Ο εφιάλτης των Λουδιτών* σύντομα πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Κι αυτό διότι τα επόμενα χρόνια οι μηχανές θα αντικαταστήσουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την ανθρώπινη εργασία.
Σύμφωνα με μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και αναλυτών της εταιρείας συμβούλων Deloitte περίπου το 35% των θέσεων εργασίας στη Βρετανία θα έχει αυτοματοποιηθεί την επόμενη εικοσαετία. Η αμερικανική Boston Consulting Group προβλέπει ότι έως το 2025 ένας στους τέσσερεις εργαζόμενους θα έχει αντικατασταθεί είτε από κάποιο «έξυπνο» λογισμικό είτε από ρομπότ.Υπάλληλοι γραφείου που ασχολούνται με δουλειές ρουτίνας, όπως η σύνταξη εκθέσεων ή υπολογιστικών φύλλων θα μπορούσαν εύκολα να αντικατασταθούν από κάποιο εξειδικευμένο λογισμικό.
Οι οδηγοί ταξί σε όλο τον κόσμο αντιδρούν στη χρήση εφαρμογών όπως το Taxi Beat και το Uber, τα οποία απλοποιούν τη διαδικασία εξεύρεσης οχήματος μεταφοράς.
Ωστόσο, απώτερος στόχος των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών και της Google είναι η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό.
Ήδη στα Τρίκαλα κυκλοφορεί πιλοτικά ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό.
Ορισμένα επαγγέλματα όπως ψυχοθεραπευτές, προσωπικοί γυμναστές, παραϊατρικά, επαγγελματίες της υγείας και εκπαιδευτικοί προς το παρόν δεν κινδυνεύουν από την επέλαση των ρομπότ.
Στον αντίποδα, οι εργασίες που βασίζονται στην επαναληπτικότητα, τη διαχείριση δεδομένων ή την εισαγωγή πληροφοριών με το χέρι πρόκειται να εκλείψουν για τον άνθρωπο.
Πρώτοι στη λίστα είναι οι πωλητές τηλεμάρκετινγκ, οι τεχνικοί-μαθηματικοί, οι ράφτες, οι βιβλιοθοικονόμοι, οι χρηματοοικονομικοί αναλυτές, οι υπάλληλοι γραφείου γενικών καθηκόντων και οι εργάτες που εργάζονται στη μεταποίηση.
—Στα εργοστάσια της Κίνας
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, στην Κίνα εργαζόμενοι ήδη κατασκευάζουν ρομπότ τα οποία στη συνέχεια θα τους υποκαταστήσουν.
Συγκεκριμένα, σε εργοστάσιο που ανήκει στην εταιρεία τεχνολογίας Sehnzhen Evenwin Precision Technology, στην πόλη Ντονγκουάν, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία αντικατάστασης του προσωπικού αποκλειστικά με ρομπότ. Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει το προσωπικό των 1.800 εργαζομένων κατά 90 τοις εκατό, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του BBC, στην ίδια πόλη από τον περασμένο Σεπτέμβριο συνολικά 505 εργοστάσια έχουν επενδύσει περίπου 587 εκατομμύρια ευρώ στην αγορά ρομπότ, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν ή θα καταλάβουν τις θέσεις 30.000 εργαζομένων.
Η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας έχει κάνει τη ζωή των ανθρώπων περισσότερο συναρπαστική αλλά παράλληλα και πιο περίπλοκη.
Τα σενάρια των κινηματογραφικών ταινιών επιστημονικής φαντασίας φαντάζουν ολοένα και πιο ρεαλιστικά, κάτι που ενδεχομένως προκαλεί φόβο και ανησυχία. Είναι άραγε πιθανόν στο μέλλον να ζήσουμε την «Εξέγερση των Μηχανών»;
*Λουδισμός ή Λουδιτισμός (αγγλ. Luddism) είναι κίνημα που ξεκίνησε τον 19o αιώνα στην Αγγλία, από υφαντουργούς οι οποίοι εξεγέρθηκαν κατά των νεοκατασκευασθέντων μηχανημάτων της βιομηχανικής επανάστασης, που σκοπό είχαν τη μείωση του εργατικού προσωπικού και κατά συνέπεια την έκλειψη της εργασίας τους ως τεχνίτες.
