Του Στέφανου Μίλεση

Τρόμος και φόβος κυριαρχεί πλέον στον Πειραιά σε όποιον επιχειρεί να περάσει από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο! Ειδικά όταν αυτή η διάβαση αφορά κεντρική λεωφόρο. Ο παλιός μας Πειραιάς με τους πολλούς δρόμους ήπιας κυκλοφορίας ανήκει στο παρελθόν. Οι νέες κυκλοφοριακές «ρυθμίσεις» ουσιαστικά τον απορρύθμισαν πλήρως, μετατρέποντάς τον, σε πόλη με πέντε Λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας, τεσσάρων λωρίδων η καθεμία! Έχουμε και λέμε Γρ. Λαμπράκη, Ηρώων Πολυτεχνείου, Λεωφ. Χατζηκυριακού και οι παραλιακές Ακτές Θεμιστοκλέους και Μουτσοπούλου. Ξαφνικά ο κάτοικος της Λεωφόρου Χατζηκυριακού απέκτησε το ίδιο πρόβλημα με τον κάτοικο της Γρ. Λαμπράκη. Κανείς εκ των δύο δεν μπορεί να περάσει απέναντι! Τι κι αν ο φούρνος της γειτονιάς σου βρίσκεται στο απέναντι πεζοδρόμιο; Όχι δεν θα πας, γιατί έτσι το απόφασισε κάποιος χωρίς να σε ρωτήσει καιρό πριν. Και αυτός ο κάποιος μπορεί να πήγε σπίτι του, αλλά ούτε κι εσύ τώρα δεν μπορείς να πας στο δικό σου!

Το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης στον Πειραιά χάθηκε. Στην Γρ. Λαμπράκη για να διασχίσει κάποιος κάθετα την λεωφόρο θα πρέπει να διακόψει με δική του ευθύνη τα αυτοκίνητα που τρέχουν σε μια οδό πλάτους δεκαεπτά μέτρων! Πιο εύκολη είναι διάβαση ενός ορμητικού ποταμού, παρά αυτή της Λαμπράκη. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ηρώων Πολυτεχνείου. Ποιος μαθητής είναι αυτός, γέροντας, ασθενής που τολμά να την διασχίσει κάθετα; Ουδείς παρά μόνο αν έχει διαμορφώσει από πριν κάποιο στρατηγικό σχέδιο επιβίωσης! Δεν ξέρω ποιος φωτινός νους είναι αυτός που σκέφτηκε ότι ο πολίτης από μόνος του, μπορεί να διακόψει την συνεχή ροή τριών και τεσσάρων λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας για να περάσει τον δρόμο, αλλά θα πρότεινα να τον φέρναμε να μας κάνει μια επίδειξη. Είναι προφανές ότι τόσο αυτοί που έκαναν τον σχεδιασμό αλλά και αυτοί που τον επέβαλλαν απλώς δεν μένουν στον Πειραιά και δεν τους ενδιαφέρει.

Εάν έχεις δε την ατυχία να μένεις στο Πρώτο Δημοτικό Διαμέρισμα, και θέλεις να πας οδικώς στο κέντρο του Πειραιά τότε ατύχησες. Είτε θα πρέπει να «τρυπώσεις» στα στενά, είτε να πας μια παραλιακή βόλτα έξω από τον Πειραιά προς τα Φάληρα και να ξαναεπιστρέψεις προς το Κέντρο! Αποτέλεσμα αυτού, όλα τα στενά του Πειραιά, απέκτησαν μποτιλιάρισμα. Όλα τα απότομα και ανηφορικά στενάκια, πάροδοι της Χατζηκυριακού μεταβλήθηκαν σε κεντρικούς άξονες διαφυγής!

Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται ευτράπελα αλλά είναι σοβαρά, ειδικά όταν κινδυνεύουν ζωές. Σε λίγο οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ανεβάσουν τα κόμιστρα όταν θα δηλώνεις κάτοικος Πειραιά. Τεράστια λεωφορεία κινούμενα αντίθετα σε στενούς λεωφοριοδρόμους, περνούν σύριζα από τα πεζοδρόμια, που αν κάποιος ανυποψίαστος ή ξεχασμένος διαβάτης κατεβάσει πόδι στον δρόμο, θα πάει σαν τον χαμένο Ανθυπολοχαγό της Αλβανίας. Αν στην Ηρώων Πολυτεχνείου ξεχαστείς και δεν κοιτάξεις πρώτα για το αντιθέτως κινούμενο λεωφορείο αλλά στρέψεις το κεφάλι σου απευθείας στην μονοδρομημένη κατεύθυνση, ενδέχεται αυτό να αποτελεί και την τελευταία ματιά στην ζωή σου. Στο μεταξύ τα καπάκια των υπονόμων έχουν υποχωρήσει από το βάρος των λεωφορείων και έχουν δημιουργήσει υψομετρικές παγίδες μέσα στους λεωφοριόδρομους. Επίσης στον εμπνευστή αυτού του σχεδίου, δίεφυγε προφανώς πως ο Κ.Ο.Κ. επιτρέπει την κίνηση δικύκλων εντός των λεοφωρειοδρόμων. Έτσι όποιο δίκυκλο κινείται εντός αυτού, εφαρμόζοντας το δικαίωμα που του δίνει ο Κ.Ο.Κ., βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο ζωής!

Άλλο πρόβλημα είναι πως σε όλα τα στενά που βγαίνουν σε λεωφορειοδρόμους έχουν τοποθετήσει ανάποδα τις πινακίδες που σου δείχνουν, ότι η κατεύθυνση των λεωφορείων είναι από δεξιά, ενώ το λεωφορείο κατεβαίνει από αριστερά! Δηλαδή έχει στηθεί η τέλεια φονική παγίδα!

Ερχόμενος κάποιος από Πειραιώς στην Γρηγορίου Λαμπράκη (εκεί που χτίζεται η νέα Ράλλειος) και φτάνοντας στην κορυφή του δρόμου στο ύψος του γηροκομείου έχουν τοποθετήσει απαγόρευση στροφής αριστερά (στο γηροκομείο). Επειδή όμως πιο κάτω ο δρόμος σε πηγαίνει υποχρεωτικά δεξιά, όλοι αναγκάζονται να παρανομήσουν εκτελώντας αριστερή στροφή προκειμένου να διαφύγουν της παγίδας που έχει στηθεί! Και όταν λέω όλοι το εννοώ. Επίσημα φορτηγά τροφοδοσίας γνωστών σούπερ μάρκετ, σχολικά, ακόμα και οχήματα του Δήμου έχουν εντάξει στο καθημερινό τους δρομολόγιο την συγκεκριμένη απαγορευμένη αριστερή στοφή!

Εγώ μόνο έχω σημείωσει και φωτογραφίσει 20 φονικά σημεία με λάθος σήμανση που είναι μάλιστα παράνομα, καθώς προβλέπουν διαφορετικά από ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας! Δεν γνωρίζω τι θέλει να πράξει η νέα Δημοτική Αρχή επ΄ αυτού, αν θα τροποποιήσει το ανύπαρκτο σημερινό σχεδιασμό ή όχι, αλλά τουλάχιστον ας ξηλώσει τις πινακίδες που στήνουν φονικές παγίδες, ας μπουν πεζοφάναρα στις Λεωφόρους και ας διορθωθούν όλα όσα έγιναν επί γονάτου στην κυριολεξία! Κι αν δεν σκεφθεί την ταλαιπωρία των δημοτών, ας σκεφθεί ότι όπως εγώ φωτογράφισα τις παγίδες θανάτου για ένα άρθρο, κάποιος άλλος θα το κάνει για να διεκδικήσει αποζημίωση όταν θα εμπλακεί σε κάποιο δυστύχημα, υπό τις ευλογίες μάλιστα της λάθους σήμανσης!
 
Top