Το τρομακτικό 23% της κεφαλαιακής της αξίας (13 δις δολάρια) έχασε σε λίγες ώρες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VolksWagen αφού... υποχρεώθηκε να παραδεχτεί ότι πουλούσε στην αγορά αυτοκίνητα με ειδικό λογισμικό που ξεγελούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντάς τες πολύ χαμηλότερες. Η αμερικανική εταιρία πιστοποίησης ανακάλυψε το λογισμικό μετά από 6 χρόνια και ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της στην Αμερική. Στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε η VW ο CEO Martin Winterkorn όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει αντίστοιχο λογισμικό και στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη απάντησε «δεν έχω διαθέσιμα τα απαραίτητα στοιχεία»... Το διαβάσατε πουθενά στην Ελλάδα αυτό;

 


Μια ακόμα απάτη Γερμανικής εταιρίας Οι τρομακτικές απώλειες για την Γερμανική εταιρία θα είναι ακόμα μεγαλύτερες όταν θα επιβληθούν τα πρόστιμα των αμερικανικών αρχών τα οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάνουν ακόμα και τα 18 δισεκατομμύρια.

Η κεφαλαιοποίηση της VW μετά την αποκάλυψη:



Η απάτη βρίσκεται σε ένα ειδικό λογισμικό που ήταν εγκατεστημένο στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας το οποίο αναλάμβανε να κλέβει τα δεδομένα στις μετρήσεις εργαστηρίων τυποποίησης προκειμένου να εμφανίζεται ότι οι εκπομπές ρύπων είναι εντός των ορίων για την αμερικανική αγορά. Ωστόσο μετά από μετρήσεις που έγιναν εκτός εργαστηρίου από ανεξάρτητη εταιρία μετρήσεων αποδείχτηκε ότι τα στοιχεία δεν είχαν καμία σχέση με τα δηλωμένα. Τελικά μετά από μια σειρά ερευνών η VW αναγκάστηκε τελικά να παραδεχτεί ότι είχε εσκεμμένα εγκαταστήσει το λογισμικό αυτό γνωρίζοντας ποιος ήταν ο σκοπός του.

Πρόκειται για τα Jetta (2000-2015), Beetle (2009-2015), Golf (2009-2015), Passat (2014-2015) καθώς και το Audi A3 (2009-2015), όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

Ο Ελληνικός παράγοντας


Η δημοσιογραφική κάλυψη της τεράστιας αυτής υπόθεσης που μπορεί ακόμα και να οδηγήσει στην πλήρη κατάρρευση ενός από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς κολοσσούς είναι για μια ακόμη φορά αστεία στα ελληνικά ΜΜΕ. Βλέπετε η διαφημιστική δαπάνη των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι από τις μεγαλύτερες και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τις καρδιές των πελατών τους.

Η υπόθεση πάντως είναι πρωτοσέλιδη σε όλα τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ Ευρώπης και Αμερικής.


πηγή
 
Top