Οι Λουδίτες μπροστά στον κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους από, χαμηλόμισθους και χαμηλής κατάρτισης, εργάτες που χειρίζονταν τους ηλεκτροκίνητους αργαλειούς, τις μηχανές ραψίματος και τις μηχανές γνεσίματος, κατέφυγαν σε εχθροπραξίες με την κυβέρνηση της Βρετανίας και τον βρετανικό στρατό, κυρίως από το 1811 μέχρι το 1813.
econews
Σύμφωνα με μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και αναλυτών της εταιρείας συμβούλων Deloitte περίπου το 35% των θέσεων εργασίας στη Βρετανία θα έχει αυτοματοποιηθεί την επόμενη εικοσαετία. Η αμερικανική Boston Consulting Group προβλέπει ότι έως το 2025 ένας στους τέσσερεις εργαζόμενους θα έχει αντικατασταθεί είτε από κάποιο «έξυπνο» λογισμικό είτε από ρομπότ.Υπάλληλοι γραφείου που ασχολούνται με δουλειές ρουτίνας, όπως η σύνταξη εκθέσεων ή υπολογιστικών φύλλων θα μπορούσαν εύκολα να αντικατασταθούν από κάποιο εξειδικευμένο λογισμικό.
Οι οδηγοί ταξί σε όλο τον κόσμο αντιδρούν στη χρήση εφαρμογών όπως το Taxi Beat και το Uber, τα οποία απλοποιούν τη διαδικασία εξεύρεσης οχήματος μεταφοράς.
Ωστόσο, απώτερος στόχος των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών και της Google είναι η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό.
Ήδη στα Τρίκαλα κυκλοφορεί πιλοτικά ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό.
Ορισμένα επαγγέλματα όπως ψυχοθεραπευτές, προσωπικοί γυμναστές, παραϊατρικά, επαγγελματίες της υγείας και εκπαιδευτικοί προς το παρόν δεν κινδυνεύουν από την επέλαση των ρομπότ.
Στον αντίποδα, οι εργασίες που βασίζονται στην επαναληπτικότητα, τη διαχείριση δεδομένων ή την εισαγωγή πληροφοριών με το χέρι πρόκειται να εκλείψουν για τον άνθρωπο.
Πρώτοι στη λίστα είναι οι πωλητές τηλεμάρκετινγκ, οι τεχνικοί-μαθηματικοί, οι ράφτες, οι βιβλιοθοικονόμοι, οι χρηματοοικονομικοί αναλυτές, οι υπάλληλοι γραφείου γενικών καθηκόντων και οι εργάτες που εργάζονται στη μεταποίηση.
—Στα εργοστάσια της Κίνας
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, στην Κίνα εργαζόμενοι ήδη κατασκευάζουν ρομπότ τα οποία στη συνέχεια θα τους υποκαταστήσουν.
Συγκεκριμένα, σε εργοστάσιο που ανήκει στην εταιρεία τεχνολογίας Sehnzhen Evenwin Precision Technology, στην πόλη Ντονγκουάν, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η διαδικασία αντικατάστασης του προσωπικού αποκλειστικά με ρομπότ. Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει το προσωπικό των 1.800 εργαζομένων κατά 90 τοις εκατό, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του BBC, στην ίδια πόλη από τον περασμένο Σεπτέμβριο συνολικά 505 εργοστάσια έχουν επενδύσει περίπου 587 εκατομμύρια ευρώ στην αγορά ρομπότ, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν ή θα καταλάβουν τις θέσεις 30.000 εργαζομένων.
Η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας έχει κάνει τη ζωή των ανθρώπων περισσότερο συναρπαστική αλλά παράλληλα και πιο περίπλοκη.
Τα σενάρια των κινηματογραφικών ταινιών επιστημονικής φαντασίας φαντάζουν ολοένα και πιο ρεαλιστικά, κάτι που ενδεχομένως προκαλεί φόβο και ανησυχία. Είναι άραγε πιθανόν στο μέλλον να ζήσουμε την «Εξέγερση των Μηχανών»;
*Λουδισμός ή Λουδιτισμός (αγγλ. Luddism) είναι κίνημα που ξεκίνησε τον 19o αιώνα στην Αγγλία, από υφαντουργούς οι οποίοι εξεγέρθηκαν κατά των νεοκατασκευασθέντων μηχανημάτων της βιομηχανικής επανάστασης, που σκοπό είχαν τη μείωση του εργατικού προσωπικού και κατά συνέπεια την έκλειψη της εργασίας τους ως τεχνίτες.
Οι Λουδίτες μπροστά στον κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους από, χαμηλόμισθους και χαμηλής κατάρτισης, εργάτες που χειρίζονταν τους ηλεκτροκίνητους αργαλειούς, τις μηχανές ραψίματος και τις μηχανές γνεσίματος, κατέφυγαν σε εχθροπραξίες με την κυβέρνηση της Βρετανίας και τον βρετανικό στρατό, κυρίως από το 1811 μέχρι το 1813.
econews