Άρχισαν τα όργανα από τους μετόχους και επενδυτές του ΟΛΠ. Αιτία η πρόθεση όπως φαίνεται της κυβέρνησης να εξαιρέσει από το διαγωνισμό την παραθαλάσσια έκταση 110 περίπου στρεμμάτων της Δραπετσώνας, προκειμένου να την παραχωρήσει στους Δήμους.
Η αρχή έγινε προ ημερών από το βρετανικό fund «Lansdowne Partners International Ltd», έναν από τους μεγαλύτερους ιδιώτες μετόχους του εισηγμένου οργανισμού καθώς κατέχει ποσοστό 8,41%.
Σε επιστολή του προς τη διοίκηση του ΟΛΠ καταγράφονται οι ενστάσεις των Βρετανών απέναντι στα εντεινόμενα σενάρια εξαίρεσης της επίμαχης έκτασης, με τη «Lansdowne Partners International» να ζητά διευκρινίσεις, αφενός γιατί τα 110 στρέμματα αποτελούν μέρος της περιουσίας του Οργανισμού, αφετέρου διότι θεωρούνται απαραίτητα για την επέκταση της ακτοπλοίας τα επόμενα χρόνια.
Στο επιχειρησιακό σχέδιο που έχει κάνει ο ΟΛΠ, η έκταση της Δραπετσώνας είναι από τις ελάχιστες ελέυθερες και κατάλληλες στο λιμάνι, προκειμένου να γίνουν νέες επενδύσεις σε προβλήτες, ώστε να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες της ακτοπλοίας τα επόμενα 40 χρόνια, όσο δηλαδή θα διαρκέσει η παραχώρηση.
Σύμφωνα με το σχέδιο, πουθενά αλλού κατά μήκος της παραχωρούμενης ακτογραμμής των 37 χιλιομέτρων, από τον μόλο Θεμιστοκλέους μετά το Παλατάκι μέχρι και τον λιμενίσκο Περάματος, δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για να κατασκευαστούν νέοι προβλήτες προκειμένου να καλυφθούν τυχόν μελλοντικές ανάγκες από αύξηση της επιβατικής και τουριστικής κίνησης.
Οι Δήμοι
Στον αντίποδα, οι Δήμοι της περιοχής διαφωνουν με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ. Θεωρούν πως υπάρχει διαθέσιμος χώρος για επέκταση των υφιστάμενων προβλητών, και πως πίσω από την εμμονή του Οργανισμού και του ΤΑΙΠΕΔ κρύβονται συμφέροντα.
Σημειωτέον ότι με βάση τη συμφωνία που είχε κάνει το ΤΑΙΠΕΔ με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το τελευταίο πρέπει μέχρι σήμερα να του έχει αποστείλει το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Δημοσίου (master concession), με όλες τις τυχόν αλλαγές και παρατηρήσεις. Και αυτό προκειμένου αμέσως μετά το το Ταμείο να αποστείλει στους υποψηφίους επενδυτές το σχέδιο για σχολιασμό. Οι τελευταίοι έχουν περιθώριο έως τις 10 Νοεμβρίου προκειμένου να υποβάλλουν τις δικές τους παρατηρήσεις. Από εκεί και πέρα, θα προετοιμάσουν και τις προσφορές τους που θα πρέπει να έχουν καταβληθεί ως το τέλος Νοεμβρίου.
Μέχρι και χθες πάντως δεν υπήρχαν ενδείξεις πως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα αποστείλει τελικά σήμερα στο ΤΑΙΠΕΔ το τελικό κείμενο.
Το τελικό σχέδιο
Κύκλοι της αγοράς που παρακολουθούν τις εξελίξεις στο λιμάνι εκτιμούν πως το τελικό σχέδιο δεν είναι έτοιμο. Θεωρούν πως το υπουργείο ψάχνει τρόπο προκειμενου να εξαιρέσει από την παραχώρηση την επίμαχη έκταση στη Δραπετσώνα, χωρίς παράλληλα να προκαλέσει προβλήματα στο διαγωνισμό. Λέγεται άλλωστε πως ήδη αναζητείται η "νομική και τεχνική λύση", ώστε να προχωρήσει το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης (master concession), που θα υπογράψει ο Οργανισμός με το ελληνικό Δημόσιο, κυκλοφορεί σε διάφορα γραφεία χωρίς τον χάρτη του λιμανιού.
Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως έχει διαμηνύσει στο υπουργείο πως αν η επίμαχη έκταση εξαιρεθεί από την παραχώρηση, τότε θα υπάρξει πρόβλημα με τις επενδύσεις στην ακτοπλοία, και θα προκληθούν πολλαπλά προβλήματα.
Δίχως επενδύσεις στην ακτοπλοΐα αφενός αλλάζει ένας από τους αρχικούς όρους του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΠ. Με βάση το Μνημόνιο, απαγορεύονται ουσιώδεις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης σε σχέση με εκείνη που είχε κοινοποιηθεί στους υποψηφίους στα τέλη του προηγούμενου έτους. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν πρέπει να αποκλειστούν αντιδράσεις από τους ενδιαφερομένους, που ήδη εμφανίζονται ενοχλημένοι, ακόμη και δικαστικές προσφυγές.
Αφετέρου, χωρίς επενδύσεις στην ακτοπλοΐα το ΤΑΙΠΕΔ φοβάται ότι θα υπάρξει μείωση στο προσφερόμενο από τους υποψηφίους τίμημα. Στο πολύ κακό μάλιστα σενάριο, εφόσον το τίμημα που θα δώσουν οι ενδιαφερόμενοι είναι χαμηλότερο από εκείνο που θα ορίσει ο ανεξάρτητος αποτιμητής, το Ταμείο θα μπορούσε να αναγκαστεί να κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο.
