Παρόλο που το μάρκετινγκ έχει σήμερα επεκταθεί σε διάφορους τομείς, ο διαφημιστικός τομέας συνδέεται...
παραδοσιακά με προϊόντα προς κατανάλωση. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που οι διαφημίσεις των λαμπερών αξεσουάρ για τη χρήση κοκαΐνης που μας έρχονται από την μακρινή δεκαετία του 1970 προκαλούν τουλάχιστον αίσθηση…
Αποκόμματα απαρχαιωμένων περιοδικών για ναρκωτικά ανάμεσα στο 1976 - 1981, ημίγυμνες γυναίκες προωθούν κουτάλια από ελεφαντόδοντο και χρυσά ξυραφάκια ως τον πιο γκλάμουρ τρόπο να πάρεις τη δόση σου.
Σήμερα στις ΗΠΑ, ενώ η χρήση ναρκωτικών είναι παράνομη, η διαφημίσεις για τα σύνεργα χρήσης ναρκωτικών είναι νόμιμη και μάλιστα αντικείμενα με τα οποία μπορεί να καταναλώσει κανείς μαριχουάνα αποτελούν από μόνα τους μια τεράστια βιομηχανία.
Βέβαια όπως αποδεικνύουν οι εν λόγω διαφημίσεις η κοκαΐνη ήταν εκείνη που αποτελούσε τον ηγέτη της αγοράς των προηγούμενων δεκαετιών.
Διαφημίσεις από εταιρείες όπως η Sno-Blo και η Blue Lady με ρεκλάμες όπως «η επιλογή για τους γνώστες της κοκαΐνης», συχνά απεικονίζουν λαμπερές γυναίκες να απολαμβάνουν τα προϊόντα. Καυτά κουτιά για να τεστάρεις την ποιότητα, ασημένια πιάτα για καλύτερο σπάσιμο και πολλά πολλά άλλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση ναρκωτικών στην Αμερική έφτασε στο αποκορύφωμά της το 1979, όταν ένας στους 10 Αμερικανούς έκανε χρήση παράνομων ναρκωτικών ουσιών σε τακτική βάση.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, η κοκαΐνη θεωρούνταν ως ιδιαίτερης ποιότητας φάρμακο λόγω της υψηλής τιμής της και της μεγάλης ευθυμίας που προσέφερε, χωρίς να αναφέρονται φυσικά οι σοβαρές συνέπειες της χρήσης της.
Σταδιακά η τιμή της άρχισε να μειώνεται σταθερά και από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 μόνο έξι εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιείται τακτικά.
Σε όλες τις διαφημίσεις προβάλλονται high-end εξαρτήματα, όπως ασημένια μενταγιόν, δεκατεσσάρων καρατίων περίτεχνα μαχαίρια και κουτάλια ακόμα και κουτάλι από νεφρίτη.
Ανάμεσά τους και «νέες» εφευρέσεις που ισχυρίζονται ότι διευκολύνουν τη λήψη κοκαΐνης, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρξει καμία διαρροή.
Άλλα υπόσχονται να κρατήσουν μακριά την υγρασία διασφαλίζοντας ότι οι χρήστες θα απολαύσουν ένα «χιόνι» κι όχι μια «λάσπη χιονιού», ενώ ανάμεσά τους θα βρει κανείς κι ένα δοχείο που ισχυρίζεται ότι θα μας απαλλάξει από τυχόν απόβλητα.
Κοιτάζοντας κανείς τις άπειρες διαφημίσεις ναρκωτικών αναρωτιέται αν δημιουργήθηκαν λόγω της ευρείας χρήσης των ουσιών ή αν αυτές στην ουσία τις διεύρυναν.