaldi όσο και του «ελληνικού μετώπου» με στόχο τον έλεγχο της Hellenic Seaways...
Ο ιταλικός όμιλος μέσω των Μινωικών Γραμμών αφού εξαγόρασε τις μετοχές της Hellenic Seaways που κατείχε η Interamerican επιχειρεί τώρα να πλησιάσει τους περίπου 2.000 μικρομετόχους προκειμένου να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερες μετοχές, με στόχο να αποκτήσει την πλειοψηφία και προφανώς να ελέγξει και τη διοίκηση.
Από την άλλη πλευρά, το υφιστάμενο management της HSW έχει ταχθεί κατά της προσπάθειας του ιταλικού ομίλου και με τη συνδρομή «συμμάχων» αγοράζει μετοχές από τους μικρομετόχους τις οποίες «αθροίζει» στο 39,61% που ελέγχει ο όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς, ΠΕΙΡ-6,15% η οποία παρακολουθεί «ενεργά» τις εξελίξεις, καθώς ενδιαφέρεται για την υγιή αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και την ενίσχυση της αξίας των μετόχων.
Στο νεοκλασικό της Ακτής Τζελέπη, όπου και η έδρα της HSW, εμφανίζονται αποφασισμένοι να μην καταλήξει η εταιρεία σε ιταλικά χέρια και καλούν τους μικρομετόχους σε επαγρύπνηση, για να μην αφελληνιστεί πλήρως η ελληνική ακτοπλοΐα. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπάρχει πλέον κάποιος μικρομέτοχος που να έχει ποσοστό υψηλότερο του 0,5% της εταιρείας και ως εκ τούτου η συγκέντρωση μετοχών από τη μία ή την άλλη πλευρά μοιάζει μία πολύ δύσκολη υπόθεση. Πάντως, κάποιες πληροφορίες έκαναν, χθες, λόγο για την ελληνική πλευρά να έχει συγκεντρώσει ένα ποσοστό λίγο κάτω από το 50% των μετοχών και αναμένει δυο - τρεις απαντήσεις ακόμη από μικρομετόχους.
Στο μεταξύ, η HSW με αφορμή τα δημοσιεύματα του Τύπου επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το 2015 πέτυχε πωλήσεις 130 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 25 εκατ. ευρώ, 25% αύξηση αριθμού εισιτηρίων στα 3.500.000, αναδιάρθρωση των δανείων, αγορά ενός πλοίου και ριζική ανακατασκευή ακόμα δύο που δρομολογούνται το καλοκαίρι του 2016, καθώς και ανάπτυξη νέων δρομολογίων. Η HSW απασχολεί περισσότερα από 900 άτομα, ενώ τονίζει ότι οι προοπτικές της για το 2016 είναι εξαιρετικές λόγω της αναμενόμενης αύξησης του εξωτερικού τουρισμού, της χαμηλότερης τιμής του πετρελαίου αλλά και της δρομολόγησης νέων πλοίων σε περισσότερα δρομολόγια.
Οι Μινωικές Γραμμές από την άλλη πλευρά δηλώνουν ότι θέλουν να αποκτήσουν το 100% της Hellenic Seaways και με επίσημες ανακοινώσεις επιδιώκουν να διασκεδάσουν τους όποιους φόβους εκφράζονται από μία ενδεχόμενη «ιταλική επικράτηση».
Οι Μινωικές Γραμμές, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μία αμιγώς ελληνική εταιρεία, κατόρθωσε να αντεπεξέλθει επιτυχώς σε όλες τις δύσκολες προκλήσεις και να ξεπεράσει την περίοδο της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης με τις μικρότερες δυνατές απώλειες, έχοντας τη στήριξη του βασικού της μετόχου, του Ομίλου Grimaldi, παγκόσμιου ηγέτη θαλάσσιων μεταφορών.
Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ανάπτυξης των «θαλάσσιων δρόμων» στη Μεσόγειο, η προοπτική απόκτησης μετοχικής πλειοψηφίας στη HSW από τις Μινωικές Γραμμές, εμφανίζεται, υπό τις παρούσες συνθήκες, ως μία από τις σημαντικότερες στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά κυρίως η βέλτιστη λύση για τη στρατηγική ανάπτυξη της HSW, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Στη συνέχεια η Minoan Lines παραθέτει επιχειρήματα σύμφωνα με τα οποία είναι επωφελής η ένταξη της HSW στον έλεγχό της. Ειδικότερα αναφέρει μεταξύ άλλων ότι οι γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες είναι πλήρως συμπληρωματικές, καθώς δεν παρουσιάζονται επικαλύψεις, γεγονός που επιτρέπει την εκμετάλλευση των σημαντικών συνεργειών που προκύπτουν.
Επίσης η ένταξη της HSW στις Μινωικές Γραμμές θα οδηγήσει σε α) υγιή σχήματα και επιτυχή αναδιοργάνωση της ελληνικής ακτοπλοΐας με τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, β) αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές και γ) τήρηση των άγονων γραμμών και όλου του εμπορικού δικτύου της εταιρείας, με σεβασμό στις υφιστάμενες συμφωνίες με το ΥΕΝ, ενώ και το επίπεδο εξυπηρέτησης των κατοίκων των ελληνικών νήσων θα βελτιωθεί περαιτέρω.
Επιπλέον η χρηματοοικονομική θέση της HSW κρίνεται ως ιδιαίτερα αδύναμη με βάση και τα δημοσιευμένα στοιχεία Ισολογισμού του 2014, γεγονός που καθιστά απολύτως απαραίτητη την ενίσχυση της εταιρείας με νέα κεφάλαια, που στην τρέχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία μόνο ένας ισχυρός μέτοχος ο οποίος διαθέτει υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση μπορεί να διαθέσει.