Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα ανακοίνωσαν σήμερα ότι τερματίζουν την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης στη...
Μεσόγειο που είχε ως στόχο να μειωθεί ο αριθμός των προσφύγων και των μεταναστών που χάνουν τη ζωή τους επιχειρώντας τον επικίνδυνο διάπλου από τη βόρεια Αφρική στην Ευρώπη.
Η MSF ανέφερε ότι τα τρία πλοία της διέσωσαν πάνω από 20.000 ανθρώπους σε πάνω από 120 αποστολές έρευνας και διάσωσης επί οκτώ μήνες στη Μεσόγειο.
Κατά τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) τουλάχιστον 3.771 άνθρωποι πέθαναν το 2015 στην προσπάθειά τους να φθάσουν στην Ευρώπη διά θαλάσσης, κάτι που σημαίνει ότι η περασμένη χρονιά ήταν η πιο πολύνεκρη για όσους αναζητούν καταφύγιο από τις ένοπλες συρράξεις και την ανέχεια.
«Αν και παραμένουμε απολύτως πεπεισμένοι ότι οι αυτοδύναμες επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έχουν τεράστια σημασία στο πλαίσιο των προσπαθειών να σώζονται ζωές, είμαστε γιατροί και οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης δεν θα έπρεπε να είναι δική μας δουλειά», δήλωσε ο Στέφανο Αρτζεντσιάνο, επικεφαλής των επιχειρήσεων των MSF για την αντιμετώπιση της κρίσης των προσφύγων.
«Ελπίζουμε ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι θα είναι επαρκείς το 2016 και ότι τα δικά μας πλοία δεν θα χρειαστούν», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η ΜΚΟ ανέφερε ότι θα διατηρήσει τους δικούς της πόρους σε ετοιμότητα για την επανέναρξη των επιχειρήσεων στην περίπτωση που τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν προσφέρουν επαρκή βοήθεια στους ανθρώπους που προσπαθούν να φθάσουν στο ευρωπαϊκό έδαφος διά θαλάσσης τους αμέσως προσεχείς μήνες.
Ακόμη, κάλεσε τις χώρες μέλη της ΕΕ να βρουν ασφαλείς και νόμιμους τρόπους ώστε οι πρόσφυγες και οι μετανάστες να φθάνουν στο έδαφός τους και να μην αναγκάζονται να εξαρτώνται από τους διακινητές και τα επικίνδυνα πλεούμενα που χρησιμοποιούν για τον διάπλου της Μεσογείου.
«Αυτό που αληθινά θα βάλει τέλος στους θανάτους στη θάλασσα, στην κεντρική Μεσόγειο αλλά και στο Αιγαίο, είναι η εφαρμογή πολιτικών και πρακτικών που θα προσφέρουν ασφαλείς και νόμιμους διαύλους προς την ΕΕ και θα εξαλείψουν την ανάγκη των ανθρώπων να χρησιμοποιούν διακινητές και παραφορτωμένα λαστιχένια και ξύλινα πλεούμενα για να φθάσουν στις ακτές της Ευρώπης», δήλωσε ο Μπρις ντε λα Βεν, διευθυντής επιχειρήσεων των MSF.