πηγη
Η αρχή έγινε προ ημερών από το βρετανικό fund «Lansdowne Partners International Ltd», έναν από τους μεγαλύτερους ιδιώτες μετόχους του εισηγμένου οργανισμού καθώς κατέχει ποσοστό 8,41%.
Σε επιστολή του προς τη διοίκηση του ΟΛΠ καταγράφονται οι ενστάσεις των Βρετανών απέναντι στα εντεινόμενα σενάρια εξαίρεσης της επίμαχης έκτασης, με τη «Lansdowne Partners International» να ζητά διευκρινίσεις, αφενός γιατί τα 110 στρέμματα αποτελούν μέρος της περιουσίας του Οργανισμού, αφετέρου διότι θεωρούνται απαραίτητα για την επέκταση της ακτοπλοίας τα επόμενα χρόνια.
Στο επιχειρησιακό σχέδιο που έχει κάνει ο ΟΛΠ, η έκταση της Δραπετσώνας είναι από τις ελάχιστες ελέυθερες και κατάλληλες στο λιμάνι, προκειμένου να γίνουν νέες επενδύσεις σε προβλήτες, ώστε να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες της ακτοπλοίας τα επόμενα 40 χρόνια, όσο δηλαδή θα διαρκέσει η παραχώρηση.
Σύμφωνα με το σχέδιο, πουθενά αλλού κατά μήκος της παραχωρούμενης ακτογραμμής των 37 χιλιομέτρων, από τον μόλο Θεμιστοκλέους μετά το Παλατάκι μέχρι και τον λιμενίσκο Περάματος, δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για να κατασκευαστούν νέοι προβλήτες προκειμένου να καλυφθούν τυχόν μελλοντικές ανάγκες από αύξηση της επιβατικής και τουριστικής κίνησης.
Οι Δήμοι
Στον αντίποδα, οι Δήμοι της περιοχής διαφωνουν με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ. Θεωρούν πως υπάρχει διαθέσιμος χώρος για επέκταση των υφιστάμενων προβλητών, και πως πίσω από την εμμονή του Οργανισμού και του ΤΑΙΠΕΔ κρύβονται συμφέροντα.
Σημειωτέον ότι με βάση τη συμφωνία που είχε κάνει το ΤΑΙΠΕΔ με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το τελευταίο πρέπει μέχρι σήμερα να του έχει αποστείλει το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Δημοσίου (master concession), με όλες τις τυχόν αλλαγές και παρατηρήσεις. Και αυτό προκειμένου αμέσως μετά το το Ταμείο να αποστείλει στους υποψηφίους επενδυτές το σχέδιο για σχολιασμό. Οι τελευταίοι έχουν περιθώριο έως τις 10 Νοεμβρίου προκειμένου να υποβάλλουν τις δικές τους παρατηρήσεις. Από εκεί και πέρα, θα προετοιμάσουν και τις προσφορές τους που θα πρέπει να έχουν καταβληθεί ως το τέλος Νοεμβρίου.
Μέχρι και χθες πάντως δεν υπήρχαν ενδείξεις πως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα αποστείλει τελικά σήμερα στο ΤΑΙΠΕΔ το τελικό κείμενο.
Το τελικό σχέδιο
Κύκλοι της αγοράς που παρακολουθούν τις εξελίξεις στο λιμάνι εκτιμούν πως το τελικό σχέδιο δεν είναι έτοιμο. Θεωρούν πως το υπουργείο ψάχνει τρόπο προκειμενου να εξαιρέσει από την παραχώρηση την επίμαχη έκταση στη Δραπετσώνα, χωρίς παράλληλα να προκαλέσει προβλήματα στο διαγωνισμό. Λέγεται άλλωστε πως ήδη αναζητείται η "νομική και τεχνική λύση", ώστε να προχωρήσει το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης (master concession), που θα υπογράψει ο Οργανισμός με το ελληνικό Δημόσιο, κυκλοφορεί σε διάφορα γραφεία χωρίς τον χάρτη του λιμανιού.
Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως έχει διαμηνύσει στο υπουργείο πως αν η επίμαχη έκταση εξαιρεθεί από την παραχώρηση, τότε θα υπάρξει πρόβλημα με τις επενδύσεις στην ακτοπλοία, και θα προκληθούν πολλαπλά προβλήματα.
Δίχως επενδύσεις στην ακτοπλοΐα αφενός αλλάζει ένας από τους αρχικούς όρους του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΠ. Με βάση το Μνημόνιο, απαγορεύονται ουσιώδεις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης σε σχέση με εκείνη που είχε κοινοποιηθεί στους υποψηφίους στα τέλη του προηγούμενου έτους. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν πρέπει να αποκλειστούν αντιδράσεις από τους ενδιαφερομένους, που ήδη εμφανίζονται ενοχλημένοι, ακόμη και δικαστικές προσφυγές.
Αφετέρου, χωρίς επενδύσεις στην ακτοπλοΐα το ΤΑΙΠΕΔ φοβάται ότι θα υπάρξει μείωση στο προσφερόμενο από τους υποψηφίους τίμημα. Στο πολύ κακό μάλιστα σενάριο, εφόσον το τίμημα που θα δώσουν οι ενδιαφερόμενοι είναι χαμηλότερο από εκείνο που θα ορίσει ο ανεξάρτητος αποτιμητής, το Ταμείο θα μπορούσε να αναγκαστεί να κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο.
πηγη